Sekwencja firmy Zenit

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc wszytskim i odrazu pogodnych swiat


Czy znacie instalacje firmy ZENIT ??? Wloska firma.
Czy jest dobra??? Oczywciscie wiem ze nie jest to LANDI czy PRINS, ale dobra cena kusi mnie.

MOze jakies opinie???

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Lendio dnia 2007-04-08 15:39:05 ]
  
 
Zenit to nie producent instalacji ale model.
To AGC czyli Auto Gaz Centrum.
Sterownik jest włoski, produkuje go Autronic.
Kompletowana z reduktorami polskimi: KME Silver, Gold lub włoskimi - Tomasetto, Emme.
Z wtryskiwaczami włoskimi: Valtek lub Matrix.

Jednakowoż Zenit to polska inicjatywa, inspirowana silnie KME Diego.

Używam w BMW 318, nie jest zła, trochę mogliby poprawić korekty od ciśnienia i temperatury. Nie umiem powiedzieć jak się zachowuje przy ciągłych otwarciach wtryskiwaczy, będę wiedział w tygodniu to dam znać.
  
 
Czyli wyniaka z twojej odpowiedzi ze nie jest zła, a za 3600,00 do silnika 6 cylindroiwego cena jest przystepna.

Napislaes """Kompletowana z reduktorami polskimi: KME Silver, Gold lub włoskimi - Tomasetto, Emme.
Z wtryskiwaczami włoskimi: Valtek lub Matrix."""

Moze wiesz, ktory z tych reduktorow jest lepszy???

  
 
Nie piszesz co chcesz zagazować, ale jeśli to MV6 z podpisu to:

a) reduktor- Tomasetto Alaska odpada, teoretycznie Emme lub KME Silver, praktycznie do 211 KM - tylko KME Gold (z dostępnych z Zenitem)

b) wtryskiwacze - lepsze byłyby Matrixy ale z tego co wiem to w kompletacjach występuje aktualnie tylko model HD344 ( srebrny, z jedna krawędzią łukowatą ) a te obsługują zirka about 30 KM z cylindra. Zatem Valtek, KONIECZNIE type 30 BFC ( type 30 też do ok 28-30 KM). No chyba że trafi się wersja z Matrixem XJ 544, to obrobi 211 KM.

Z tego co pamietam to w takim motorze lubią się rozjeżdzać czasy na obu rzędach cylindrów, Zenit ma możliwość skorygowania ale tylko dodawaniem. Jeśli się bedzie rozjeżdżało inaczej na biegu jałowym niż pod obciążeniem to przydałaby się korekcja również mnożeniem ( Jest to w Diego ale tylko w nowym modelu )
  
 
Dokladni chce zagazowac MV6

Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz Bede sie kierowal towimi podpowiedziami przy rozmowie z gazowniakami.

Pozdrawiam i dzieki za odpowiedz
  
 
Wiec do tej instalki reduktor jest napewno KME gold.m Co do wtryskow to dowiedzialem sie ze matrixy albo valteci, ale nie pytalem dokladnie o modele.
Napisales wczesniej:
wtryskiwacze - lepsze byłyby Matrixy ale z tego co wiem to w kompletacjach występuje aktualnie tylko model HD344 ( srebrny, z jedna krawędzią łukowatą ) a te obsługują zirka about 30 KM z cylindra. Zatem Valtek, KONIECZNIE type 30 BFC ( type 30 też do ok 28-30 KM). No chyba że trafi się wersja z Matrixem XJ 544, to obrobi 211 KM.

Jak to wyglada w praktyce?? Bo ja nie chce tez pouczac gaziarzy i o wszystko wypytywac, bo jak wiadomo nikt nie lubi cwaniactwa hehe.
Czy da sie dobrze ustawic instalke na zaslabych wtryskiwaczach?? i bedzie chodzila??
Jeszcze tylko o wtryskiwaczach:
-na stronakach " o inst. zenita" podaja tylko valtec -obsluguje od 15-40km
-matrixy tylko hd322 -obsluguja od 24-60km
Pozdrwiam



[ wiadomość edytowana przez: Lendio dnia 2007-04-13 10:41:41 ]
  
 
W praktyce - istnieje duze prawdopodobieństwo, że jak założysz tego Matrixa - silnik nie będzie osiągał maksymalnej mocy na gazie.
Zenit ma opcję pracy na benzynie powyżej zadanego progu obrotów ( przełącza się niewyczuwalnie ) - ustawiasz np. 5500 rpm i nie odczuwasz żadnych niedogodności, no chyba ze wciąż kręcisz do odcięcia to pojawi się pewne dodatkowe zużycie benzyny.

