| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
winiar7 125p 1978/1979/1987/ ... warszawa | 2009-11-14 11:16:07 Jakie panewki polecacie do wysilonego silnika DOHC ?
bo niewiem co założyć |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2009-11-14 11:17:34 Jak to jakie, orginalne
Tylko złóż na molibden |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2009-11-14 11:44:01 najlepiej nowe
panwie zakladalem nowe do tej pory dwa razy, dwa razy byly to glyco-federal mogul, ale zwracalem uwage zeby na opakowaniu byly hologramy i nie made in "EU" tylko made in germany, pierscienie mahle "N0"{en zero} tez germanskie, zarowno szlifierze walu i bloku, panowie Kus-iowie jak i paru kolegow ktorzy bawia sie silnikami ma podobne zdanie o tych firmach/produktach, wierze im tuleje w blok mialem wstawiane goetze , mysle ze tez ok. |
mar125 (M) Furious Moderator ![]() 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2009-11-14 16:19:13 zobacz czy od tdi vw niepodejdą do 1.6 da sie wsadzić----------------- "Fatalna Imitacja Auta Turystycznego" P.U.H. MARAKANT Transport samochodów / pomoc drogowa Poliwęglan do rajdówek |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2009-11-14 17:07:11 ja nie wiem czy sa z innego materialu{"lepsze"} od turbo, moze, ale najwazniejsza zaleta wersji turbo 8v i wiekszosci wersji 16v wolnossacych i wszystkich turbo 16v to fakt ze panewki korbowe sa gladkie , bez otworkow ktorymi olej "wydostaje sie" z korby i smaruje rozbryzgowo scianki tulei , co poprawia smarowanie w tym waznym punkcie bo nie tracimy cisnienia na panewce { wiadomo gdzie dohc pada , zawsze na panewce korbowej }, w wysilonych wersjach dohc sa jety, tryskawki denka tloka i gladzi z bloku silnika, olej idzie z glownej magistralki olejowej a nie z silnie obciazonego korbowodu. To jest moim zdaniem glowny plus tego rozwiazania. |
Barti125pGRT F&F Sympatyk FSO 125p Gliwice | 2009-11-14 17:40:44 mysle ze metalowe beda najlepsze :p trociny podobno ni robia juz w XXI w |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2009-11-14 17:53:49 zgodze sie ze glyco king itp to wszystko marki koncernu federal, z tym ze roznice cenowe i jakosc sa odzwierciedleniem do np marek koncernu VW kazdy woli audi niz skode
mahle tez wole niemieckie niz z Turcji, produkty z niemieckiego mahle sa podpisane "made in germany" a z Turcji made in UE { w 2007 chyba mahle wykupilo fabryki w Turcji i robia tam pod swoim znakiem m.in. panewki pierscienie itp}.... hmmm lepiej brzmi germany niz "od turasa"?? ![]() nie?
... chociaz, obserwujac trendy jakie panuja w zachodniej Europie, kto wie, za 20 lat,m oze bedziemy graniczyli z Turcja? przypomnial mi sie kawal: rok 2021, pod Sztutgartem dwaj funkcjonariusze autobahnpolizei zatrzymuja auto na slimaku do kontroli, prosza dokumenty, jeden mowi do drugiego: tyy Izmir patrz tu... drugi mowi: co tam Mohamad? ...no patrz tu na prawko jakie smieszne nietypowe nazwisko.... Schmidt
[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2009-11-14 18:08:45 ] |
Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2009-11-14 18:41:42 to wywierc sobie dziury przez otwory natryskowe, przy skreconej panewce, zawsze to podziurawiona tylko jedna a nie obie |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2009-11-14 18:49:48 ja bym zalozyl te bez otworkow na korby a natrysk zrobil z panewek glownych, podporowych walu, sa mniej obciazone niz korbowe, wkreca sie tam we wczesniej nawiercone otworki jety natryskowe z silnikow fiata rodziny fire.
albo kupuje 16v tylko ze nie wszystkie maja jety z glownej magistrali, widzialem blok u Kusia od 16v ktory nie mial wogole otworkow na jety to byl jakis lanciowy blok 835 czy 834 typ, nie widzialem korb ani nie przyjrzalem sie okolicy panewek glownych wiec nie wiem jak to tam bylo smarowane.
o tych Vandervel to tylko na forum GC i 124 turbo czytalem, wszyscy chwala, ale nie widzialem tego na oczy. [ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2009-11-14 19:00:26 ] |
kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2009-11-15 00:21:59 co to znaczy wysilony?
panewki bez otworów nie sa dobrym rozwiazaniem w DOHC'u Jakis setup silnika moc,moment i max rev |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2009-11-15 20:45:49 Były i próby bez otworków
Przy dobrym oleju z dodatkami , nie ma to żadnego znaczenia, |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2009-11-15 20:54:47 ta i teraz znowu bedzie dyskusja o jakich to cudownych dodatkach stara sie "niewspominac" gregor kolejna tajemnica obru?
nie mozna od razu napisac ... kupcie se kilo molycote Z powder za 4 stowki za kilowa puszke i bedzie na dosypki do konca zycia?
[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2009-11-15 20:56:21 ] |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2009-11-15 21:07:54 ja mam w domu cale pudlo (200 sztuk?) jakiegos innego co do bugstera i innych garbowych wynalazkow lejemy - jak wroce to podam wam nazwe
Tajemnicom obru mowimy stanowcze nie;];] |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2009-11-15 21:33:50 Ja pierdolę tajemnice obr-u,
Również potrafię być złośliwy
Pieprzycie o otworkach w panewkach, jak by to miało znaczenie, a co robicie 250KM z 1800 dohc?????? Pokuszę się o krótką refleksję: Do rzeczy , panowie do rzeczy......... I przestańcie się sami nakręcać...... |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2009-11-15 21:43:11 czy poza otworkiem, w tym przypadku w panewce widzisz czasem drugie dno gregor? rozmowa nie o otworku , tylko o tym co zrobic zeby nie miec ponadplanowych otworkow w czopie walu za szybko do rzeczy, do rzeczy... |
kania_ F&F Sympatyk 125p Krakow/Trzebinia | 2009-11-15 23:39:36 Pieprzymy gregor o otworkach, bo wbrew pozorom ma to duze znaczenie. Oprocz "teoretykow" na tym forum sa też i "praktykanci". Duze znaczenie w dohc fiata maja : moc, moment i max rev silnika w odniesieniu do pojemnosci i sposobu zasilania na zastosowanie odp. konstrukcji panewek
(patenty z wierceniem odradzam, wyjdzie lub niewyjdzie bo wszystko sie da zrobic ale po co jak sa dostepne takie i takie) p.s. sa tez mozliwosci zastosowania panewek z chevi chyba small block (trzeba szlifnac wal, azotowac, przerobic korby i wchodza CLEVITE 77 "trójwarstwowe") wszystko zalezy od konkretnego przykladu setupu silnika (do wiekszosci silnikow i tak fabryczne wystarczaja, a dolewanie dodatkow jest jak najbardziej wskazane) |