MotoNews.pl
3 LADA 2105 1300 - kupić, nie kupić? (257033/12) - PT
  

LADA 2105 1300 - kupić, nie kupić?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
U znajomego "dziadka" wypatrzyłem ładę 2105 1300. Karoseria wygląda na prostą, bez poważnej korozji. Malowany prawy błotnik i oba prawe drzwi. Stan wnętrza wskazuje na nieduży przebieg. Wszystko fajnie, tylko po przeczytaniu całego Forum mam kilka pytań odnośnie silnika 1300 na pasku:

1. Czy faktycznie jest dużo słabszy od 1.5? W danych technicznych jakiejś dużej różnicy nie widać?

2. Chyba wszyscy tuning 1.3 rozpoczynają od swapa na 1.5/1.6/1.7. Czy 1.3 jest wadliwa lub kłopotliwa w eksploatacji?

3. Czy po garażowym poprawieniu głowicy + jakiś spokojny wałek(coś w stylu szay-a w maluchu) uzyskam odczuwalne efekty? Jak wtedy z osiągami w stosunku do większych silników? Czy warto w ogóle inwestować w rosyjski lub węgierski wałek, czy zamawiać w Polsce? No i jak orientacyjnie może być cena?


[ wiadomość edytowana przez: szymon1977 dnia 2011-04-13 00:04:56 ]
  
 
staranne garażowe poprawianie głowicy zawsze da efakt.. nie ma bata... szczególnie w takich autach jak łada - te odlewy sa takie sobie...
1300 jest mało w jakims sensie mało rozwojowy...
zależy czego od tej łady oczekujesz
na pewno z 1300 ciężko będzie osiągnąć sprawność lepszych współczesnych aut... co byś wolał golfa polo 1300 czy 1600? 1300 dopracowany zapewne ma sens, o ile chcesz miec auto do normalnego jezdzenia, tak że nie odstajesz za bardzo od tego co jeździ teraz...
ja ogolnie sie nie znam, ale im wieksza pojemnosc, wiecej gaznikow itd itp tym lepiej nie licz ze walek i porting da Ci wyprzedzanie na swiatlach jakies golfy gti... da Ci tyle ze sprawnie ruszysz i nie beda na ciebie trabic
a 2105.. to najbardziej prosty model... dla "ludu"... 2106 - chormy, 2107 bajery w srodku i atrapa mercedesa... 2105.... dobre zeby zrobic vfts-a...
dla mnie osobiscie - 2105 - dla lansu za slabe, dobre tylko na rajdowke... 2106/ czy 03 - chromy - klasyk - 2107 - lotnicze fotele, troche taki high life.... piatka to taki plastik.... siodemka tez plastik oczywiscie, ale jednak z wyzszej polki
ale ogolnie co kto lubi... zalezy to tez od tzw. finansow
a ja osobiscie czesci biore z rosji i jestem zadowolony
pozdrowienia dla bartixr
  
 
Liczę przede wszystkim na frajdę z jazdy z napędem na tył. Proszę przeczytać mój podpis, słowa ś. p. Colina

Jeżeli chodzi o moc myślę, że seryjne 70KM + poprawki głowicy + jakiś spokojny wałek + 175/50/13 + delikatne zejście z masy powinno dać przyjemny efekt dynamicznego auta, teoretycznie nie gorszy niż seryjne 1.7. Tylko ciekawy jestem jak w praktyce?

Jeżeli chodzi o modele :
2101, 2103, 2106 to klasyki dla lubiących polerować chromy,
2107 komfortowy klasyk na co dzień,
2105 najlepiej nadaje się do zrobienia rajdówki, i najlepiej ze wszystkich prezentuje się ubłocona i lekko poobijana.

1300 mało rozwojowa? I tak nie mam kasy na podwójne gaźniki i inne cuda.

Fura jest tak szybka, jak szybki jest woźnica



[ wiadomość edytowana przez: szymon1977 dnia 2011-04-13 08:53:04 ]
  
 
Moje 1300 seria łykało wszystkie 1500, jedynie nie dałem rady 1700i. Kto widział to moze potwierdzić. Wiec bierz to 1300 i sie nie zastanawiaj.
  
 
Cytat:
2011-04-13 13:37:24, Leszek_Gdynia pisze:
Moje 1300 seria łykało wszystkie 1500, jedynie nie dałem rady 1700i. Kto widział to moze potwierdzić. Wiec bierz to 1300 i sie nie zastanawiaj.


Miałeś zajebistego farta, trafiłeś bardzo dobry silnik. Kiedyś miałem malucha 650cm3, miał takiego kopa, ze żaden fiat i polonez nie dawał rady, ale to był jeden jedyny, jaki mi się trafił. Reszta, to cale życie do setki.
  
 
Cytat:
2011-04-13 13:37:24, Leszek_Gdynia pisze:
Moje 1300 seria łykało wszystkie 1500, jedynie nie dałem rady 1700i.



