Silnik 2.3 TD do budy Omegi B

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio do głowy przyszedł mi trochę idiotyczny pomysł. Mam Omege A w 2.3 TD. Silniczek trzyma się świetnie, blachy już nie. Pomysłałem że mogę kupić Omegę B i wrzuce tam silnik ze swojej. I teraz moje pytania. Czy długość skrzyni będzie mi pasowała. Lepiej brać Omege B w benzynie czy w dieslu? Czy stacyjka i jej instalacji z benzyny czy też z diesla pozwoli mi na odpalanie silnika 2.3 TD. Co ze zbiornikiem paliwa od benzyny, będę musiał wyciągać z niego pompkę? No i czy może mi się uda i będą pasowały poduszki z Silnika 2.0 benzyna lub 2.5 diesel do tego 2.3TD. Bo rozkład uchwytów z 2.0 benzyna jest łudząco podoby do tego z mojej Omy, ale nie pokusiłem się o zmierzenie. No i co z wysokością. Czy ten silnik 2.3 TD zmieści się na wysokość w komorze Omegi A. Wiem, że mam dziwne pomysły, ale czasem tak jest... Może się taka operacja udać. Szczególnie że miałbym taką budę za groszę. I jeszcze kontrolki np. oleju - czy mogę je użyć normalnie z Omegi B bez przeróbek wiekszych. Albo prędkościomierz, czy też wskaźniki temperatury? Z chłodnicą czy wentylatorem nie będzie problemu. Z hamulcami i wspomaganiem też. Instalacja od świateł radia, zamków itp zostaje. Więc tylko silnik i jakaś niezbędna instalacja leciałaby do budy z B.
  
 
1. brak
2. bedziesz musil przerobic instalacje lub przezucic z a bo trzeba zrobic podgrzewanie swiec itp
3. zbiornik paliwa jak i pompke musisz zmienic na z dieska
4. brak
  
 
Kolego DaZmud_9 silnik 2,3D to silnik z rodziny CIH. W żadnej omedze B niema łap pod zamontowanie takiego silnika, musiałbyś przerabiać. Za to ze skrzynią niema żadnego problemu, wsadzasz skrzynię od 2,3D i pasuje P&P do wału, lewarka i poduszki skrzyni.
Co do zasilania paliwem, zbiornika itp się nie wypowiadam, bo wiadomo, że to jest do przeróbki.
Na wysokość silnik raczej wejdzie.
Elektryka do przeróbki, ale da radę przełożyć i dopasować wiązkę silnika do budy B.
No i to chyba tyle, dużo roboty, pasowania itd.
  
 
Aaaa ha. czyli trzeba zastanowić się nad uchwytami do tego silnika. A mogę zostawić całą instalcje świetlną, klimatyzacje itp z B? I czy czujniki od tego silnika obsługiwały by kontrolki itp z B bez przekładania wiązki z A. No i do tego czy B diesel tak samo zapala ze stacyjki i grzeje świece jak A diesel?
  
 
według mnie takowa przerubka jets nieoplacalna
lepiej odrazu kupic ome b w dieslu a nie bawic sie z przerobkami
  
 
Cytat:
2010-08-28 16:22:19, DaZmud_9 pisze:
Aaaa ha. czyli trzeba zastanowić się nad uchwytami do tego silnika. A mogę zostawić całą instalcje świetlną, klimatyzacje itp z B? I czy czujniki od tego silnika obsługiwały by kontrolki itp z B bez przekładania wiązki z A. No i do tego czy B diesel tak samo zapala ze stacyjki i grzeje świece jak A diesel?


Cała elektryka jest do dopasowania, czyli trzeba każdy obwód i urządzenie dopasować do siebie.
Klimatyzacja też jest do przerobienia, bo na bank kompresor będzie w innym miejscu, nie wiem co z przewodami...
Co do opłacalności to pewnie tak jak kolega niżej napisał
No ale o opłacalność nikt nie pytał
Jakby co to znam dwie osoby które mogły by się takiej operacji podjąć, jedna w SPA Koszalin i jedna w Gdańsku
Pozostaje tylko kwestia $$$


[ wiadomość edytowana przez: ilku dnia 2010-08-28 20:29:50 ]