MotoNews.pl
  

Rozrząd zmasakrował silnik :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !

Więc zerwał się ślizgacz, poszła sprężyna w napinaczu i guma od napinacza wygieła ( puścił zgrzew ) się tak że łańcuch latał wyrwał ogranicznik rozrządu i zleciał łańcuch z rozrządu i zawory szlag trafił. Nie wiem jeszcze jak tłoki ale raczej na ich całość liczyć nie mogę. Jak i korbowodów no i zapewne wał mógł dostać po dupie

Kwestie są takie :

Albo szukam taniego silnika 1.5 bez osprzętu

Albo poradźcie co mogę wstawić w miejsce 1.5 bez przeóbek zbytnich. Oryginalna skrzynia 5tka bo silniki ładowskie są ciężkie do dostania jak wiadomo

  
 
1.7 z nivy ? Bez większych przeróbek na tym lista by się chyba zamykała.
  
 
Cytat:
2010-08-20 12:09:24, Andrew01 pisze:
1.7 z nivy ? Bez większych przeróbek na tym lista by się chyba zamykała.



A 1,6 z nivy juz nie ?
http://allegro.pl/item1191767417_lada_niva_1_6_silnik_skrzynia.html

patrze ze w miare identycznie wygląda, tylko wentyltor trzeba by zdjąć

[ wiadomość edytowana przez: Dyzio45 dnia 2010-08-20 12:26:53 ]

[ wiadomość edytowana przez: Dyzio45 dnia 2010-08-20 12:28:58 ]
  
 
Generalnie są pogięte zawory nie domykają się
Tłoki mają wbicia lekkie od zaworów wydechowych i minimalne od ssących

Korbowody nie wydają się pogięte




Teraz mam dylemat :

ściągać tłoki i wymienić na nowe/używane , wstawić zplanowaną starą zapasową głowice

zeszlifować te wbicia w tłoki ( półksiężyc głębokość 2mm) z nadbitą obwódką. i wstawic glowicę

wymienic pogięte zawory ( ile to może kosztować ? )
I założyć głowice bez planowania

Kocepcji dużo A chodzi o minimalizacje kosztów.


MA KTOS NA SPRZEDAŻ :
tłoki do 1.5 używane lub nowe + pierścionki nominalne????

silnik 1.5 w stanie dobrym ?

Mam drugą głowicę do szlifu
  
 
ten koles
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3508691

mial kilka aukcji z tlokami z gorzyc, nowki, lezaki. poszukaj w zakonczonych "tloki lada"... moze nie sprzedal...
i kup tloki moze od 1.3 to bedziesz mial 1.6
  
 
i tak cie czeka kątowanie rob, poiary osiowosci wału, wymiana tłoków, jak tłoki to i pierscienie ... minimalizacja kosztów zadna. do tego jescze uszczelki miski, głowicy itd. a cały motor do łady pewnie za 400 zł kupisz...
  
 
Kpl zaworów na allegro ok 100zł, pierścienie nominał ok 30zł uszczelka głowicy też coś koło tego.
Chcesz po taniości to dotrzyj zawory w zapasowej głowicy, daj do splanowania i sam wymień uszczelniacze zaworowe. Pierścienie też by wypadało jak głowica zdieta bo to żaden koszt. A i do panewek można zajżeć
  
 
Jestem w posiadaniu kilku kompletów tłoków nominalnych do 1.5 - 76.00 i kilku nad wymiarowych - jak coś to PW
  
 
Z niwy 1.6 też wejdzie, ale 1.7 mozesz wsadzić ten na wtrysku (co tam dokładnie jest to się nigdy nie interesowałem) i będziesz miał jakiś sensowny upgrade względem swojego motoru .

Odnośnie reanimacji tego silnika co masz - ogólnie cały silnik nowy musisz złożyć pomijając sam kadłub (wał i korby musisz przynajmniej sprawdzić, wał może być krzywy choć tego nie widzisz na oko ale to chyba oczywiste ).

Tłoków od tak nie mozesz sobie zeszlifować 2mm tam gdzie się wbiły zawory ot tak (nawet jak tłok jest ok, to będziesz miał inny cr w każdej komorze), jak chcesz składać ten silnik co masz to kup nowe tłoki.
  
 
A po co nowe tłoki? Bez przesady, od śladu dotknięcia zaworu nic z nimi nie będzie. Korby i wał też będą ok.
  
 
szukaj klasyka silnika z lady, albo kombinuj z golfem - flansza pod skrzynie.
  
 
Cytat:
2010-08-23 18:13:01, Krzysztof-Fleszer pisze:
szukaj klasyka silnika z lady, albo kombinuj z golfem - flansza pod skrzynie.


... yyy znaczy, że silniki VW podpasują (no prawie) do skrzyni ładowskiej?