P³yn ch³odniczy do kolektora

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Cze¶æ

temat kiepsko sformu³owany, ale lepiej nie umia³em pytanie moje siê tyczy w jakim celu pod³±cza siê przewody z p³ynem ch³odz±cym pod kolektor dolotowy ?

pzdr
  
 
Goracy plyn chlodzacy podgrzewa paliwo w kolejtorze ktore dzieki temu latwiej odparowuje. Istotne w czasie jazdy w niskich temperaturach.
  
 
Cytat:
Goracy plyn chlodzacy podgrzewa paliwo w kolejtorze ktore dzieki temu latwiej odparowuje. Istotne w czasie jazdy w niskich temperaturach.



... za to w lecie gor±cy dolot to z³o. Nagrzane powietrze ma mniejsz± gêsto¶æ. Mniejsza gêsto¶æ lipniejszy wydatek mocy z silnika.

Ja u siebie za¶lepi³em odp³yw cieczy z kolektora. W teorii powinna byæ "pusta przestrzeñ". Chyba ¿e postawiê samochód bokiem to siê zape³ni Nie je¿dze na benzynie.
  
 
Z t± gêsto¶ci± to siê zgodzê, ale... Nie w kolektorze, który ma sta³± objêto¶æ.
Je¶li wpadnie tam Xcm3 powietrza zimnego, to nie wa¿ne czy siê je podgrzeje czy nie - gêsto¶æ pozostanie ta sama.
  
 
Benzyna przechodz±c w stan gazowy pobiera ciep³o z otoczenia.

W zimê dodatkowo bardzo szybko mo¿na z³apaæ oblodzenie ga¼nika tzn. ga¼nik zamarza. W mojej historii 2x mi siê tak zdarzy³o na zimnym dolocie. Wtedy wiadomo, auto staje.
  
 
Cytat:
2011-12-16 21:06:45, Kamil_H pisze:
Z t± gêsto¶ci± to siê zgodzê, ale... Nie w kolektorze, który ma sta³± objêto¶æ. Je¶li wpadnie tam Xcm3 powietrza zimnego, to nie wa¿ne czy siê je podgrzeje czy nie - gêsto¶æ pozostanie ta sama.



W sumie m±dre