Jak dobrać się do żarówki w kierunkowskazach ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Chodzi mi o k. na błotnikach - jak wymienić zarówki.
I przy okazji jakie są żarówki w lampach drogowych
i p. mgłowych.
Pozdrawiam!
  
 
kierunek - złap za klosz i przekręć go odwrotnie do wskazówek zegara dociskając go i masz zarówke .lub wyciąg na zewnątrz i od tyły (niezle brzmi)
Zarówka w lampach to H1- 55W
w halogenach H3 - 55W
Szykuje się wymiana na mocniejsze ?
  
 
Biznes.... a tam dziwnie

Przecie Origami sam pytal jak sie DOBRAC do kierunkowskazow
  
 
>>Szykuje się wymiana na mocniejsze ?

Nie. Ot po prostu pytania pytania zainteresowanego ale
nie zorientowanego półrocznego właściciela pierwszego auta
Dzięki.
  
 
nie tyle dziwnie co konkretnie , no chyba ze nie o to dziwne chodziło
  
 
jakie mozna załozyć żarówki na swiatła mijania żeby były mocniejsze, ja bym chetnie zrobił zamiane tylko nie wiem jakie tam wchodzą żamiast oryginalnych może ktoś się orientuje??
pozdrawiam
  
 
o ile masz założone przekazniki do świateł to zarówki mozesz założyć nawet 100W H1, w przeciwnym razie po jakimś czasie z powodu braku przekażników zadymi się z wyłącznika
  
 
nie mam przekażników, jest tak jak ma większość esperaków nic nie zmieniałem i nic nie kombinowałem chce sobie polepszyc światła bo oryginalne są beznadziejne.
Rozumiem, że musze założyć przekaźniki i wtedy moge założyć mozniejsze żarówki tak?
  
 
Dokładnie tak .
Njlepiej zamontować koło akumulatora wykorzystując orginalne bezpieczniki ,prąd ma krutszą droge i praktycznie zero spadku
  
 
Cytat:
2003-09-10 22:30:27, Biznes pisze:
z powodu braku przekażników zadymi się z wyłącznika



Zapomniałeś, że zadymić może się również z samej lampy.
  
 
Hej - Adminek wspominał że ma "+50%" - do takich chyab nie potrzeba przekaźnika ?
  
 
czy chcecie powiedziec ze espero nie ma przekaznikow swiatel
to juz sie boje bo od roku jezdze na 100 W mijania
jak narazie lampy i przelaczniki ok
ale cos dziwne mnie sie to wydaje bo przeciez nawet w fiacie 125 p byly przekazniki swialel mijania i drogowych
  
 
W naszych furach jest wiele róznych dziwnych rzeczy, ale przekaźników świateł nie ma
Ja w swoim mam żarówki Narva 55W +30% i światło, które wytwarzają w zupełnosci mi wystarcza
  
 
Morzecie zakładać zarówki jakie tylko chcecie słabsze lub mocniejsze polskie lub zagraniczne ale bez przekazników i tak jest gorzej , spadki napięcia i tak dalej spróbujcie sami zapalcie swiatła i podepnijcie do zarówki lub bezpiecznika prąd bezpośrednio z akumulatora nie rozłanczając niczego a zobaczycie ile będzie jaśniej , a kolega Cezariusz jesli niema przek. to za jakiś czas przełącznika będzie szukał
  
 
Cytat:
....W naszych furach jest wiele róznych dziwnych rzeczy, ale przekaźników świateł nie ma ......


Koledzy! weźcie do ręki książkę "DAEWOO ESPERO" którą wielu już napewno posiada, otwórzcie na str. 176 i poczytajcie o światłach drogowych i mijania, a dowiecie sie że są tam przekaźniki. Pooglądajcie również stronę 175 gdzie jest Wykaz przekaźników w skrzynce nad pedałem sprzęgła. jak również str. 173 naszej książki, gdzie jest rysunek "c" i tam pokazane miejsce umieszczenia przekaźnika. Sprawdziłem w moim aucie i wszystko się zgadza. Nie wiem czy mam wyjątkowy model. ale chyba nie skoro w książce wszystko jest opisane.
  
 
Jak wróce z pracy, od razu biorę się za szukanie przekaźników

Natoniast nie ufałbym za bardzo naszej lekturce, bo sam już kilka "nieścisłości" wyszukałem. M.in. to, że mamy zarówki w reflektorach typu H3 ( a mamy H1 ! ), że pompa wspomagania jest nierozbieralna, a jednak ktoś ją rozebrał i wymieniał łożysko i uszczelniacz, że jest korek spustu płynu z chłodnicy, a zdecydowana wiekszość go nie ma ( jedynie chyba Piotrek_Nowakowski)......

Mam w rodzinie też Espero 1,8 od ubiegłego roku i zaraz po jego kupnie właściciel dał zamontować przekaźnik świateł, bo zmienił żarówki na mocniejsze. Ma go zamontowany w skrzynce bezpieczników w komorze śilnika, tej na błotniku.
Więc jak to właściwie jest ?
  
 
a co w takim razie cyka pod maska przy akumulatorze przy wlaczaniu swiatel i zmianie na "dlugie" (czarna skrzyneczka a w niej przekazniki) moze to jakis cykacz
  
 
Drodzy koledzy żadne espero nie ma orginalnie przekazników na swiatła chroniące przełącznik ,a te co są nad pedałem sprzęgła to są do włanczania głównego prądu na postojówki i swiatła a podział na krutkie i długie odbywa się bezposrednio z przełącznika (bez udziału przekazników) .Czarna skrzynka koło akumulatora posiada przekazniki ale do czego innego .A co do książki to ja jej nie mam i niewiem co tam jest napisane ale wiem jak w aucie ,sprawdzcie sami lub dokładniej czytajcie książke
  
 
Witam.
Ale się zrobiło - nie na temat!
A w praktyce:
>>kierunek - złap za klosz i przekręć go odwrotnie do wskazówek
trzask-prask i poleciał kawałek plastiku do błotnika
>>zegara dociskając go i masz zarówke .lub wyciąg na zewnątrz i
mam do wymiany kolosz kierunkowskazu.
  
 
Niby dlaczego Trzask prask i do wymiany w złą strone podałem?