| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
macba76 Sympatyk FEFK Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2010-11-19 15:48:54 Witam
Kiedyś już ten temat poruszałem. Później zapaćkałem to Brunoxem, żywicą i na jakiś czas zapomniałem. Oczywiście zaczęło wyłazić, więc dziś wziąłem się za to od nowa, szarpnąłem za odłażącą żywicę i ... odpadło razem z kupą blachy. Rdzewieje ewidentnie między blachami. Ta prostokątna dziura wycięta jest w wewnętrznej warstwie blachy, zewnętrznej warstwy już nie ma. W środku rdzy nie ma (wnętrze jest cały czas zabezpieczone antykorozyjnie jakimś lepkim środkiem). Dlaczego to ścierwo rdzewieje tak między blachami? Może się tam lać gdzieś woda, czy co? Chciałbym się jeszcze raz poradzić: czy da się z tym coś zrobić? Mam na myśli jakieś wycięcie całego fragmentu i przeszczepienie blach z jakiegoś mniej skorodowanego egzemplarza na szrocie. Jeśli tak, to na jakiej wysokości ciąć? Od zawiasu do zawiasu, czy razem z zawiasami? Te blachy mają przenosić jakieś obciążenia, czy elementem trzymającym budę w kupie jest blacha w środku (do której są przyspawane te korodujące)? Ile taka zabawa może kosztować?
[ wiadomość edytowana przez: macba76 dnia 2010-11-19 15:51:14 ] |
macba76 Sympatyk FEFK Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2010-11-19 16:27:39 Mam wrażenie, że na wysokości dolnego zawiasu jest to szczelne, czyli w dół raczej nie poszło. Na górze też jest nieźle, przynajmniej na wysokości złącza elektrycznego do drzwi, czy przycisku rdzy nie widać (a demontowałem jedno i drugie). Jutro postaram się to jeszcze mocniej rozdłubać. |
macba76 Sympatyk FEFK Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2010-11-19 16:38:06 Ale w takim tempie? W 10-letnim samochodzie? W miejscu teoretycznie nie narażonym ani na nadmiar wody, ani soli, zadrapania itp? Za pierwszym razem było tak, że pojawiło się na wierzchu ognisko korozji. Przejechałem papierem i okazało się że w środku jest masakra. Od środka skorodowało, ale żeby tak szybko to chyba jednak woda musi tam się jakoś dostawać. |
![]() zigg mk7 Piotrków Trybunalski | 2010-11-19 16:44:02 nie wiem ile w tym prawdy,ale słyszałem ,że te montowane w Płońsku lecą w ekspresowym tempie |
salas89 Sympatyk FEFK Escort Mk4 Gliwice | 2010-11-19 16:49:28 w moim escorcie z 89 podobnie było przyczuna była poluzowana blokada drzwi przykrecana do słupka na zewnatrz tylko purchle a jak to wyciołem to zobaczyłem ten wewnetrzy słupek skorodowany
![]() [ wiadomość edytowana przez: salas89 dnia 2010-11-19 16:52:28 ] |
macba76 Sympatyk FEFK Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2010-11-19 23:11:31 21 lat to ja bym zaakceptował, ale 10??? Uratowałeś to jakoś jak rozumiem? Jakie koszty? Jakie zabiegi przeprowadziłeś?
|
salas89 Sympatyk FEFK Escort Mk4 Gliwice | 2010-11-20 02:12:09 koszty znikome ale czas , 2 dni sie meczyłem by dorobic ten słupek wewnetrzny |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2010-11-20 10:15:42 Rocznik 2000 tutaj właśnie rdzewieje. Ogólnie 2000 to najgorszy rocznik jeśli chodzi o zabezpieczenie antykorozyjne. |
macba76 Sympatyk FEFK Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2010-11-20 10:24:57
Czyli zapewne sam wszystko robiłeś. A jak się nie ma spawarki i garażu to ile takie coś może kosztować? ![]() |
macba76 Sympatyk FEFK Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2010-11-20 10:26:57
No ok, tylko jak inne roczniki miały to zabezpieczone? Bo ta przestrzeń wygląda na kompletnie niedostępną, przynajmniej po zgrzaniu. Blachy powinny być zabezpieczone przed zgrzaniem, czy co? |
macba76 Sympatyk FEFK Ford Escort - nieste ... Warszawa | 2010-11-25 01:51:28
Czy zawiasy są przyspawane do tego wewnętrznego słupka? Na Twoich zdjęciach jakoś zawiasów nie widzę - odciąłeś? Szczerze mówiąc najbardziej się boję, że mi któregoś dnia drzwi przy otwieraniu odpadną, ale może to irracjonalny lęk, bo te zawiasy są mocowane jakoś "głębiej"? |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2010-11-27 15:15:46 oj jak masz z roku 99 to nie zaczyna brac, tylko juz zjadlo od srodka i wychodzi na zewnatrz.
escort jest jak wino - czym starszy tym lepszy. |
luckyboy Sympatyk FEFK Ford Escort 1.8D Toruń | 2010-11-27 16:02:49
Zgadzam się - ostatnio miałem kupca na auto, ale rozmyśliłem się - nie byłem pewny, czy znajdę takie bezawaryjne auto Przez cały rok nie spotkała mnie żadna awaria (raz ułamała się tylko rurka wychodząca od filtra paliwa - bo kupiłem najtańszy filtr), wsiadałem i jechałem nawet w największe mrozy i upały, a wszystko w cenie nowego roweru
Pod względem awaryjności mój Escort wypada lepiej, niż nie jedno nowe auto z salonu. |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2010-11-27 16:53:18 te nowe (2010) "maja prawdopodobienstwo" skonczyc sie rownoczesnie lub predzej niz wszystkie stare samochody. gnija w 6 miesiacu a nie w 10 - 16 roku. w sumie to jest tanszy znacznie od porzaadnego roweru. no i faktycznie nie psuje sie tak zeby nie jechal nawet jak mi pekal polksiezyc to jechalem dalej ![]() |