[MKVI] Problem z podgrzewaniem przedniej szyby

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam taki problem po uruchomieniu podgrzewania przedniej szyby 0 kontaktu żaden przekaźnik nie reaguję ani dioda się nie zapala, wziąłem się za sprawdzenie przekaźnika w skrzynce bezpieczników działa bez problemu doszedłem do przekaźnika przy akumulatorze i moim oczom ukazało się puste gniazdo.

I pytanie jest takie ma ktoś może opis tego przekaźnika, jaki on powinien być, bo po wycieczce do sklepu okazało się, że on kosztuję około 200zł i chciałbym go zastąpić jakimś innym odpowiednikiem.



[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2010-11-21 19:05:08 ]
  
 
kup uzywke. wystaw ogloszenie, ze kupisz przekaznik i tyle. i na pewno nie dasz 200 zl.
  
 
nie znajdziesz odpowiednika, zwłaszcza, że wtyczka jest typowo pod forda.... Only szrot. Kosztuje 20...50pln. Szary duży 90A, jak dobrze pamietam...
  
 
Zakładając że w skrzynce masz czasówkę to ten wykonawczy będzie nieco inny niż koledzy sugerują (nie będą działać dwie czasówki). Ale jak znam życie duża szansa że zasugerowałeś się jakąś mało dokładną książką w tym temacie i sprawdzałeś w skrzynce przekaźnik "engine" (mały czarny 4 piny 70 A). Wieczorem postaram się poszukać symbolu tego "zwykłego" pod maskę i czasówki o której mówią koledzy. Jak byś tego ustrojstwa nie znalazł gdzieś blisko daj znać na priv to ci "opne". I jeszcze jedno, policz ile kabelków wchodzi do gniazda pod maską.
  
 
KLIK
Nie wiem, kogo Kris75 miał na myśli, ale oczywiście ten przekaźnik jest wykonawczy. Ma parę pinów sterujących i 2 pary wykonawczych jak dobrze pamiętam.... Przekaźnikiem tym steruje czasowy przekaźnik w skrzynce CEB. Szary na samym dole:


Uploaded with ImageShack.us










[ wiadomość edytowana przez: surec dnia 2010-09-27 12:43:17 ]
  
 
Są jeszcze częściej spotykane wersje z jednym przekaźnikiem czasowym pod maską, ze skrzynki brany jest tylko sygnał "silnik pracuje" po niebieskim kabelku. Przekaźnik ma 8 pinów, wykorzystanych jest 6 lub 5, nie pamiętam na gorąco. I o tym też wspominałem wcześniej.
  
 
Cytat:
2010-09-27 12:46:51, Kris75 pisze:
Są jeszcze częściej spotykane wersje z jednym przekaźnikiem czasowym pod maską, ze skrzynki brany jest tylko sygnał "silnik pracuje" po niebieskim kabelku. Przekaźnik ma 8 pinów, wykorzystanych jest 6 lub 5, nie pamiętam na gorąco. I o tym też wspominałem wcześniej.


wydaje mi się, że w mk7 może tak być...
  
 
w mk VI jest tak chyba w 9 na dziesięć i zdarzają się w mk V. Tak więc przed wydaniem kasy na przekaźnik najpierw musi sobie ustalić jaki potrzebuje.
  
 
Postaram się porobić zdjęcia jak wrócę z pracy tylko ten przekaźnik, co mam w skrzynce, to jest na pewno wymieniony, bo jest może i szary z metalową obudową, ale wygląda na jakiś badziew i coś było tam na pewno grzebane, bo jest nadpalony plastik nad bezpiecznikiem przy akumulatorze, który idzie do przekaźnika.
Więc prawdo podobnie będę musiał jeden i drugi kupić

[ wiadomość edytowana przez: pawellbn dnia 2010-09-27 15:10:23 ]
  
 
jeden i drugi może i mam a nawet w Lublinie będe w środę koło klubu Graffiti.
  
 
Sorry za brak tych fotek co miałem porobić ale niestety brak czasu, ale nabyłem przekaźniki od Kleszczak za co ma u mnie piwo, na dniach jakoś się spróbuję zebrać i je założyć i dam znać czy działa.


Wstawiłem przekaźniki ale nie mam pojęcia czy szyba działa dioda świeci się cały czas i nie reaguję nawet na wyciągnięcie przekaźnika na skrzynce gdzie szukać dalej przyczyny.

[ wiadomość edytowana przez: pawellbn dnia 2010-10-03 14:42:51 ]
  
 
Cytat:
2010-09-30 03:51:11, pawellbn pisze:
dioda świeci się cały czas i nie reaguję nawet na wyciągnięcie przekaźnika na skrzynce gdzie szukać dalej przyczyny. [ wiadomość edytowana przez: pawellbn dnia 2010-10-03 14:42:51 ]



Mam dokładnie tak samo, ma ktoś pojęcie o co chodzi?
  
 
Woltomierzem przy szybie sprawdź czy masz cały czas napięcie, rozumiem że reakcji również brak na manewry wyłącznikiem? Czy dioda zapala się wraz z włączeniem zapłonu czy po naciśnięciu włącznika dopiero i potem nie odpuszcza?