[MKVII] Escort 1.4 15L/100km

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie.

Otóż mam problem z moim Escortem. Nagle zaczął mi palić ok 15l/100km gazu, gdy jeszcze nie dawno mieścił się w 10-11l. Samochodu nie piłuję, góra 3/3.5k - wtedy zaczyna mi mulić do 4k i powyżej dopiero zaczyna mieć odejście.

W czym może być problem? Czy objawa, że przez ok. 500rpm go tak jakby dławi to oznaka, że muszę pojechać na regulację? Dodam, że była robiona w lipcu.

Sonda lambda[jeśli tak to jak to sprawdzić bez ingerencji mechanika - kasa, kasa, kasa...]? A może wymienić filtr od powietrza? [chociaż mój mechanik mi powiedział, że to nie ma nic wspólnego z gazem, że filtr powietrza jest wazny tylko jak jeżdżę na benzynie...] Dodam jeszcze tylko, że mam niepodpięte kabelki obok tej puszki filtra powietrza (na gorze na tej rurce - nie wiem od czego to jest)


Świece i kable WN mam nowe. Instalacja ma 5 lat, a auto przejechane 148tys.
  
 
jak gazownik mowi ze przy mikserowej instalce filtr powietrza nie ma nic wspolnego z gazem, to lepiej zmien mechanika bo ma pojecie o gazie jak d**a o sieczkarni.

po pierwsze -> sprawdz jak jest na benzynie, potem mieszaj z gazem.
  
 
Dawno nie jeździłem na benzynie, ale z tego, co pamiętam to strasznie nim szarpie... więc nie wiem ile pali, bo nie da się tak jeździć.
  
 
Cytat:
2010-09-24 21:49:50, TK91 pisze:
Witam serdecznie. Otóż mam problem z moim Escortem. Nagle zaczął mi palić ok 15l/100km gazu, gdy jeszcze nie dawno mieścił się w 10-11l. Samochodu nie piłuję, góra 3/3.5k - wtedy zaczyna mi mulić do 4k i powyżej dopiero zaczyna mieć odejście. W czym może być problem? Czy objawa, że przez ok. 500rpm go tak jakby dławi to oznaka, że muszę pojechać na regulację? Dodam, że była robiona w lipcu. Sonda lambda[jeśli tak to jak to sprawdzić bez ingerencji mechanika - kasa, kasa, kasa...]? A może wymienić filtr od powietrza? [chociaż mój mechanik mi powiedział, że to nie ma nic wspólnego z gazem, że filtr powietrza jest wazny tylko jak jeżdżę na benzynie...] Dodam jeszcze tylko, że mam niepodpięte kabelki obok tej puszki filtra powietrza (na gorze na tej rurce - nie wiem od czego to jest) Świece i kable WN mam nowe. Instalacja ma 5 lat, a auto przejechane 148tys.

sprawdź przewód masowy od sondy - u mnie przy podobnym przebiegu coś go przejadło
  
 
moze czas na generalny przeglad instalacji gazowej, filtry, regulacja. sprawdz iltr powietrza, swiece i kable. mi tam pali 14 i zyje
  
 
najprościej będzie podjechać na regulacje. filtr powietrza możesz profilaktycznie wymienić, zabrudzony potrafi zwiększyć spalanie o ~~1.5 l ale nie o 4-5l, może też powodować przymulenie auta szczególne w dolnym zakresie rpm.
szkoda że na paliwie nie masz jak sprawdzić, pewnie pompka ci siadła jak jeździsz tylko na gazie, nie wiem jaką masz instalke czy palisz z gazu czy pb i przełączasz na gaz. czasami dobrze przepalić autko na benzynie po tak to się pompka paliwa zaciera szczególnie jak jeszcze jeździsz na rezerwie.

swoją drogą jak wcześniej ci palił 11 litrów LPG to nie widzę żadnej osczędności w kupnie silnika 1.4,

mi 11 litrów gazu pali silnik 2.0 16v 136km trasa 9.5lpg,
  
 
Cytat:
2010-09-25 13:03:10, pdasiek pisze:
mi 11 litrów gazu pali silnik 2.0 16v 136km trasa 9.5lpg,


Ja przy 1.4 jak schodzę poniżej 10l na trasie, to mam święto jakbym znów maturę zdał. W mieście (bardzo krótkie odcinki) latem 12-13, a zimą to i 15 potrafił brać.
  
