Czujnik temperatury pod chlodnica Carina E

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Mam pytanie. Czy czujnik temperatury znajdujacy sie pod chlodnica w Carinie E mozna wykrecic w zwykly sposob czy nalezy przed ta czynnoscia spuscic plyn z chlodnicy tak aby mi sie nie wylalo kiedy juz ten czujnik odkrece.
  
 
Hmmm.... czujnik pod chłodnicą ? Może jednak ten na dole w chłodnicy, do włączania wiatraka ? A ten w chłodnicy wykręca się w zwykły sposób: kluczem obracając w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara
Ale płyn spuścić trzeba, bo po gębie cały poleci
Pozdro.
Ps. Zepsuł się, czy podejrzany ?
  
 
Faktycznie to wlacznik wentylatora
Podejrzanie wyglada bo wciaz jest jako zamkniety i wentylatora mi nie wlacza.

Jak go wyciagne to wentylator zaczyna sie krecic. Ale i tak dziwnie bo dwa na raz zaczynaja dzialac

Moje wentylatory to jak czary. Trzech elektrykow juz wysiadlo przy nich
  
 
Żadne czary, a tych trzech to dupy, nie elektryki
Tak ma być. Ten czujnik jest normalnie zwarty Włącza na raz obydwa wentylatory, a jak włączysz klimę, to też obydwa chodzą, ale na pół prędkości
A w czym masz problem ? Nie włącza wentylatorów jak się nagrzeje ?
Temat wiatraków w Carinie też był przewałkowany dokładnie z każdej strony. Bodajże zaczął go Many. Pogrzeb w starszych postach
Pozdro.
  
 
tak. Jak silnik jest zimny czujnik jest zwarty a jak sie nagrzeje to on powinnien zalaczyc wentylatory a tego nie robi. Jak wyciagne wtyczke to dziala poprawnie.

Wiem ze wentylatory byly przerabiane wiele razy ale dotychczzas zaden elektryk nie mogl znalesc tego wlasnie wlacznika pod chlodnica !! i namawiali mnie na wymiane calej chlodnicy albo instalacji elektrycznej !

Jest wlasnie jak piszesz. Jak silnik zimny to wentylatory nie dzialaja.. Jak sie nagrzeje powinnien zalaczyc czujnik i dwa dzialaja.

W momencie gdy wlaczam klime. wentylatory rowniez chodza ale wolniej.

Czyzby to byl koniec problemow z wentylatorami !!
  
 
Cytat:
2003-09-15 19:46:43, SylwekMad pisze:
[...]
dotychczzas zaden elektryk nie mogl znalesc tego wlasnie wlacznika pod chlodnica !! i namawiali mnie na wymiane calej chlodnicy albo instalacji elektrycznej !
[...]




No comments

A dlaczego sądzisz, że się nie włącza ? Temperatura idzie ponad połowę, a wentylatory milczą ?
Nie przesądzaj o tym właśnie czujniku. Równie dobrze możesz mieć walnięty czujnik, który pokazuje temperaturę na desce. Ten drugi jest w zupełnie innym miejscu.
Spuść płyn, wykręć czujnik z chlodnicy i jak jest metalowy to włącz zapłon i podgrzej go zapalniczką. (tą część, która siedzi w chłodnicy! ) oczywiście kabel musi być podpięty do czujnika. Jak nie włączy wentylatorów to sprawa jasna - wymiana.
Jeżeli czujnik jest plastikowy to weź go do domu, podepnij do niego omomierz i wsadź czujnik do gotującej wody. Jak będzie cały czas zwarty sprawa jasna - wymiana. Jak zrobi przerwę - daj mu spokój - jest dobry.
Chyba tyle.
Pozdro.
Hehehehe... wymiana elektryki.... hehehehe... dobre
  
 
Perzan jak zwykle ma racje, nie polecam jedynie testu zapalniczki lepiej do gotującej wody wsadzić.
  
 
Masz racje. Zrobie jak napisales.
Jednak gdy odlacze przewod od tego czujnika wentylatory startuja. Wniosek moze byc rowniez taki ze ten drugi czujnik o ktorym piszesz jest ok.

Po odlaczeniu przewodow czujnika z nigo. zwierajac koncowki moge strowac wentylatorami wiec wyglada ze to faktycznie ten nieszczesny czujnik.

Musze analizowac kazda rzecz dokladnie pozniewaz nie mam mozliwosci spuszczenia plynu przy bloku aby sprawdzic czujnik
  
 
Cytat:
2003-09-16 10:36:05, SylwekMad pisze:
[...]
Musze analizowac kazda rzecz dokladnie pozniewaz nie mam mozliwosci spuszczenia plynu przy bloku aby sprawdzic czujnik



Rozumiem, że chodzi Ci o spuszczanie płynu pod domem (blokiem) ? Bo z bloku silnika to faktycznie jest nieciekawy dostęp do korka.
Do spuszczenia z chłodnicy wystarczy Ci większa miska. Do układu wchodzi raptem ok. 5l płynu z czego część zostanie w silniku. Najlepiej jak spuścisz na zimnym silniku gdy termostat będzie całkiem zamknięty, to z silnika nic nie ucieknie. Żaden problem. Jedna śrubka albo kurek i samo leci
Pozdro.
  
 
Amen... chyba... ale przekaźniki w skrzynce też sprawdz ...
Ja miałem walniety bezpiecznik i przekaźnik to jednemu nie chciało sie kręcić.
  
 
Najlepszym sposobem jest jak piszecie zeby spuscic plyn z chlodnicy.

Narazie zrobilem tak:
Zagrzalem silnik duzo powyzej srodkowej kreski i sprawdzilem czy na dole chlodnica jest rownie goraca jak na gorze. Owszem jest goraca. A czujnik temperatury na dole chlodnicy nie reaguje na ta temperature. Dopiero jak wtyczke wyciagnalem, wentylator zaczal krecic i temperatura doszla do normy.