Zapłon bez aparatu w ohv na gaźniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Potrzebuję założyć do fiata zapłon bez aparatu i w związku z tym pomyślałem nad zapłonem z poldka np abimexa lub boscha. Chodzi mi o to czy można przełożyć sam zapłon zostawiając gaźnik, a jeśli tak to czego potrzebuję do takiej przekładki.


  
 
w 115c taka przeróbka będzie wymagała ostrego rzeźbienia koła pasowego.
  
 
fordowski edis + ecumaster?
Mozna wiedziec czemu nie moze byc aparatu?

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2011-03-27 01:25:16 ]
  
 
Mój blok to abimex, także wycięcie na kole jest, na obudowie rozrządu jest miejsce na czujnik. Chodzi mi o to czy wystarczy zamontować moduł z cewkami z abimexa plus czujnik położenia wału i będzie to działać czy potrzebne mu są jeszcze inne sygnały np z komputera wtrysku.
Co do ecumastera to przekracza założony budżet na tego typu przeróbkę .
  
 
Wydaje mi się że Abimex jest spoko rozwiązaniem pod warunkiem że założyłbyś część osprzętu z niego - podejrzewam że moduł z cewkami , czujnik wału , ECU , map sensor oraz czujnik temperatury wody. Chodzi o to żeby komp nie przeszedł w limp mode co ograniczy strategię sterowania i osiągi silnika.
Jedyne do czego można się w abimexie doczepić to padające moduły pod cewkami. Sam moduł owszem da iskrę ale z wyprzedzeniem statycznym 10 stopni. Zastanawiam się czy nie dałoby się jakoś tego zapłonu zmaścić na zasadzie moduł abimex plus ecu master zamiast ecu.
Ostatecznie jakieś koło z boscha choć pomysł na kompa z GLI mi się nie widzi gdzyż samo GLI jest strasznie zamulone i pewnie są słabe mapy.Jak masz koło z boscha to może dać megasquirta jako sam zapłon bezrozdzielaczowy - wtedy większość problemów odpadnie a system będzie rozwojowy/mapowalny ?

  
 
Cytat:
2011-03-27 10:47:09, swiety93 pisze:
Zastanawiam się czy nie dałoby się jakoś tego zapłonu zmaścić na zasadzie moduł abimex plus ecu master zamiast ecu.



Jak rozgryziesz protokół transmisji ECU - Moduł i jeśli ecumaster będzie w stanie to zasymulować. Sam moduł z abimexa da statyczne wyprzedzenie 10 stopni o czym pisałeś. Za obsługę wszystkich czujników odpowiada ECU (ztcp za mapy też) i podsyła do modułu gotowe parametry zapłonu. Komunikacja jest obustronna.
  
 
Cytat:
2011-03-27 10:47:09, swiety93 pisze:
Wydaje mi się że Abimex jest spoko rozwiązaniem pod warunkiem że założyłbyś część osprzętu z niego - podejrzewam że moduł z cewkami , czujnik wału , ECU , map sensor oraz czujnik temperatury wody. Chodzi o to żeby komp nie przeszedł w limp mode co ograniczy strategię sterowania i osiągi silnika. Jedyne do czego można się w abimexie doczepić to padające moduły pod cewkami. Sam moduł owszem da iskrę ale z wyprzedzeniem statycznym 10 stopni. Zastanawiam się czy nie dałoby się jakoś tego zapłonu zmaścić na zasadzie moduł abimex plus ecu master zamiast ecu. Ostatecznie jakieś koło z boscha choć pomysł na kompa z GLI mi się nie widzi gdzyż samo GLI jest strasznie zamulone i pewnie są słabe mapy.Jak masz koło z boscha to może dać megasquirta jako sam zapłon bezrozdzielaczowy - wtedy większość problemów odpadnie a system będzie rozwojowy/mapowalny ?


napisal, że ecumaster jest za drogi a Ty wyjezdzasz z megasquirtem
  
 
Cytat:
2011-03-27 13:01:01, jaqo pisze:
napisal, że ecumaster jest za drogi a Ty wyjezdzasz z megasquirtem



tak to jest jak czyta się całość a obejmuje jedynie zakończenie
  
 
Interesuje mnie właśnie zapłon będzie poprawnie pracował przy wykorzystaniu części z poldka. Gdybym chciał inwestować w ecumaster to pewnie zrobiłbym tak jak napisał jaqo
  
 
No dobra nie doczytałem idealnie bo pisałem na szybko , spokojnie
Czy ja mówiłem o kompletnym megasquircie ? - mi chodziło low cost do sterowania modułem zapłonu - czyli procek ,map sensor zewnętrzny np typu GM jak w abimexie oraz kilka elementów do sterowania modułem zapłonu i transmisji szeregowej co powinno się zamknąć w kwocie 200-300 zł max.

Co do zapłonu z abimexa to jak wspomniałem - żeby pracował zapłon jak należy musi mieć podłączone minimum czujników - podejrzewam ze napewno map sensor, temperature silnika , może tps
  
 
a może digiplexa...
  
 
i tak musi mieć rozdzielacz wtedy
  
 
Cytat:
2011-03-28 01:07:46, Tailgunner pisze:
i tak musi mieć rozdzielacz wtedy



były takie na 2 cewki
Miałem digiplexa odcieniasa 903 w silniku 1.6 16v od bravy i bardzo dobrze się to sprawdzało
  
 
Przy zapłonie z CC jak miałeś rozwiązaną sprawę koła pasowego ze znakami dla czujnika? Zostało z Bravy czy było od CC?
  
 
Cytat:
2011-03-28 11:05:38, sp200 pisze:
Przy zapłonie z CC jak miałeś rozwiązaną sprawę koła pasowego ze znakami dla czujnika? Zostało z Bravy czy było od CC?



Miałem od uno 1.5 - 4+1 ząbek - tyle że sprawa łatwiejsza bo koło pasowe i mocowanie czujnika pasuje bez problemu.