 
Cytat:
2010-09-25 13:03:10, pdasiek pisze:
najprościej będzie podjechać na regulacje. filtr powietrza możesz profilaktycznie wymienić, zabrudzony potrafi zwiększyć spalanie o ~~1.5 l ale nie o 4-5l, może też powodować przymulenie auta szczególne w dolnym zakresie rpm. szkoda że na paliwie nie masz jak sprawdzić, pewnie pompka ci siadła jak jeździsz tylko na gazie, nie wiem jaką masz instalke czy palisz z gazu czy pb i przełączasz na gaz. czasami dobrze przepalić autko na benzynie po tak to się pompka paliwa zaciera szczególnie jak jeszcze jeździsz na rezerwie. swoją drogą jak wcześniej ci palił 11 litrów LPG to nie widzę żadnej osczędności w kupnie silnika 1.4, mi 11 litrów gazu pali silnik 2.0 16v 136km trasa 9.5lpg,



No po filterek pojadę w poniedziałek i wymienię.

Palę zarówno z gazu jak i z benzynki, zależy od temperatury. Ale jak odpalam go na gazie to muszę go sekunde pokręcić i dodać gaz przy odpalaniu.

" swoją drogą jak wcześniej ci palił 11 litrów LPG to nie widzę żadnej osczędności w kupnie silnika 1.4, mi 11 litrów gazu pali silnik 2.0 16v 136km trasa 9.5lpg, " - nie miałem wyboru wielkiego w silnikach, myślałem, że 1.4 będzie palił 10l. Kumpel ma Civica VI i pali mu właśnie dyszkę na 100km, też 1.4.


[ wiadomość edytowana przez: TK91 dnia 2010-09-25 15:32:29 ] o to mi chodzi, napisane jest na niej Air Flow i nie jest ona podpięta, może by należało? Chociaż pamiętam, że jak była podpięta to obroty falowały.

[ wiadomość edytowana przez: TK91 dnia 2010-09-25 15:34:28 ]
  
 
Nikt nie odpowie?
  
 
Poporstu pojedzi do innego gazownika- lepszego i nie tyle co na regulacje a na przgląd całej instalacji. przez neta nikt ci fury nie naprawi
  
 
jak piszą koledzy, sprawdź jak jest z pb, później na regulację lpg.
Ja bym sprawdził kody błędów, bo może np posypała się lambda, lub MAP. U mnie 1,6CVH palił 8,5 na trasie załadowany. W mieście 13 wypił w korkach... (instalacja gaźnikowa).
  
 
Chyba po to tutaj opisuj mój problem aby nie jeździć po mechanikach i zostawiać im kasę, prawda?

Jak bym miał pieniądze to bym o tym tutaj nie pisał tylko pojechał do mechanika i zapomniał o sprawie.
  
 
jak umiesz sobie wyregulować instalacje to rób, zaoszczędzisz

wszyscy mówią ci co masz robić a ty dalej swoje
  
 
Cytat:
2010-09-26 10:51:08, TK91 pisze:
Chyba po to tutaj opisuj mój problem aby nie jeździć po mechanikach i zostawiać im kasę, prawda? Jak bym miał pieniądze to bym o tym tutaj nie pisał tylko pojechał do mechanika i zapomniał o sprawie.


