| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kylo125 F&F MEMBER Fiat125p Lublin | 2011-03-26 23:03:56 Potrzebuję założyć do fiata zapłon bez aparatu i w związku z tym pomyślałem nad zapłonem z poldka np abimexa lub boscha. Chodzi mi o to czy można przełożyć sam zapłon zostawiając gaźnik, a jeśli tak to czego potrzebuję do takiej przekładki.
|
fiat_maniac F&F Sympatyk 4x125p+126p Kraków | 2011-03-27 01:19:33 w 115c taka przeróbka będzie wymagała ostrego rzeźbienia koła pasowego.
|
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2011-03-27 01:24:40 fordowski edis + ecumaster?
Mozna wiedziec czemu nie moze byc aparatu? [ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2011-03-27 01:25:16 ] |
kylo125 F&F MEMBER Fiat125p Lublin | 2011-03-27 09:04:12 Mój blok to abimex, także wycięcie na kole jest, na obudowie rozrządu jest miejsce na czujnik. Chodzi mi o to czy wystarczy zamontować moduł z cewkami z abimexa plus czujnik położenia wału i będzie to działać czy potrzebne mu są jeszcze inne sygnały np z komputera wtrysku.
Co do ecumastera to przekracza założony budżet na tego typu przeróbkę . |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2011-03-27 10:47:09 Wydaje mi się że Abimex jest spoko rozwiązaniem pod warunkiem że założyłbyś część osprzętu z niego - podejrzewam że moduł z cewkami , czujnik wału , ECU , map sensor oraz czujnik temperatury wody. Chodzi o to żeby komp nie przeszedł w limp mode co ograniczy strategię sterowania i osiągi silnika.
Jedyne do czego można się w abimexie doczepić to padające moduły pod cewkami. Sam moduł owszem da iskrę ale z wyprzedzeniem statycznym 10 stopni. Zastanawiam się czy nie dałoby się jakoś tego zapłonu zmaścić na zasadzie moduł abimex plus ecu master zamiast ecu. Ostatecznie jakieś koło z boscha choć pomysł na kompa z GLI mi się nie widzi gdzyż samo GLI jest strasznie zamulone i pewnie są słabe mapy.Jak masz koło z boscha to może dać megasquirta jako sam zapłon bezrozdzielaczowy - wtedy większość problemów odpadnie a system będzie rozwojowy/mapowalny ? |
jose '73 Warszawa (Las Palmas) | 2011-03-27 11:05:17
Jak rozgryziesz protokół transmisji ECU - Moduł i jeśli ecumaster będzie w stanie to zasymulować. Sam moduł z abimexa da statyczne wyprzedzenie 10 stopni o czym pisałeś. Za obsługę wszystkich czujników odpowiada ECU (ztcp za mapy też) i podsyła do modułu gotowe parametry zapłonu. Komunikacja jest obustronna. |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2011-03-27 13:01:01
napisal, że ecumaster jest za drogi a Ty wyjezdzasz z megasquirtem |
kylo125 F&F MEMBER Fiat125p Lublin | 2011-03-27 19:54:36 Interesuje mnie właśnie zapłon będzie poprawnie pracował przy wykorzystaniu części z poldka. Gdybym chciał inwestować w ecumaster to pewnie zrobiłbym tak jak napisał jaqo |
swiety93 Polonez EFI Tarnów | 2011-03-27 23:56:33 No dobra nie doczytałem idealnie bo pisałem na szybko , spokojnie
Czy ja mówiłem o kompletnym megasquircie ? - mi chodziło low cost do sterowania modułem zapłonu - czyli procek ,map sensor zewnętrzny np typu GM jak w abimexie oraz kilka elementów do sterowania modułem zapłonu i transmisji szeregowej co powinno się zamknąć w kwocie 200-300 zł max. Co do zapłonu z abimexa to jak wspomniałem - żeby pracował zapłon jak należy musi mieć podłączone minimum czujników - podejrzewam ze napewno map sensor, temperature silnika , może tps |
rosck Z Poznań | 2011-03-28 00:53:40 a może digiplexa... |
Tailgunner FSO 125p tarnów | 2011-03-28 01:07:46 i tak musi mieć rozdzielacz wtedy |
rosck Z Poznań | 2011-03-28 10:44:31
były takie na 2 cewki Miałem digiplexa odcieniasa 903 w silniku 1.6 16v od bravy i bardzo dobrze się to sprawdzało |
sp200 PN 2000 wwa | 2011-03-28 11:05:38 Przy zapłonie z CC jak miałeś rozwiązaną sprawę koła pasowego ze znakami dla czujnika? Zostało z Bravy czy było od CC? |
rosck Z Poznań | 2011-03-29 13:52:18
Miałem od uno 1.5 - 4+1 ząbek - tyle że sprawa łatwiejsza bo koło pasowe i mocowanie czujnika pasuje bez problemu. |