126p swap 1100 - pompa wody - prośba o pomoc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
poszukuję informacji na temat wymiany pompy wodnej w silniku 1.1 pochodzącym z punto na wydajniejszą . Kiedyś był ten temat poruszany na forum jednak nie mogę się teraz do niego dokopać. Jeśli ktoś ma jakieś informacje lub dokonywał takiej przeróbki prosił bym o info.

pozdrawiam
  
 
Nie wiem czy są jeszcze jakieś inne- ale ja zmieniałem u siebie na wydajniejszą. Tzn ma ona głębsze (wyższe, dłuższe?- nie wiem jak to nazwać) łopatki. Jak porównasz obie pompy to będziesz widział. Pompa różni się tylko tymi łopatkami, niczym więcej. Chyba że o coś innego Ci chodzi.
  
 
Właśnie o to mi chodziło , dzięki. Wyższe łopatki nie wadzą Ci o blok silnika ? Liczbę zębów masz taką samą jak w standardowej (chyba 20) ?
  
 
Wszystko działa jak należy, nie pamiętam tylko czy miała tyle samo łopatek czy więcej, z dwa lata temu ją zakładałem
  
 
Ok, dzięki za pomoc.
  
 
Ma bodajże o dwie albo trzy łopatki więcej w porównaniu z oryginałem o ile dobrze pamiętam chyba 9 albo 8 dokładnie Ci nie powiem bo to też dawno było jak wymieniałem u siebie.
A reszta tak jak Tybek
  
 
Rozumiem że to jakieś wydajniejsze zamienniki ,pamiętacie firme? Nie pompy oryginalna z 1.2 i 1.1 rózniace sie ?
  
 
wymień pompę na 8 łopatkową. Jeśli to nie pomoże to dodatkowo pompa elektryczna z przodu przy chłodnicy
  
 
Jesli masz taka:



to zmien ja na taka:



UWAGA:
Spotkalem sie z obydwoma pompami zapakowanymi w pudelka Behru, wiec jak bedziesz kupowal, to rozpakuj pudelko i fizycznie sprawdz ktora pompa jest w srodku.

Napsiz jeszcze jakiej srednicy wewnetrznej masz rury ukladu chlodzenia oraz jaka chlodnice zastosowales, bo przy rurach o srednicy wewn 25mm i chlodnicy z trucka (lub podobnej wielkosci bez zbiorniczka wyrownawczego) z seryjna pompa wody uklad nei przegrzewa sie i obieg w rurach jest prawidlowy.
  
 
Mam jeszcze jedną sprawę, jaki wpływ ma większa wielkość koła pasowego oraz większa liczba zębów na kole pasowym ?
Poszedłem do sklepu i pan zabił mnie pytaniem pokazując mi cztery rodzaje pomp różniące się wielkościami kółka i zębów.
  
 
Zęby muszą być takie jakie masz na rozrządzie (na pasku, wałku, wale- z tego co wiem to były dwa rodzaje- półokrągłe i prostokątne). Więc logicznym jest że jeśli masz prostokątne to pompa też takie musi mieć, analogicznie w przypadku półokrągłych. A co do wielkości kółek to chooywi ja mam takie samo jak miałem w starej pompie.
  
 
Jak pokazal ci kilka to porpos ta, ktora jest do twojego silnika.
  
 
Witam,
może się komuś przyda, symbol pompy to S-361 , wygląda dokładnie tak jak ta na zamieszczonej fotce przez Żurawia. Pompa od Lanci Nuova 1.1 (czy jakoś tak).