| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kondziak Mesio E-Classe W210 Białystok | 2010-02-23 19:36:01 Jako że poprzedni wątek: pt. "co wymienić w esperaku przed zimą" bardzo się spodobał" to będziemy kontynuować temat.Wszelkie sugestie i pomoc mile widziana.
Na pierwszy ogień idzie przegląd podwozia jak to wygląda po zabezpieczeniu.Czas na porządną myjke póki jest na plusie.Zawiecha też do przeglądu.Jak coś mi się przypomni to napisze. |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2010-02-23 20:16:21 umyc, nawoskowac i reszta wedłóg potrzeb
czyli standard |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2010-02-23 20:33:35
Zmień Pawle przeglądarkę w końcu! -zlituj się nad nami wszystkimi, Ciebie czytającymi /póki co , prawie każdy Twój wpis to jakiś konkret BYK..albo seria nawet / |
robertkaluza Klubowy Weteran Daewoo Espero 1.8 LP ... Tychy | 2010-02-23 23:13:12 ja wymienie drzwi pasażera, bo je zjada rdza
Pozdr. |
DeeJay Klubowy Weteran ![]() Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2010-02-24 16:44:00 Ja to samo. Solidnie opłukałem wodą, żeby sól zmyć. |
kondziak Mesio E-Classe W210 Białystok | 2010-02-26 09:17:10 Więc po kolei:
1.Byłem na myjni ale jakoś nie mam przekonania bo zanim wróciłem do domu to już był znowu w błocie .Facet na mnie popatrzył jak na wariata bo żywej duszy nie było więc mu mówie że tylko żeby sól zmyć.Uśmiechnął się .
2.Baranek troche pozłaził z progów więc na reklamacje.Po wstępnych oględzinach nie wyglada to źle.Delikatnie bierze drzwi od pasażera od spodu (dwa burchelki).Reszta zdrowa .Pod podwozie jeszcze nie zaglądałem.
3.Zalecenia starszego Pana po badaniach technicznych: - tylne lewe koło 50 % hamowania (wymienie bęben i szczęke dla świętego spokoju bo już było raz rozbierane i dalej coś skwierczy tam i piszczy), - wygięty tłumik środkowy (pewnie na jakiś zamarźnięty śnieg najechałem )
- prawy reflektor za wysoko a czemu nie poprawił to nie wiem
- osłona pod wycieraczką pęknięta (mróz wygrał) - pękniety halogen (chyba zapoznałem się z zaspą ) Mówie mu wyposażenie dodatkowe nie musi być sprawne.Panie jak jest to musi być sprawne albo zdemontować.Ale jest sprawne bo świeci. Ale osłona pobita .
To by było na tyle.Od jutra biore się za robote. [ wiadomość edytowana przez: kondziak dnia 2010-02-26 09:18:54 ] |
rudi Espero Wloclawek | 2010-02-26 19:13:20
to cienias jesteś - złamałeś się jednak a nie lpiej było sobie czeropak kupić - zima sie jeszcze nie skończyła to po co myć skoro sól już dawno sama spłukła się |
Blister ESPERO 1.8 CD LPG Poznań | 2010-02-26 19:40:35 Pielęgnacja ważna sprawa. Po wstępnych oględzinach znów ruda przyszła jak tylko cieplej się zrobi trzeba będzie pudrować![]() |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2010-02-26 20:43:17
Zobacz link w moim podpisie |
kondziak Mesio E-Classe W210 Białystok | 2010-03-04 20:32:27
Otóż to.Myjnia co miesiąc (obowiązkowo woskowanie najlepiej na gorąco +mycie podwozia) oczywiście prócz zimy jak jest na minusie.Zaprawki na czas - zabić rudą w zarodku a dla chętnych zabezpiecznie antykorozyjne.To mój przepis na rudzielca. |
Marvelius_Ambero Daewoo Espero 1,8 CD ... Warszawa | 2010-03-08 09:56:22
Upewnij się, że ręczny jest dobrze wyregulowany. Miałem identycznie, jak z lenistwa nie podciągnąłem linki po wymianie bębnów, szczęk i tarczy kotwicznych. |
kondziak Mesio E-Classe W210 Białystok | 2010-04-01 20:26:43 Czy 230zł za wymianę zapieczonego cylinderka,szczęk i jak to określił mechanior wyczyszczenia bębnów rdzy i jakiś tam osadów z tylnej osi to drogo? Według mnie tak.Z moich wstępnych obliczeń wychodzi mi że za robocizne chce wziąść 100zł.To chyba chce mnie delikatnie mówiąc naciągnąć??? |
archive15 Lacetti 1.6 LPG Zabrze | 2010-04-01 22:08:14 myslę że to bardzo tanio. Roboty z tylnymi hamulcami jest od cholery więc za takie pieniądze opłaca się |
Blister ESPERO 1.8 CD LPG Poznań | 2010-04-01 22:33:34
Myślę że to normalna stawka teraz wszyscy się cenią a w tym czasie może zrobić coś na czym zarobi więcej. oddając auto do mechanika zawsze liczę się z wydatkiem min 100 zł |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2010-04-02 01:04:06 230 za obydwie strony to jesli nie jestes sam w stanie tego zrobic to dosc tanio
robota nie jest wcale skomplikowana-ale fakt troche praktyki sie przydaje.... |
robert_or3 Member Klubu Espero Citroen C5 FL Łękawica | 2010-04-02 02:56:33 Nie wiem czy jest sens czyścić bębny (chyba że są w miarę nowe). Koszt jednego nowego bębna to około 30 zł. Cylinderki są w cenach 20-50. Robota rzeczywiście nie jest trudna. Niestety jest pewien kruczek. Są tam takie zapinki, które mogą być wyrobione i ciężko będzie złożyć wszystko do kupy. Jeśli wszystko byłoby ok to koszt części powinien zamknąć się w 100 zł. Gdybyś robił to sam 130 masz w kieszeni. |
kondziak Mesio E-Classe W210 Białystok | 2010-04-13 13:55:36 Za poradą klubowiczów wymieniłem te szczęki i cylinderek.Wszystko OK nie piszczy koło nie blokuje ale pojawił się/bądź był przed wymianą stuk z tyłu.Jeżeli mechanior nie zauważył tego żużytego elementu przy wymianie to skąd to moze dochodzić?
Sprawa druga: przy otwieraniu centralnym nie odskakuje "pipek" otwierający dzwi z przodu pasażera.Z kluczyka otwiera bez problemy.Siłownik poszedł? bo WD40 nie pomaga jak wpusciłem.Jak sam zdejmę oslone w sobote to naprawie czy to coś skomplikowanego i nie sadzić łap? |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2010-04-13 13:57:56
Nie. Co najwyżej to: 1. Połamiesz plastixowe spinki - standard 2. Wyrwiesz metalowe uchwyty z tekturki w drzwiach - standard 3. Nic nie zdziałasz, bo siłownik padnięty - standard |