MotoNews.pl
  

Problem z radiem w 126

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam taki problem z radjem a konkretnie chodzi o to
ze jak mam puszczone jak jest wylaczony silnik to jest wszystko spox
ale jak zapale autko to w glosnikach slysze tak jakby obroty silnika dziwne i nei wiem co z tym zrobic poradzcie cos bo to denerwoje i to bardzo jak nie ma czystego dzwieku


Naucz sie forumować tematy !!!!! Nie nazywaj tematu pomożcie itp. Temat ma byc tak nazwany zeby mowil co znajduje sie w środku.
  
 
musisz zamontować sobie kondesator przeciwzakłoceniowy!
  
 
przede wszystkim tak jak powiedzial kolega musiesz zalozyc kondensator przeciwzakluceniowy koszt: minimalny . jakby po tym jeszcze pierdzialo to popatrz w jaki miejscu masz antene, oby byla jak najdalej silnika. tez pomaga. przewody tez umiesc z dala od innych.
  
 
no antena jest z przodu na tym pasie co wycieraczki czyli w standardowym miejscu a ten kondensator to gdzie podlaczyc
do zasilania radja ??????
  
 
wiesz co... szczerze mowiac to nie wiem bo nie mam u siebie radia... kiedys cos tam zajmowalem sie elektronika i wtedy bym go zalozyl na plusa bo pomyslalbym ze to pochodzi od przebic na zasilaniu. teraz nie wiem mam nowe hobby.
  
 
Mam tą samą sytuacje jak zapalam silnik to słysze w głośnikach takie syczenie i podczas jazdy też. przeszkadza mi to jak jade i słucham radyjka gdzie mozna kupić taki kondensator jaki jest oszt i gdzie go dać ???
  
 
zazwyczaj pomaga dławik + kondensator ( 1000mikroF) w zasilaniu radyjka,
zakłucenia pochodzą prawdopodobnie od alternatora ( na nim powinien tez byc kondensator.
Mozna taki filtr zbodowac samodzielnie lub kupic gotowy.
Pozdrawiam
  
 
i dać go przed +12 do radyjka jak wchodzi tam dać teki coś ???
  
 
Miałem to samo
Kiedy miałem jakieś radyjko bez nazwy miałem dokładnie to samo, teraz mam soniacza podłączonego do tej samej instalacji i wszystko jest OK!
Możliwe, że niektóre radia posiadają same w sobie taką "instalacje przeciwzakłóceniową"
  
 
mialem zadac ostatnio podobne pytanie. mam od czasu szczurowej nowa cewke (transformatorowa), i wiem ze do cewki takze podlacza sie kondensatorek. tylko po co? takze przeciw zakloceniom w radiu? czy spelnia to jeszcze jakas inna funkcje?

ps: tak pytam z ciekawosci, bo lezy u mnie taki kondensatorek, ktory pasuje mi idealnie do cewki, i nie wiem czy jest wogole sens go zakladac. chociaz radio w sumie mam... bo juz bylo w malaczu
  
 
Ja w malaczu mam cdrom ,i wzmacniacz z glosniczkow do kompa.
Mialem ten sam problem ,lapalo zaklocenia (swiszczalo ,pyrkalo) podczas pracy silnika. Cdrom mialem w tej wnece na radio. Przelozylem cdrom do dodatkowej polki nad nogami pasazera i zaklocenia znikly. Gdzies czytalem ,ze najmniejsze zaklocenia wystepuja wlasnie przy prawym przednim nadkolu

Sputnick
  
 
Problemy takie mogą powstawać przez kiepską masę przy radiu, kijowe radio, brak kondensatora przy alternatorze, brak kondensatora przy cewce zapłonowej i przy aparacie(w ELach odkłócenie jak mi się zdaje powinno być w module, ale głowy nie dam), miernej jakości kable zapłonowe i chrzaniące się świece. Tyle przynajmniej zaobserwowałem w trakcie prac nad układem zapłonowym.
  
 
Ja w moim malanie nie mam problemow choc radio jest 3 razy drozsze od malera....koledze w MAtizie sie tak stalo to wapkowal kondensatorek na plusa miedzy aku i radio....ja mam podpiete prosto po d akumulator radio na 2 grubych kabvlach i gra piknie
  
 
no wlasnie tylko ze jakies 2 tyg temu radyjko chodzilo bez zazuty a teraz jakas lipa sie zaczela ziac to strasznie wqza ile kosztuje taki kondensatorek ????
  
 
To problem każdego no name , Radio z marką takich rzeczy nie chwyta bo ma filtry. Ja mam elte i nic nie brzeczy ,jak miałem panasonix to pierdziało w h..
  
 
nooo
tylko to radyjko w sumie jest wypasione to jest RAdyjko FIATA i jak pisalem juz chodzilo zajebiscie qwaaaaaaaa
  
 
Jezeli masz zaklucenia podczas ostwarzania cd-romu to znaczy ze masz kijowe radio bez filtrow przeciwzakluceniowycha jezeli radio trzeszczy podczas wlonczonego silnika to znaczy ze nie masz masy dobrze przylonczonej do radia lub anteny.
  
 
też tak miałem ale dałem kondensator do alternatora i po bólu mam też przy cewce i aparacie - norma
  
 
Nie mam radia ,mam sam cdrom podlaczony do wzmacniacza z glosnikow do kompa
  
 
Cytat:
2003-09-08 22:49:27, Maczos pisze:
Jezeli masz zaklucenia podczas ostwarzania cd-romu to znaczy ze masz kijowe radio bez filtrow przeciwzakluceniowycha jezeli radio trzeszczy podczas wlonczonego silnika to znaczy ze nie masz masy dobrze przylonczonej do radia lub anteny.



Kolega ma rację, dobre radio ma dobre filtry. Ale @#jowe radi też nie ma prawa zbierać zakłuceń przy sprawnej instalacji. Głownym żródłem jest aparart zapłonowy, a potem alternator. Trzeba spraedzić kondziorki.