A moje 1300 łyka siostra malaczem
  
 
Cytat:
2011-04-14 19:58:45, NaczelnyFilozof pisze:
A moje 1300 łyka siostra malaczem



A ja jak jeździłem maluchem to przeleciałem siostrę kumpla, który miał Ładę. Ale to już chyba sam sobie OT w temacie robię
  
 
2105 napewno dużo ładniejsza jest od 2107 bo ten grill w chromie to jakieś koszmarne nieporozumienie.

miałem do czynienia z 1.3 przez kilka miesięcy zanim łada nie została rozebrana i powiem ci, że bez problemu palił kapcia, bez żdnego problemu z pod świateł robił 125p 1.5 LPG, na mokrym latał bokiem bez najmniejszego problemu, dawał by też radę na suchym gdyby wyposażyć go w szpere.

więc typowa miejska jaza to żywioł 1.3 , bardzo ładnie wkręca się na obroty, dobrze ciągnie z dołu, pracuje kulturalnie i z tego co pamiętam mało pali.

co do tuningu to był swego czasu kolega na forum co śmigał 1.3 bordową w kjs-ach w poznaniu i okolicach i z tego co pamiętam osiągnął ponad 90 koni bez 2 gaźników i jakiś wielkich cudów.
  
 
Cytat:
2011-04-14 21:46:47, rafal125p pisze:
co do tuningu to był swego czasu kolega na forum co śmigał 1.3 bordową w kjs-ach w poznaniu i okolicach i z tego co pamiętam osiągnął ponad 90 koni bez 2 gaźników i jakiś wielkich cudów.



Malinowo! Więcej nie potrzeba.
  
 
1.3 ma zmieniony blok, rozrząd i pewnie coś jeszcze, wydaje się być też mniej popularnym - przynajmniej w Polsce silnikiem niż 1.5/1.6/1.7.
Czy w związku z tym nie ma problemów z dostępnością części zamiennych?
Czy osprzęt jest taki sam?
A gaźnik, kolektor wylotowy?
  
 
Kolego szymon1977 tu masz odpowiedź czy silnik 1300 jest mocny i czy nadaj się do tuningu
  
 
Cytat:
2011-04-15 21:06:36, brabus55 pisze:
Kolego szymon1977 tu masz odpowiedź czy silnik 1300 jest mocny i czy nadaj się do tuningu

Z tego co mi wiadomo, w tym bolidzie był silnik 1300 z Lady, ale Samary
  
 
Cytat:
2011-04-15 11:30:31, szymon1977 pisze:
1.3 ma zmieniony blok, rozrząd i pewnie coś jeszcze, wydaje się być też mniej popularnym - przynajmniej w Polsce silnikiem niż 1.5/1.6/1.7. Czy w związku z tym nie ma problemów z dostępnością części zamiennych? Czy osprzęt jest taki sam? A gaźnik, kolektor wylotowy?


lekka bzdura, silnik 1300 to chyba najpopularniejszy silnik w 2105 i 2107 w Polsce. Problemow z czesciami nie ma, osprzet jest taki sam jak w 1200, 1500 czy 1600
  
 
Potwierdzam to co niżej a wydaje się być mniej popularnym -1600 i 1700
  
 
Sądząc ze zdjęć nie jest to silnik z Samary...


[ wiadomość edytowana przez: chio dnia 2011-04-15 21:57:32 ]
  
 
Cytat:
2011-04-15 21:53:42, chio pisze:
Sądząc ze zdjęć nie jest to silnik z Samary... [ wiadomość edytowana przez: chio dnia 2011-04-15 21:57:32 ]

Sorki, żyłem w błędzie, jak byk silnik z klasyka.No ale dziwna sprawa: pokrywa stalowa, a nie Alu, brak kola zębatego na pasek, Myślę ze to była modyfikacja 1200 na 1300.
  
 
Cytat:
2011-04-15 22:09:57, SzokoLada pisze:
Sorki, żyłem w błędzie, jak byk silnik z klasyka.No ale dziwna sprawa: pokrywa stalowa, a nie Alu, brak kola zębatego na pasek, Myślę ze to była modyfikacja 1200 na 1300.


A słyszeliście Panowie o silniku typ 21011????? Czyli 1300 na łańcuchu rozrządu - produkowanym od lat 70-tych zanim pojawił się 1300 na pasku? Od 1200 czyli (silnika typ 2101) różnił się on tylko średnicą cylindrów (79 mm zamiast 76 mm) i głowicą - o nieco większych komorach spalania niż w 1200 - ta sama co w 1500 i 1600. Dopiero później dla ujednolicenia również w 1200 zastosowano ta sama głowicę.

I tu mamy przykład właśnie tego silnika.
  
 
Cytat:
2011-04-15 21:52:56, SzokoLada pisze:
Potwierdzam to co niżej :: a wydaje się być mniej popularnym -1600 i 1700



Miałem na myśli Nivę oczywiście

Czy są jakieś istotne różnice pomiędzy 2105 a 2107?



[ wiadomość edytowana przez: szymon1977 dnia 2011-04-16 00:42:03 ]
  
 
Cytat:
2011-04-16 00:26:52, szymon1977 pisze:
Miałem na myśli Nivę oczywiście Czy są jakieś istotne różnice pomiędzy 2105 a 2107? [ wiadomość edytowana przez: szymon1977 dnia 2011-04-16 00:42:03 ]


Technicznych roznic nie ma, 2107 jest po prostu wersja bardziej ,,wypasiona'' - chromowany grill, chromowane nakladki na zderzaki, bogatsza deska rozdzielcza, wnetrze bardziej eleganckie niz siermiezna 2105. Ale mechanika i buda bez roznic oprocz inaczej nieco przetloconych klap


[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2011-04-16 07:17:34 ]