MotoNews.pl
  

[126] Bilstein B6 vs KONI classic

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
poszukuję opini na temat amortozytorów KONI classic do 126p.
Wiem ,że wszyscy wychwalają walory bili , jednak na temat koni nic nie mogę znaleźć.
Jeśli ktoś mógłby się podzielić swoimi doświadczeniami z tym amortyzatorami będę wdzięczny.

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2010-05-13 11:39:10 ]
[ powód edycji: regulamin ]
  
 
jak to sie mówi "Koni nikogo nie dogoni" ??

a tak do rzeczy to B6 jest amorem gazowo-olejowym nowszej konstrukcji,
a koni classic to olejówka co prawda z regulacją tłumienia odbicia
co daje możliwość "skręcenia" go tak że powinien fajnie się prowadzić na równej nawierzchni natomiast nie koniecznie na dziurach
poza tym jak sama nazwa wskazuje to jest to classic
czyli służy do lansowania się jakimś staruszkiem i zawsze będzie miękki w porównaniu do Bilstein'a B6

ja osobiście zdjąłem classici i założyłem B6-tki i teraz jest trochę za twardo
  
 
Dzięki za odpowiedź , właśnie czegoś takiego mi było potrzeba .
Szkoda tylko ,że jedno i drugie rozwiązanie jest cholernie drogie.
  
 
na kjs przerób sobie seryjne amorki 100% satysfakcji i jeszcze wiecej zabawy
  
 
nie wiem jak w kaszlu ale w miniaku koni classic skrecone na "twardo" to beton taki ze zwias wogole nie pracuje
  
 
Cytat:
2010-05-07 23:00:10, swietyppl pisze:
na kjs przerób sobie seryjne amorki 100% satysfakcji i jeszcze wiecej zabawy


Bzdura do kwadratu. 100% satysfakcji jak nie jezdziles na dobrym zawieszeniu.;

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2010-05-09 18:45:33 ]
  
 
Cytat:
2010-05-07 23:24:21, flapjck1 pisze:
nie wiem jak w kaszlu ale w miniaku koni classic skrecone na "twardo" to beton taki ze zwias wogole nie pracuje


przecież w mini zawsze jest beton - tam nie ma zawieszenia
  
 
Cytat:
2010-05-09 18:44:44, jaqo pisze:
Bzdura do kwadratu. 100% satysfakcji jak nie jezdziles na dobrym zawieszeniu.; [ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2010-05-09 18:45:33 ]




Dokładnie. Albo trza się przyzwyczaić i brać pod uwagę że ma się z dupy zawias i tym samym przeliczać na bieżąco i uwzględniać poprawki do trajektorii lotu wiedzieć jak się auto zachowa gdy się zrobi taki czy inny manewr. Albo w przeciwnym razie jeżdżąc na takich amorach można okaleczyć/zabić siebie, innych i zniszczyć samochód. Hipole są lepsze od serii tylko dlatego bo są twarde, na równym jeszcze ujdzie ale na dziurach jest kupa, w ogóle się koło nie trzyma. No... jest jeszcze jedna zaleta- po przesiadce z gówna na bile bardziej będę zajarany bilami i poczuję ogromny komfort i łatwość w prowadzeniu auta
  
 
Cytat:
2010-05-10 09:52:22, co-driver pisze:
przecież w mini zawsze jest beton - tam nie ma zawieszenia



malo wiesz i jeszcze bys sie zdziwil

fakt ze jest krotkoskokowe ale niekoniecznie musi byc betonowe
  
 
Cytat:
2010-05-10 11:41:32, Tybek pisze:
...... Albo trza się przyzwyczaić i brać pod uwagę że ma się z dupy zawias i tym samym przeliczać na bieżąco i uwzględniać poprawki do trajektorii lotu wiedzieć jak się auto zachowa gdy się zrobi taki czy inny manewr...........



Moim zdaniem dopiero na dobrym zawieszeniu wiesz jak zachowa sie auto.
Na zawieszeniu do bani własnie nie wiadomo do konca jak zachowa sie auto w takiej czy innej sytuacji.
  
 
Cytat:
2010-05-10 23:13:46, 4xtrim pisze:
Moim zdaniem dopiero na dobrym zawieszeniu wiesz jak zachowa sie auto. Na zawieszeniu do bani własnie nie wiadomo do konca jak zachowa sie auto w takiej czy innej sytuacji.



Chodziło mi bardziej o to żeby brać pod uwagę to że zachowa się właśnie gówniano
  
 
To jeszcze jedno pytanie do znawców tematu. Gdzieś wyczytałem ,że bile można też regulować. Może mi ktoś napisać czy da się to zrobić samemu, tak jak jest to w Koni ?

[ wiadomość edytowana przez: maly_czewa dnia 2010-05-13 07:59:01 ]
  
 
Wszystko sie da tylko trzeba mieć sprzet jak zerkopol
  
 
Cytat:
2010-05-13 07:58:39, maly_czewa pisze:
To jeszcze jedno pytanie do znawców tematu. Gdzieś wyczytałem ,że bile można też regulować. Może mi ktoś napisać czy da się to zrobić samemu, tak jak jest to w Koni ? [ wiadomość edytowana przez: maly_czewa dnia 2010-05-13 07:59:01 ]


tak jak w Koni to nie,
w Koni kręci się tłoczyskiem w jego skrajnym położeniu
(tłoczysko musi zatrybić się z "pierścieniem" regulacyjnym który jest w środku) - producent po prostu tak zaprojektował amortyzator dając możliwość regulacji, regulacja trochę upierdliwa bo nie da się jej zrobić na zamontowanym amorze,
a w B6 nie ma takiej regulacji - tak jak napisał 5Turbo pozostaje tylko serwis bądź producent
  
 
Bo w B6 robi sie re-valving (zmiane otworow) a nie regulacje. AVO UK ma amory do 126 chyba z regulacja na zewnatrz.