Monowtrysk z Golfa II do Łady

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś z szanownych klubowiczów wsadzał już może (z powodzeniem) monopunkt mono-jetronic bosha np z Golfa 2 do ładzianki?

Czytałem o tym troszkę i jest to bardzo prosty w działaniu sprzęt wymagający jedynie w zasadzie montażu sondy lambda i elektrycznej pompy paliwa... całość modyfikacji spokojnie zamknie się w tym przypadku w 300zł co jest równe cenie gaźnika a silnik stanie się myślę dużo bardziej "przewidywalny"...
  
 
Sondę Lambda trzeba by wspawać, bo oryginalny kolektor z sondą jest trochę drogi podobno, tzn. wspawać stalową tulejkę z gwintem w żeliwny kolektor - raczej w zakładzie, nie w domowych warunkach.

Zastanawiałem się nad tą sondą, ale dla celów regulacji spalania na gazie.

Pomysł wydaje się przedni , natomiast ciekawi mnie, czy przepustnica od Golfa pasuje od strzała na kolektor od Lady ??
  
 
jest mniejsza więc przez jakąś przelotkę powinno dać się bez problemu przykręcić. Lambdę trzeba wspawać za dwururkę więc tu też nie powinno być problemu.
  
 
A czy to eni jest zintegrowane z ukł zapłonowym i nie wymaga specjalnego koła pod czujnik obrotów wału?
  
 
nie, z układem zapłonowym jest zintegrowany nowszy wtrysk Monotronic np z Golfa 3.

Mono-jetronic :

rb-k.bosch.de/pool/resources/literatur/leseproben/u215e.pdf

  
 
witam wszystkich. pisze w imieniu kolegi ktory jeszcze nie ma mozliwosci pisania na tym forum ale juz pracuje nad tym, na pewno napisze wiecej szczegolow o swojej samarze ktora od tygodnia jezdzi na wtrysku jednopunktowym mono jetronic ze stajni VW. najwiecej zabawy bylo przy stasowaniu przepusnicy z kolektorem samary. pozniej kilka kabelkow i wszysko ladnie chodzi...

  
 
http://www.youtube.com/watch?v=xkMSJD14nXw
  
 
Troche to niestabilne.
Ale fajno ze dziala.
Mysle ze takie urzadzenia jak wtrysk, i elektroniczny zaplon- pomimo ze elektroniki w aucie nie lubie - uwazam ze sa bardzo dobre.
  
 
czemu to tak faluje?
jaką dałes sonde lambda? gdzie wspawałeś? Jaką pompę paliwa "
  
 
silnik jest malo seryjny (inny walek, CR, zamach itd) stad te niestabilne wolne obroty (ktore swoja droga wynosza teraz ~ 2 tys) sonda jest jedno przewodowa 1V taka jaka powinna byc. wspawana zaraz za 2rurka. mieszanka jest ok, sonda oscyluje. odcinka jest w okolicy 6,6 ale silnik bez odcinki kreci sie wyzej (chociaz nie ma takiej potrzeby bo moc maleje)

na gazniku bylo trudno wyregulowac, czasem lubial sobie zgasnac itd.

pompka jest elektryczna zewnetrzna.

teraz pali bez problemu ssanie automatyczne, nie gasnie ani nic takiego.

wlasciciel wlozyl mase pracy w auto wyniki widac i czuc i to sie liczy.
jak bedzie zlozone wszystko tak jak wlasciciel chce to na pewno pojawi sie dokladniejszy opis i zdjecia. a ja moze jakis filmik wrzuce jak bedzie okazja
  
 
Filmik bym z chęcią zobaczył jak to jeździ itd. A z tymi falującymi obrotami to już nic się nie da zrobić?
  
 
da sie . trzeba zmienic walek rozrzadu na seryjny wtedy obroty byly stabilne i na pozionie ~900 obr/min
  
 
http://www.youtube.com/watch?v=GTFpbMWvJyo
  
 
Zróbcie tak na asfalcie a nie na żwiże hehe nie ale tak serio ciekawy pomysł, na wiosce mam golfa 2 1,8 lecz na gaźniku, ale zbiera się niesamowicie. Jak ktoś jeździł 1,8 w golfie to wie o co chodzi. Ile tak mniej wiecej teraz samcia może mieć kucy?
  
 
spoko bedzie czas to cos wiecej pokrecimy filmow ale na sfalcie tez problemow nie ma z utrata przyczepnosci.

ile ma kucy.. kto wie .. podejrzewac mozna ze ~1/10 z tego co wazy bo zbiera sie ~<10 do setki ale to na oko wiec nic pewnego . moze kiedys na hamownie zawita to bedzie wiadomo albo jakies auto seryjne zdrowe stanie obok to jakies tam odniesienie bedzie.
  
 
można liczyć na jakąś relację z tego jak to było włożone? Zaciekawiło mnie to, a i części może bym sobie załatwił, tylko chciałbym wiedzieć, co dokładnie było przerobione. Aha, na fabrycznym wałku silnik też ma poprawione osiągi ?
  
 
na fabrycznym wałku to raczej nie a jeśli to minimalnie. Powinien za to mniej palić i być O WIELE mniej problemogenny!
  
 
moglbym napisac wiecej szczegolow ale nie bede odbieral tej przyjemnosci wlascicielowi auta, ktory wyslal zgloszenie do przyjecia do forum ale cos nie moze sie doczekac na odpowiedz. jak tylko uzyska mozliwosc pisania to opisze autko.

sam montaz nie jest skomplikowany, na seryjnym wallku /silniku mocniejszy nie bedzie bo to tylko monowtrysk ze srosunkowo mala przepustnica. ale tak jak napisal konrii silnik bedzie mniej problematyczny
  
 
nie bardzo rozumiem, czy jakis moderator mógłby umożliwić pisanie na tym forum na temat Łady tej osobie???

przecież to chyba jakaś bzdura, ktoś ma coś ciekawego do pokazania w temacie Ład i nie może pisac bo ???????????
  
 
Wiem, ze temat nie ten, ale może wypadalo by juz przekazac paleczke kolegom, ktorzy czesciej bywaja na forum od obecnych moderatorow, zeby uniknac takich sytuacji??? Mysle, ze chetni sie znajda.

Ostatnie autoryzacje naszych moderatorow na forum:

ostatnia autoryzacja: 2009-06-22 21:44:14
ostatnia autoryzacja: 2009-06-21 13:30:53

Dex - da sie cos w tym temacie zrobic, bo widz, ze ty tutaj byles dzisiaj po 11.