MotoNews.pl
  

[MKVI] Duże spalanie i słaby silnik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Poczytałem trochę już na ten temat ale mam nadzieje że pomożecie mi indywidualnie.

Otóż mój escort 1.3 MKVI którym jeżdżę przeważnie w trasie spala dość dużo benzyny. Ostatnio przy zalaniu 11l zrobiłem 120km i się zatrzymał, przy czym jeszcze coś w baku mogło być gdy zalałem. Więc spalanie może oscylować w granicy 10l/100km. Po za tym czuje ze silnik jest słaby prędkość jaką mogę max osiągnąć to 110-120km/h ( przy 100 km/h można odczuć że coś zaczyna go blokować). Nieraz zdarza mu się szarpać nawet przy prędkościach 50km/h czy 60km/h.

Czym mogą być spowodowane te dolegliwości ? Co zrobić na początku ?

Pozdrawiam.
  
 
Moze zaplon , nie spala do konca mieszanki. Wymien kable, swiece, moze nie pali na jeden gar, sonde lambde sprawdz. Nie smierdzi ci benzyna ?
  
 
po pierwsze, to lepiej nie wyjeżdżać paliwa do końca :]
ten silnik jest na wtrysku czy na gaźniku?? jak wtrysk to uszkodzona lambda, przypchane wtryskiwacze,
dalej - zapchany filtr paliwa przez wyjeżdżanie zbiornika do końca
może też być bardzo prawdopodobne przypchanie wydechu - zabity katalizator, uszkodzony w środku któryś tłumik...
  
 
Cytat:
2010-04-16 09:59:51, Cedec pisze:
Witam. Poczytałem trochę już na ten temat ale mam nadzieje że pomożecie mi indywidualnie. Otóż mój escort 1.3 MKVI którym jeżdżę przeważnie w trasie spala dość dużo benzyny. Ostatnio przy zalaniu 11l zrobiłem 120km i się zatrzymał, przy czym jeszcze coś w baku mogło być gdy zalałem. Więc spalanie może oscylować w granicy 10l/100km. Po za tym czuje ze silnik jest słaby prędkość jaką mogę max osiągnąć to 110-120km/h ( przy 100 km/h można odczuć że coś zaczyna go blokować). Nieraz zdarza mu się szarpać nawet przy prędkościach 50km/h czy 60km/h. Czym mogą być spowodowane te dolegliwości ? Co zrobić na początku ? Pozdrawiam.




U mnie mniej więcej coś podobnego się dzieje - LINK
I zamiast wstawiać nowego kata to go wybebesze i wstawię w rurę środek - brat podpowiedział a pracuje w tłumikach więc jakieś tam pojęcie ma no a lambde będę wymieniał na 100% czekam tylko na podanie cen od kolegi z zaprzyjaźnionego sklepu motoryzacyjnego
  
 
Jak auto jest na gaźniku.

Paliwo zostało wyjeżdżone do końca przypadkowo i dokładniej nawet nie prze zemnie

Świece czyszczone były w weekend.

Więc co mogę robić ?

[ wiadomość edytowana przez: Cedec dnia 2010-04-16 12:03:40 ]
  
 
Cytat:
2010-04-16 11:10:06, Cedec pisze:
Jak auto jest na gaźniku. Paliwo zostało wyjeżdżone do końca przypadkowo i dokładniej nawet nie prze zemnie Świece czyszczone były w weekend. Więc co mogę robić ? [ wiadomość edytowana przez: Cedec dnia 2010-04-16 12:03:40 ]




Jutro jestem umówiony ze znajomym tłumikarzem, wybebeszy mi kata, wspawa rurę dam Ci znać jaki efekt i ile mniej więcej za to musisz zapłacić
  
 
Wydaje mi się że nie ma filtru paliwa chyba ze nie umiem go znaleźć.

W tygodniu mam zamiar wybrać się do mechanika na regulacje zaworów jak i gaźnika. Czekać na rezultaty czy zrobić jeszcze coś od razu ?
  
 
Cytat:
2010-04-17 13:25:08, Cedec pisze:
Wydaje mi się że nie ma filtru paliwa chyba ze nie umiem go znaleźć. W tygodniu mam zamiar wybrać się do mechanika na regulacje zaworów jak i gaźnika. Czekać na rezultaty czy zrobić jeszcze coś od razu ?




bo przy gaźniku z tego co mi wiadomo to nie ma filtra paliwa, ja byłem dzisiaj u tłumikarza z tym katalizatorem no i okazało się że kat jest sprawny, i cały układ jest w drożny.

Na szczęście mam kolegę który ma warsztat to jutro mi odczyta błędy komputerem może wtedy coś się wyjaśni po za tym zalałem preparat do benzyny do czyszczenia wtryskiwaczy zobaczymy co to da ;p
  
 
A więc dopiero dzisiaj rano udało mi się sprawdzić błędy w moim escorcie

Według kodów błędów do wymiany mam:
Sondę Lambda
Termostat
Czujnik temperatury

Dziś w godzinach 19-20 będę wymieniał więc wieczorem dam znać jaki efekt.


No i wymieniłem lambdę, troszkę zabawy z nią było ale się udało, jak na razie delikatna poprawa jest, ale o spalaniu na razie nic nie mogę powiedzieć bo zrobiłem raptem 10km...

[ wiadomość edytowana przez: muszkit dnia 2010-04-21 09:20:59 ]
  
 
a dobrze zagrzany silnik miałeś?, bo przy chłodnym silniku wywal błąd czujnika temperatury
  
 
Cytat:
2010-04-23 20:23:22, mikekot pisze:
a dobrze zagrzany silnik miałeś?, bo przy chłodnym silniku wywal błąd czujnika temperatury




wiesz po godzinie jazdy nie ma możliwości żeby silnik był chłodny