Odłączenie ładowania w 126p na parę chwil.

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Czy słyszeliście o tym że odłączenie ładowania jakie daje alternator odciąża silnik. Nie chodzi tu o zdjęcie paska klinowego - wentylator cały czas działa ale jest odłączone ładowanie. Nie znam się ale ponoć im większy prąd alternator daje tym większy opór stawia. oczywiście chodzi tylko o odłączenie na kilka chwil w trakcie powiedzmy półtora minutowego przejazdu... Miał ktoś taki wynalazek? Czekam na sugestie

W bergu standardowe haslo przed podjazdem brzmialo: Darek ładowanie! Cichy mial odlaczone na stale.

Odlaczasz przewody z alternatora te wsuwane i tyle

Ja tak samo w cienkim na ostatnich zawodach odłączałem ładowanie. Powiem ci tak, że w cienkim było czuć różnice

A ja mam mieszane uczucia co do tego.
Niby i będzie mniejsze obciążenie dla silnika ale i będzie mniejszy prąd np. na cewkę zapłonową, więc mniej skuteczna iskra.

Po drugie czy alternator , który nie będzie miał gdzie odprowadzać wytworzonego prądu z czasem nie ulegnie jakimś uszkodzeniom

[ wiadomość edytowana przez: 34 dnia 2010-06-11 17:27:36 ]

jak startujecie w gorach to polecam patent o ktorym mowił kiedys mruk, w alternatorze zostaje tylko ośka na łożyskach i macie krecący sie wentylator i odciazony silnik a te kilka kilometrów dobrze naładowany akumulator spokojnie wytrzyma

dobrze naładowany akumulator wytrzyma kilkadziesiąt kilometrów

Tylko , że akumulator ma 12 V a w trakcie ładowania w instalacji jest nawet do 15 V i czy to nie daje większej skuteczności cewki

Gdybam sobie oczywiście bo jak mi uciekło ładowanie na imprezie to wydawało mi się , że idzie gorzej.

[ wiadomość edytowana przez: 34 dnia 2010-06-11 17:40:29 ]

można teoretyzowac , trzeba przetrenowac na hamowni

Cytat:
2010-06-11 17:38:35, 34 pisze: