| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
maciek2000 Fiat 126 Abarth Jaroslaw | 2011-01-17 20:57:05 Witam
Przerabial ktos z Was taki temat? Co nalezalo by przerobic? Pozdrawiam Maciek |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2011-01-17 22:25:18 maciek
1. po pierwsze kopnięty kolektor, który się pewnie nie zmieści koło serva hamulcy - może byłaby szansa to zmienić pchając silnik do przodu na maksa i przerabiając mocowanie pod skrzynie. długość wału napędowego jest łatwo "regulowalna" a polonez ma pod machą do przodu ciut więcej miejsca jak 125p więc pewnie kilka cm byś zdołał zyskać a kilka cm to w tym wypadku sukces 2. po wtóre polopiryna ma taką samą płytę podłogową jak 125p wiec wejdą Ci zaledwie gaźniki z trąbkami i może "skarpetami" na trąbki dwója ma najwyższy blok z wszystkich dohc-ów i trąbki nie powinny po fartuchu szorować - patrz byłe monte Bladego Ogólnie to jest beznadziejna sprawa choć moim zdaniem mniej beznadziejna jak ta sama akrobacja w 125p To oczywiście czysto hipotetyczne wynurzenia kombinatorskie [ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2011-01-17 22:29:55 ] |
schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2011-01-18 08:05:24 A jeżeli już uda się upakować gaźniki, to można się mocno zdziwić podczas szybkiej jazdy po zakrętach : na zakręcie w lewo silnik dostanie dodatkowego kopa , na prawym znacznie osłabnie .
Tak będą zachowywać się gaźniki z poprzecznego silnika założone na wzdłużny ! |
Tailgunner FSO 125p tarnów | 2011-01-18 09:30:35
czy to jest potwierdzone doświadczalnie czy tylko teoretyzowanie ? |
mar125 (M) Furious Moderator ![]() 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2011-01-18 09:48:29
w seryjnych gaziorach może być jak wyżej. w podwójnych nie zaobserwowałem ani u mnie,ani u Bladego ani wcześniej na pionach (choć te były z alfy boxer) ----------------- "Fatalna Imitacja Auta Turystycznego" P.U.H. MARAKANT Transport samochodów / pomoc drogowa Poliwęglan do rajdówek |
schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2011-01-18 12:27:52
Potwierdzone doświadczalnie ! [ wiadomość edytowana przez: schab dnia 2011-01-18 12:30:53 ] |
schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2011-01-18 12:31:56
Delikatnie chciałbym napomknąć , że boxer w Alfie umieszczony jest wzdłużnie ... |
mar125 (M) Furious Moderator ![]() 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2011-01-18 12:50:35
a ja chciałbym podkreślić że ujołem stosowny komentarz w nawiasie,jeżeli rozmówca jest ogarnięty w temacie to powinien sie był domyślić ----------------- "Fatalna Imitacja Auta Turystycznego" P.U.H. MARAKANT Transport samochodów / pomoc drogowa Poliwęglan do rajdówek |
Slawo Polonez 2000 Gdańsk | 2011-01-18 17:33:37 Mialem zamontowane gazniki Solex ADDHE ze 130TC w swoim poldku. Konieczne bylo zbudowanie odpowiedniej "puszki " montowanej na gaznikach, natomiast filtr byl stozkowy na rurze doprowadzonej do puszki. Musialem tez skrocic tzw. "trabki". Jest troche rzezbienia z puszka, ale mozna to zrobic dobrze.
Same gazniki Solexa ADDHE nie sa przeznaczone stricte do silnika poprzecznego i w Polonezie sprawowaly sie bez problemu. Zreszta ich konstrukcja jest bardzo zblizona do DCOE, a te moga jezdzic i w silniku montowanym wzdluznie i poprzecznie. |
pavlus (S) Furious Moderator 126p | 125p Kraków | 2011-01-18 17:44:16
Na jakich gaźnikach? [ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2011-01-18 17:45:12 ] |
madmat fso polonez katowice | 2011-01-18 18:33:13 |
Tailgunner FSO 125p tarnów | 2011-01-18 18:51:38 ale to są pionowe, a temat jest o poziomych gaźnikach z przednionapędowego ritmo.
jeśli schab ma racje, a czuje że ma, to dupa zbita bo też chciałem te gaźniki założyć ![]() |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2011-01-18 19:49:57 Schab to ciekawe co napisałeś bo addhe, dhla i dcoe to bardzo podobne konstrukcyjnie gaźniki ale kiedyś słyszałem już od jakiegoś starego beciarza opinię, że do wzdłużnych silników raczej doradzałby ddh niż addhe - nie wiem dlaczego |
Slawo Polonez 2000 Gdańsk | 2011-01-18 21:03:54
Stare dzieje Na tym zdjęciu silnik ma gaźniki 40 IDF, pionowe jak ktoś wcześniej zauważył. Wcześniej miałem Solexy C40 ADDHE, a teraz powróciłem znowu do poziomych, ale Weberów 45 DCOE.
Jeśli chodzi o Solexy, to właśnie na forum Crofta jest wątek, gdzie właściciele Ritmo skarżą się, że w długim lewym czy prawym zakręcie silnik zaczyna przerywać. Przypominam sobie, że kumpel który od czasu do czasu startuje 130TC w wyścigach górskich skarżył się na podobną przypadłość. Osobiście wątpię, żeby to była jednak wina gaźników... |
yapko F&F MEMBER Fiat 128 Tarnow/Krakow | 2011-01-18 23:37:25 Mi w silniku poprzecznym nic nie przerywa na ADDHE a jezdze na slickach i czasami od przeciazenia szyja boli. Moze to wina zbiornika paliwa? |
Slawo Polonez 2000 Gdańsk | 2011-01-19 20:33:32
Też bym raczej tam szukał przyczyny. |
Tailgunner FSO 125p tarnów | 2011-01-27 00:38:23 swoją drogą to konrad e. ma w ładzie poziome solexy i chyba nie narzeka ? |
3zeR_MDS F&F Wolny Słuchacz :) Kraków | 2011-01-27 08:15:08 a nie nie, ja mam 45DCOE i nie narzekam ![]() |