W twoim przypadku to chyba Valtek 30 BFC będzie optymalny, wystrzegaj się Valteka 30, powiedz to mechanikom, bo oni zazwyczaj o tym nie wiedzą, że typ 30 lub Matrix HD 344 powyżej 30KM/cyl to jest loteria.
  
 
Matrixy 344 z opisow sa za slabe, ale znalazlem matrix hd 322, ktore obsluguja od 24-60km. Co o nich myslisz??
Przed montazem sprobuje uzgodnic z gaziarzami te kwestie.
  
 
HD 322 jak najbardziej i z tego co wiem są w ofercie dystrybutora Zenita ale jeśli wynegocjujesz ten zestaw za 3600 to jesteś moim mistrzem. Dlaczego? jedna podwójna HD322 kosztuje tyle ile poczwórna HD344 - więc mechanika komplet wyniesie ok 700 zł więcej... Ale próbuj.

Jeszcze jedna kwestia, upewnij się czy czy twoja MV6 nie wykazuje ciągłych otwarć wtryskiwaczy benzynowych, dzieje się tak często zwłaszcza przy sportowym chipie. Jeśli tak, daruj sobie Zenita.
Tak jak obiecałem, sprawdziłem u dystrybutora jak Zenit zachowuje się przy ciągłym otwarciu wtryskiwaczy. A więc zamyka w takim przypadku wtryskiwacze gazowe, co w autach z długimi czasami lub przy zastosowaniu zbyt małych dysz czy ciśnienia objawiać się bedzie szarpaniem.
Chyba, że w takiej sytuacji poratują się pracą na benzynie powyżej np 5500- 5700 rpm.

Ale nie wykluczam, ze problem w ogóle nie wystąpi, chociaż jeśli dadzą HD344 to wystąpi na 95% ( no chyba że włączą rzeczoną opcję maxpower) z powodu ciągłego otwarcia wtr.gazowych.

[ wiadomość edytowana przez: Gustaw6666 dnia 2007-04-13 14:09:42 ]

[ wiadomość edytowana przez: Gustaw6666 dnia 2007-04-13 14:10:34 ]
  
 
Ok czyli mam jasnosc.
Albo Valtek 30 BFC , albo matrix hd322 i nic innego.

Pozdrawiam Jak bede wiedzial jaka cena bedzie z tymi drozszymi matrixami to dam znac.
  
 
Szukam opisy tych wtryskiwaczy VALTEC 30 bfc i nic nie moge znalesc w internecie
Znalalzem to:
http://www.auto-gaz.net.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=10&Itemid=15

Tu jest wlasnie pokazana listwa Valteca ( ale nie pisze jaki model ), a tylko ze obsluguje od 15-40km i nic wiecej nie moge znalesc.

  
 
Z instrukcji Solarisa, kompletowanego również z Valtekami wynika że typ 30 obsługuje dysze do 2,75 mm a typ 30 BFC do 3,5.
Przy wtrysku sekwencyjnym benzyny z reguły dysze 2,75 mm przypadają na silniki o mocy 32-35 KM/cyl.
W przypadku mojego auta ( 32,16 KM/cyl) Valtek typ 30 nie dają rady, więc tak czy inaczej radziłbym BFC. A najlepiej naciągnij Bębenonów na podwójnego Matrixa.

Poza tym, nie podają przy jakim ciśnieniu te Valteki osiągają wydajność do 40 KM.... Bo przy 1 bar ja oceniam je na max 30 KM
  
 
Robie rocznie okolo 10tys km i troche mam metlik bo chodzi mi jeszcze po glowie instalacja PRINS , ktora ten zkalad rowniez montuje.
Cena za Prinsa do mojej mv6 to 5700, ale oczytalem sie troche i widze ze jednak jest wyzszej jakosci. Mam jeszcze pytanie w czym tak naprawde jest lepszy prins???
Czy auto bedzie lepiej chodzilo (moc ip...), czy tu chodzi tylko o to ze dluzej wytrzymuja podzespoly instalacji-czyli jest trwalsza!!

Bo jezeli tylko wytrzymalosc elementow, to przy moich przebiegach rzedu 10 rocznie i tak tych wloskich nie zdaze zajedzic.

