Sworznie drzwi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam pytanko odnośnie sworzni w zawiasach - jaka średnica i jaka długość i czy oplowskie pasują do espero z góry dziękuję pozdrawiam
  
 
Wymiarów sworznia nie znam, ale w 100% identyczne są w Oplu Kadecie.
  
 
serdeczne dzięki
  
 
Poprę kolegę. Zdecydowanie oplowskie pasują. Dodam tylko tyle, że podczas zakupu zwróć uwagę na fakt żeby nie kupować sworzni które nie mają wybitego numeru - jednym słowem szajs. Są sworznie które mają wycechowany numer i one są jak najbardziej ok.
  
 
a ja sie dolacze do tematu, moje drzwi od strony pasazera z przodu opadly. Gdzie mozna je wyregulowac? na zawiasach jest jakas mozliwosc regulacji ?
  
 
Cytat:
2009-04-12 11:46:09, adamesce pisze:
a ja sie dolacze do tematu, moje drzwi od strony pasazera z przodu opadly. Gdzie mozna je wyregulowac? na zawiasach jest jakas mozliwosc regulacji ?



Odświeżam bo mnie też opadły troszku ;( Kwestia wymiany swożnia czy jakieś inne patenty ??

Z góry dzięki za info
  
 
Wygrzebie.
Na allegro kiedyś były sworznie do Espero konkretnie z wymiarami. Nawet sobie spisalem, ale jak to bywa karteczke gdzies wywiało.
Teraz tej aukcji juz nie ma, ale pamietalem ze pasuja od Opla.
No i są, ale w 2 conajmniej różnych rozmiarach.
Który pasuje do Espero ??
12 X 62.5 mm
czy
8.1 X 62.5 mm

??

Podobnie ze tulejkami ogranicznika drzwi Czy ta będzie pasować ?
  
 
Cytat:
2009-05-29 16:33:21, taboon pisze:
Odświeżam bo mnie też opadły troszku ;( Kwestia wymiany swożnia czy jakieś inne patenty ?? Z góry dzięki za info



Poszukaj na forum. Gdzieś czytałem, że ktoś przerabiał to w taki sposób, że rozwiercał na jeden wymiar i dawał bodajże śrubę 8 - mkę.

Cytat:
2009-06-27 12:25:29, ANalfabeta pisze:
... Podobnie ze tulejkami ogranicznika drzwi Czy ta będzie pasować ?



Te będa pasować do ogranicznika drzwi.

[ wiadomość edytowana przez: Michal7e91 dnia 2009-06-27 13:29:57 ]
  
 
odświeżę temat.

Czy macie jakiś patent na drzwi kierowcy, które opadły w stopniu juz znacznym i od jakiegoś czasu górny tylny rant ramy drzwi obija mi drzwi pasażera z tyłu :/ Wymiana swożnia, czy jesst jakaś opcja na regulacje?
  
 
Cytat:
2010-11-11 12:23:38, taboon pisze:
odświeżę temat. Czy macie jakiś patent na drzwi kierowcy, które opadły w stopniu juz znacznym i od jakiegoś czasu górny tylny rant ramy drzwi obija mi drzwi pasażera z tyłu :/ Wymiana swożnia, czy jesst jakaś opcja na regulacje?



Jedyny logiczny patent
/chyba , że jakimś cudem odkręciły Ci się zawiasy /
to wymiana swoRZni - kup z opla i podjedź do jakiegoś konkret warsztatu blach-lak , jeśli trafisz na doświadczonego fachowcu po 15 minutach wyjedziesz na gotowo ! ::


[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2010-11-11 13:19:26 ]
  
 
a jak wygląda domowa wymiana ? Czy da rade to jakoś szybko zrobić ?
  
 
Cytat:
2010-11-11 14:43:05, VEndriuV pisze:
a jak wygląda domowa wymiana ? Czy da rade to jakoś szybko zrobić ?


