MotoNews.pl
  

Odchudzanie zamachu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przewaliłem forum i opcje szukania - dużo znalazłem, ale pojawiły się nowe pytania:

- po której stronie tokarz ma stoczyć zamach? wyczytałem, że nie od strony sprzęgła, ale się upewniam.
- czy ktoś ma fotkę stoczonego i zwykłego zamachu? gdzie dokładnie zdejmować i ile?
- wiem, że nie ma sensu zbyt mocno zdejmować, ale ile to jest rozsądnie a ile hardcore?
- czy lepiej toczyć po całości, czy też nawiercać (raczej nie będę wyważał)...

mam skrzynię 5, silnik z modułem...
  
 
odpowiedź na każde z tych pytań powinien znać gość który to będzie robił ;p

Cytat:
- po której stronie tokarz ma stoczyć zamach?



tylko jedna strona sie do tego nadaje

Cytat:
- gdzie dokładnie zdejmować i ile?



z dużego promienia tyle żeby było dobrze

Cytat:
- wiem, że nie ma sensu zbyt mocno zdejmować



dlaczego nie ma sensu? ja zdjąłem 30% i chętnie zdjąłbym więcej

Cytat:
- czy lepiej toczyć po całości, czy też nawiercać (raczej nie będę wyważał)



jak nie będziesz wyważał to kup sobie chociaż ochraniacz na jaja ;p

[ wiadomość edytowana przez: Tailgunner dnia 2010-08-30 21:48:56 ]
  
 
Cytat:
2010-08-30 21:21:41, lestad pisze:
wiem, że nie ma sensu zbyt mocno zdejmować,



Bzdura, ciąć do oporu. Docisk i tak waży więcej.
  
 
Cytat:
2010-08-30 23:15:25, jose pisze:
Bzdura, ciąć do oporu. Docisk i tak waży więcej.



Moze i wazy, wal jeszcze wiecej ale czy moment bezwladnosci ma taki sam albo wiekszy? Bo wg mnie srednica docisku jest mniejsza i kolo zamachowe stanowi wiekszosc momentu ukladu wal-zamach-docisk.
  
 
a ja proponuje, że jak ktoś nie ma pojęcia o takiej robocie to niech się za to nie zabiera, bo można sobie krzywdę zrobic...a jak nie to Wiesiek Kuś w Staniątkach, wysłać, on będzie wiedział dokładnie gdzie i ile zebrać żeby Ci jajec nie odcieło, a przy okazji wyważy jeszcze, żęby jak traktor silnik nie chodził, a wierz mi lub nie, nawet mocny wyważony zamach odbijający się od tunelu w okolicach twoich kostek nie jest niczym fajnym....
  
 
odezwał się ten co już URWAŁ
  
 
Cytat:
Przewaliłem forum i opcje szukania - dużo znalazłem, ale pojawiły się nowe pytania:



Mało szukałeś:
1
2
3
4
5
6

Nawet jak brak tam jakiejś odpowiedzi to zawsze można się dopisać do istniejącego tematu.
  
 
Cytat:
2010-08-30 23:46:18, yapko pisze:
Moze i wazy, wal jeszcze wiecej ale czy moment bezwladnosci ma taki sam albo wiekszy? Bo wg mnie srednica docisku jest mniejsza i kolo zamachowe stanowi wiekszosc momentu ukladu wal-zamach-docisk.



Kwestia samochodu. Mimo wszystko okolice r=100 mm mają juz znaczenie, a wokół nich jest skupiona praktycznie większość masy docisku. Najczęściej wypada to w 2/3 - 3/4 promienia całego zespołu, więc ma to duże znaczenie.
  
 
Tak na marginesie: ile razy urwało Wam zamach?

Były jakies obciecia jajec?



No i teraz mnie wystraszyliście.... Jajca ważna rzecz,.....

[ wiadomość edytowana przez: lestad dnia 2010-08-31 15:19:12 ]
  
 
Cytat:
2010-08-31 15:16:00, lestad pisze:
Tak na marginesie: ile razy urwało Wam zamach? Były jakies obciecia jajec? No i teraz mnie wystraszyliście.... Jajca ważna rzecz,..... [ wiadomość edytowana przez: lestad dnia 2010-08-31 15:19:12 ]



Pierdol wywazanie, zaoszczedzisz 40 zl, kawał grosza!!!!!!!
  
 
w sumie kwestia tego czy drutujesz czy robisz jakoś w miarę po ludzku, a na to sobie już sam musisz odpowiedzieć
  
 
Cytat:
2010-08-31 19:28:48, 3zeR_MDS pisze:
w sumie kwestia tego czy drutujesz czy robisz jakoś w miarę po ludzku, a na to sobie już sam musisz odpowiedzieć



Nie, no chcę po ludzku, ale pytanie brzmi, czy mimo wyważenia ucina jajca? Zdarzyło się kiedyś?
  
 
www.youtube.com/watch?v=L2pz1PkhAo8
Nie wiem, czy to od niewyważenia, ale wygląda nieciekawie.
Mi by to spokoju nie dało, potem każdą usterkę bym na to zwalał. A po co wyciągać drugi raz silnik skoro możesz raz zrobić i mieć spokój, w szczególności, że do warszawy masz pół godzinki drogi, a tam na pewno ktoś ci wyważy bez kombinowania.
  
 
Cytat:
2010-08-31 22:27:46, deskjet3 pisze:
www.youtube.com/watch?v=L2pz1PkhAo8 Nie wiem, czy to od niewyważenia, ale wygląda nieciekawie. Mi by to spokoju nie dało, potem każdą usterkę bym na to zwalał. A po co wyciągać drugi raz silnik skoro możesz raz zrobić i mieć spokój, w szczególności, że do warszawy masz pół godzinki drogi, a tam na pewno ktoś ci wyważy bez kombinowania.



o fuck!!! trza mieć metalowe jajca...
  
 
bez wywazania jak dobrze trafisz to bedzie tak nadupcac ze bedziesz mogł budowlancom od pata zageszczac piasek pod kostke
  
 
Cytat:
2010-08-31 23:17:36, Poramancza pisze:
bez wywazania jak dobrze trafisz to bedzie tak nadupcac ze bedziesz mogł budowlancom od pata zageszczac piasek pod kostke



Kumam... A tak z innej beczki. Czy docisk sprzęgła i tarcza sa różne przy 4 i 5 biegowej skrzynce? Jakies wymiary, bo ostatnio kupiłem tarczę i była do niczego. Czy w zalezności od tego jaką się ma skrzynie są dociski na linkę i inne?
  
 
Tarcze w silnikach ohv są zamienne, począwszy od dużego fiata aż do poldka plusa. Dociski były inne w sprzęgłach na linkę i na wysprzęglik.
Może trafiła ci się tarcza od poldka diesla albo poldorovera.
  
 
czy bezpiecznie by było zebrać materiał również i z wieńca zębatego? Mam teraz stoczone na równo z wieńcem ale myślałem żeby pojechać po zębach i jeszcze z 1 mm zebrać.
  
 
Cytat:
2010-09-01 17:30:31, Tailgunner pisze:
czy bezpiecznie by było zebrać materiał również i z wieńca zębatego? Mam teraz stoczone na równo z wieńcem ale myślałem żeby pojechać po zębach i jeszcze z 1 mm zebrać.


nie wie czy bezpiecznie ja bym wieńca nie ruszał. Moje koło zamachowe ma bardzo cienki weniec tzn mam 2 typy w domu jeden wieniec jest na całą szerokość kola a drugi na pół
  
 
ile ważą te Twoje koła? Możesz wrzucić jakieś foto?