Dwie opcje wchodza w gre, albo ten ZENIT , ale koniecznie z tymi podowjnymi matrixami hd322 ( nawet jesli musialbym te 300-400zł doplacic ) albo "kredyt" i PRINS.
Autem zamierzam jezdzic kilka lat choc nie przekraczam 15tys rocznie.
Pytam na forum bo jak wiadomo tylko osoba postronna o dobrej wiedzy na ten temat moze najlepiej wyrazic obiektywna opinie
POzdrawiam
  
 
Jak już kiedyś pisałem, uważam Prinsa za układ o bezkonkurencyjnych wtryskiwaczach ( choć słyszałem wiele głosów, że mają problemy z brudnym gazem - Polska, północne Niemcy ) i solidnym reduktorem.
Co do sterownika - to ostatni jaki znam, który nie przelicza w czasie rzeczywistym.

Osobiście założyłbym jednak chyba Zenita, spróbuj wynegocjować Matrixy a jeśli nie to Valtek BFC też będą oki.
  
 
Cytat:
2007-04-13 23:40:31, Gustaw6666 pisze:
Jak już kiedyś pisałem, uważam Prinsa za układ o bezkonkurencyjnych wtryskiwaczach ( choć słyszałem wiele głosów, że mają problemy z brudnym gazem - Polska, północne Niemcy ) i solidnym reduktorem. Co do sterownika - to ostatni jaki znam, który nie przelicza w czasie rzeczywistym. Osobiście założyłbym jednak chyba Zenita, spróbuj wynegocjować Matrixy a jeśli nie to Valtek BFC też będą oki.



co to znaczy że nie przelicza w czasie rzeczywistym ?, czy jest to wada w użytkowaniu instalacji, czy to może wiązać się z jakimiś utrudnieniami ?
26 kwietnia będą montować mi VSI Prinsa.
pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: walczy dnia 2007-04-14 22:26:02 ]
  
 
Tak szukam i zauwazylem ze w ofercie do zenita nie ma reduktora KME gold tylko:

Jednostopniowy reduktor AGC P-250:

- jednostopniowy reduktor LPG z kompensacją
- ciśnienie robocze 0,6-1,6 bar regulowane
- niewielkie wymiary
- nowoczesna konstrukcja iglicowa
- moc 250 KM

Teraz nie wiem czy moga maja taka mozliwosc mi zalozyc KME GOLd ?? Wogole to ,ktory jest lepszy ? ?


  
 
Walczy:
to znaczy, że dobiera czas wtrysku gazu na podstawie poprzedniego wtrysku benzyny. Nie sądzę aby to była zaleta....

Lendio:
traktuj te 250 KM trochę z przymrużeniem oka.
Upieraj się na Golda.
  
 
Cytat:
2007-04-15 02:16:42, Gustaw6666 pisze:
Walczy: to znaczy, że dobiera czas wtrysku gazu na podstawie poprzedniego wtrysku benzyny. Nie sądzę aby to była zaleta.... Lendio: traktuj te 250 KM trochę z przymrużeniem oka. Upieraj się na Golda.


w temecie LPG nie jestem za mocny, ale czy to znaczy że gaz nie ma swojej mapy wtrysku ? bo czytałem gdzieś że w Prinsie tak jest czy tak naprawde wobec tego mapa jest potrzebna ?


[ wiadomość edytowana przez: walczy dnia 2007-04-15 07:27:14 ]
  
 
Czy mozna matrixy hd344 rozwiercic na wieksze ??
Bo slyszalem ze tak robia.

Ta opcja w zenicie ze powyzej ustawionych obr np. 5500 obr- przelacza sie niewyczuwalnie na benzyne jest calkiem fajna Jest to chyba zdrowsze dla silnika jak powyzej 5500-6000tys obr pracuje na benzynie.
A na tyle rzadko smigam na tak wysokich obrotach, ze nie odczuje tego na beni a i kopa bedzie miec wiekszego w gornych obrotach jak sie przelaczy na benie.
  
 
Czyli przy zastosowaniu
Reduktora KME GOLD + Valtecki BFC bedzie chodzic na Zenicie ??

Czy jednak na ciągłych otwarciach wtryskiwaczy !! bedzie chodzil poprawnie??!!! Z wyzej dobranym reduktorem i wtryskami.

Mam jeszcze do wyboru Stag 300+kme gold+Valtec BFC
-czy to jest lepszy zestaw ?? -cena podobna -tylko ze do zakladu mam 70km



[ wiadomość edytowana przez: Lendio dnia 2007-04-18 21:18:41 ]