Odpowiem przewrotnie:
Chyba po to odpisujemy, żebyś Ci pomóc, prawda?
Tylko od Ciebie zależy, czy zastosujesz się do porad, czy nie. To wolny kraj. I bez nerwów...Pozdrawiam.
  
 
to na zdjęciu to wtyczka od przepływomierza ("air flow"), powinna być podpięta
  
 
Oj no dobrze chłopaki ;d

Dzięki Paweł
  
 
To co pokazales na fotce to przeplywomierz powietrza, bezwglednie musi byc podlaczony zeby auto prawidlowo chodzilo. Spalanie tez od niego zalezy, komputer dobiera mieszanke paliwowo powietrzna miedzy innymi dzieki jego wskazaniom. Jesli masz go uszkodzonego to mozesz szukac uzywki od 1,4 i 1,6 16V, oba sa identyczne. Kolejna sprawa, to jesli palil ci wczesniej 11L i nagle zaczal 15L to nie jest to wina zadnych filtrow bo zaden sie nie zapcha z dnia na dzien wiec tu sobie odpusc poszukiwania. Do sprawdzenia sonda lambda, przeplywomierz.
Wspomniales, ze zeby odpalic auto musisz chwile pokrecic i miec wcisniety pedal gazu. Jesli tak nie zrobisz to nie odpalisz ?
Jesli nie to do sprawdzenia zawor w butli czy nie popuszcza gazu po wylaczeniu silnika.
  
 
Cytat:
2010-09-26 11:56:17, RavenMOH pisze:
To co pokazales na fotce to przeplywomierz powietrza, bezwglednie musi byc podlaczony zeby auto prawidlowo chodzilo. Spalanie tez od niego zalezy, komputer dobiera mieszanke paliwowo powietrzna miedzy innymi dzieki jego wskazaniom. Jesli masz go uszkodzonego to mozesz szukac uzywki od 1,4 i 1,6 16V, oba sa identyczne. Kolejna sprawa, to jesli palil ci wczesniej 11L i nagle zaczal 15L to nie jest to wina zadnych filtrow bo zaden sie nie zapcha z dnia na dzien wiec tu sobie odpusc poszukiwania. Do sprawdzenia sonda lambda, przeplywomierz. Wspomniales, ze zeby odpalic auto musisz chwile pokrecic i miec wcisniety pedal gazu. Jesli tak nie zrobisz to nie odpalisz ? Jesli nie to do sprawdzenia zawor w butli czy nie popuszcza gazu po wylaczeniu silnika.



Przepływomierz dzisiaj podepnę, akurat skończył mi się gaz to wleję tyle co zawsze i zobaczymy ile teraz przejedzie.

Sonde lambda sprawdzę jak mi dziadek użyczy kanał.

Co do odpalania - tak, na gazie muszę pokręcić. W dodatku jak otwieram maskę to trochę śmierdzi gazem... nie wiem czy to jest normalne. Ten zawór gdzie jest? Mogę sam to sprawdzić czy to trzeba do gazownika?
  
 
Cytat:
2010-09-26 12:59:48, TK91 pisze:
... W dodatku jak otwieram maskę to trochę śmierdzi gazem... nie wiem czy to jest normalne. Ten zawór gdzie jest? Mogę sam to sprawdzić czy to trzeba do gazownika?


Zawór jest na butli. Jak śmierdzi gazem, to dla własnego bezpieczeństwa bym już pojechał do gazownika. Za parę zyli sprawdzi Ci całą instalacje. Oczywiście można samemu, jak masz czujnik gazu.
  
 
Cytat:
2010-09-24 21:49:50, TK91 pisze:
Instalacja ma 5 lat, a auto przejechane 148tys.



Piszesz też że śmierdzi gazem jak otworzysz maskę... Może padł Ci reduktor, po tylu latach to prawdopodobne. Podjedź do gazownika na regulacje, od razu wyjdzie czy masz dobrą mieszankę czy nie. No chyba że już sam grzeboliłeś...

Jakiej generacji masz gaz ? masz działający attuator na rurce do miksera ?? Taki silniczek z kabelkami do centralki gazowej ?