Przegląd i serwis automatycznej skrzyni

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. pytanie do siedzących w temacie. czy w automacie w Espero jest filtr ? a jeśli jest to gdzie go szukać i gdzie go zdobyć. np w 3-stopniowym automacie w Scirocco filtra nie ma.
  
 
Cytat:
2010-09-29 00:02:27, voo pisze:
witam. pytanie do siedzących w temacie. czy w automacie w Espero jest filtr ?



Nie ma filtra.
A właściwie jest, ale wewnętrzny, wymieniany dopiero przy naprawie skrzyni.
  
 
dokładnie tak. wymiana jest banalnie prosta oleju. dużo łatwiejsza niż oleju w silniku. patrząc od przodu auta śruba spustowa znajduje się po lewej stronie skrzyni jeśli się nie mylę jest to jedna z większych śrub na skrzyni i jest wkręcona nie od dołu a od boku. po spuszczeniu wlewasz 3 litry oleju ja lałem MOBIL . mój automat ma 176km, ja zrobiłem nim 76kkm na razie nie mam przeciwwskazań
  
 
czyli temat filtra odpada.

rafi wg autodaty do skrzyni wchodzi 6L.
  
 
ktoś wie jaki typ automatu był montowany w espero? może to był GM 4T40?
W każdym razie w automacie przy wymianie oleju powinno się wymienić filtr (ma go każdy automat)
Prawdopodobnie trzeba zdjąć miskę olejową by się do niego dostać. Oprócz filtra w misce znajduje się jeszcze magnes, który wyłapuje drobinki metalu z oleju. Po przebiegu ponad 100 tys. km będzie one pokryty szarym mułem z drobin metalu - należy go oczyścić.
Co do ilości płynu - nie da się spuścić całego płynu ze skrzyni, dość sporo pozostanie w zakamarkach, konwerterze itp, więc być może wystarczy 4 litry zamiast podawanej przez autodatę ilości 6 litrów.
  
 
filtr jest pod miska. na 100 procent.
zdejmij miskę i poczekaj aż wszystko zleci. wymień filtr i lej olej. jak się zacznie wylewać wlewem a wejdzie mniej niż 4 litry to zapal go powrzucaj biegi. mechanizmy skrzyni zaciągną olej i wtedy dolej do kolejnego przelania na zapalonym silniku. wiem bo naprawiam skrzynie automatyczne od kilku lat
  
 
Cytat:
2010-09-29 19:12:28, voo pisze:
czyli temat filtra odpada. rafi wg autodaty do skrzyni wchodzi 6L.



Są dwa rodzaje wymiany oleju. Statyczna i dynamiczna. Przy wymianie statycznej-spuszczasz sobie sam olej ze skrzyni i wchodzi tylko jakieś 3,5 litra. Przy dynamicznej wymienia się całość oleju.Ale to możesz zrobić tylko w serwisie.
  
 
Cytat:
2010-09-30 08:41:10, JaRabbit pisze:
Są dwa rodzaje wymiany oleju. Statyczna i dynamiczna. Przy wymianie statycznej-spuszczasz sobie sam olej ze skrzyni i wchodzi tylko jakieś 3,5 litra. Przy dynamicznej wymienia się całość oleju.Ale to możesz zrobić tylko w serwisie.



taa...??

a opis Kol.adrianaXXXXXXXX nie jest to przypadkiem opisem "dynamicznej" wymiany ? :

Cytat:
2010-09-30 07:08:27, adrian05031991 pisze:
filtr jest pod miska. na 100 procent. zdejmij miskę i poczekaj aż wszystko zleci. wymień filtr i lej olej. jak się zacznie wylewać wlewem a wejdzie mniej niż 4 litry to zapal go powrzucaj biegi. mechanizmy skrzyni zaciągną olej i wtedy dolej do kolejnego przelania na zapalonym silniku. wiem bo naprawiam skrzynie automatyczne od kilku lat

  
 
W sumie niby tak. Ale ja się nie znam na ASB i wątpię żeby zwykły użytkownik decydował się na jakiekolwiek rozkręcanie ASB.
  
 
Cytat:
2010-09-30 11:54:28, JaRabbit pisze:
.. wątpię żeby zwykły użytkownik decydował się na jakiekolwiek rozkręcanie ASB..."


A to akurat bardzo słuszna uwaga
  
 
Cytat:
2010-09-30 09:47:02, bogdan1 pisze:
taa...??

a opis Kol.adrianaXXXXXXXX nie jest to przypadkiem opisem "dynamicznej" wymiany ? :



to opis zwykłej wymiany płynu. Nie ma bata żeby cały płyn zleciał - większość zatrzyma się w konwerterze (takiej gruszce pomiędzy silnikiem a skrzynią)

Do dynamicznej wymiany potrzeba co najmniej 10 litrów płynu. Trzeba odpiąć przewody chłodnicy płynu i przy uruchomionym silniku płyn spuszczać do wiaderka, jednocześnie drugi koniec przewodu napełniać świeżym płynem. Mało kto tak robi, lepiej kilkukrotnie wymienić standardową metodą, wówczas w skrzyni zostanie jakieś może 10% starego płynu.
Jednak uważam, że wymiana płynu bez oczyszczenia magnesu i wymiany filtra to półśrodek.
Dodam jeszcze, że w omedze nie ma korka spustowego, trzeba tak czy siak zdjąć miski olejowe (są dwie!) i przy okazji wymienić filtr.
  
 
Robert_S strasznie kurczowo trzymasz się tej misy olejowej, której w moim automacie nie ma. gdyby była to wiedziałbym co zrobić ale widziałem różne dziwne rozwiązania w autach z Korei stąd moje pytanie w pierwszym poście. przez chwilę nawet myślałem, że może montowano do Espero kilka modeli skrzyń automatycznych. sprawdzałem jednak w katalogach różnych hurtowni i w Filtronie i nie znalazłem filtra ani do Espero ani Vectry A.

pozdrawiam.

  
 
dokładnie w moim espero również nie ma miski olejowej w skrzyni biegów. mam również audi 80 B4 i tam miska jest tak samo jak w poprzednim moim audi b2 również automacie. istatnio podczas wymiany w B4 weszło 5,5litra ale to dlatego że po odkręcieniu miski kilka godzin kapał sobie olej na spokojnie. w espero jest śruba spustowa. wymieniałem 2 razy olej i weszło za każdym razem 3 litry