NIE
  
 
Cytat:
2010-11-11 16:34:06, bogdan1 pisze:
NIE


Wręcz przeciwnie. Da radę zrobić i wielkiej filozofii nie ma. Ja sam wymieniałem i jakoś problemu nie było
  
 
Cytat:
2010-11-11 17:52:50, sta3x63 pisze:
Wręcz przeciwnie. Da radę zrobić i wielkiej filozofii nie ma. Ja sam wymieniałem i jakoś problemu nie było




ale co mi tam!- OK -masz rację

Teraz czekam tylko na skutko-wynik Twojej genialnej wypowiedzi czyli własnoręczną wymianę przez Vendriu - przy takiej łatwiźnie pewnie jutro rano , przed wyjazdem do pracy , będzie miał już opanowane wszystkie drzwi

Publicznie przeproszę i browara postawię jak tę "bezfilozoficzną" wymianę opanuje u siebie na podwórku

[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2010-11-11 18:07:15 ]
  
 
Dołączam zapożyczoną fotorelację z wymiany sworzni w omega A. Wymiana jest praktycznie taka sama jak w espero:
klik


[ wiadomość edytowana przez: sta3x63 dnia 2010-11-11 18:22:26 ]
  
 
Cytat:
2010-11-11 18:08:21, sta3x63 pisze:
hehe wielka filozofia wybić stary, a potem wbić nowy. Kolego "bogdan1" widać, że nie robiłeś tego nigdy, albo nie masz zielonego pojęcia w temacie. W domowych warunkach potrzeba młotka i dłuższego płaskiego śrubokręta i tyle. No może WD40 najpierw psiknąć, To tyle.



Rzeczywiście ...w średnio 10 - 12 letnim samochodzie to żadna filozofia ...nawet nie potrzeba żadnych narzędzi ...da radę wyjąć kciukiem i palcem wskazującym




------------
Słuchaj - chciałbym widzieć jak to robisz ...jak wymieniasz oryginalny sworzeń o twardości ok. 65 HRC (...). Z Twojego opisu wnioskuję, że jestes tylko teoretykiem w tej materii i nigdy nie wymieniałeś oryginalnych sworzni.
Więc nie pisz jak nie masz doświadczenia. Ja u siebie rozj...... jedne drzwi, skasowałem sworzeń, młotek, majsel ...pokancerowałem palce i ...jedna wielka piz...a


powodzenia












Ps:

jak macie obwieszone drzwi to można poradzić sobie w ten sposób, żeby ...poluzować ten taki sworzeń zamka wystający ze słupka (na klucz imbusowy chyba 8mm) podbić go do góry o ok. 1-2 mm i to powinno załatwić sprawę obluzowanych drzwi.
Jak tak zrobiłem i przy zamykaniu drzwi ...nie haczą już o karoserę.
Jedyny minus tego działania jest taki, że trzeba mocniej trzasnąć drzwiami przy ich zamykaniu, żeby się zamknęły.
  
 
Cytat:
2010-11-11 18:33:43, nawigator5 pisze:
Słuchaj - chciałbym widzieć jak to robisz ...jak wymieniasz oryginalny sworzeń o twardości ok. 65 HRC (...). Z Twojego opisu wnioskuję, że jestes tylko teoretykiem w tej materii i nigdy nie wymieniałeś oryginalnych sworzni. Więc nie pisz jak nie masz doświadczenia. Ja u siebie rozj...... jedne drzwi, skasowałem sworzeń, młotek, majsel ...pokancerowałem palce i ...jedna wielka piz...a powodzenia


Ehhh nie będę się sprzeczał bo szkoda moich słów. Z tego co czytam na forum to 80% jest tu teoretyków. Ja natomiast kolego praktyki w mechanice samochodowej mam więcej niż się Tobie w głowie mieści, a sworzni w drzwiach się nawymieniałem i to nie mało i palce miałem całe. Więc kto tu jest teoretykiem??? Na tym kończę wypowiedzi w tym temacie!
  
 
A wiesz ile rzeczy zdemontowałem/naodkręcałem/wybiłem itd. SŁOWAMI????

[ wiadomość edytowana przez: archive15 dnia 2010-11-11 18:58:45 ]
  
 
Nie neguję Twojego dorobku w mechanice ale ciekawy jestem, czy wymieniłeś ...choć jeden oryginalny sworzeń w espero !!! ???

Skoro ja, Bogdan i inni w innych podobnych postach sygnalizują, że w Espero są problemy ze sworzniami ...to coś w tym musi być ...że jest przejebane.
  
 
Cytat:
2010-11-11 19:02:21, nawigator5 pisze:
Nie neguję Twojego dorobku w mechanice ale ciekawy jestem, czy wymieniłeś ...choć jeden oryginalny sworzeń w espero !!! ??? Skoro ja, Bogdan i inni w innych podobnych postach sygnalizują, że w Espero są problemy ze sworzniami ...to coś w tym musi być ...że jest przejebane.


cicho bądź !...TEORETYKU

To takie prościutkie , że jutro Vendriu na pewno przetestuje "dobre rady" PRAKTYKA Sta3x-a ...


/całe szczęście ma blisko szpital /



[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2010-11-11 19:43:29 ]