Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() konukera Kandydat na Kandaydata vfts 2107'88 / samara wafka | 2011-04-13 00:47:34 staranne garażowe poprawianie głowicy zawsze da efakt.. nie ma bata... szczególnie w takich autach jak łada - te odlewy sa takie sobie...
1300 jest mało w jakims sensie mało rozwojowy... zależy czego od tej łady oczekujesz na pewno z 1300 ciężko będzie osiągnąć sprawność lepszych współczesnych aut... co byś wolał golfa polo 1300 czy 1600? 1300 dopracowany zapewne ma sens, o ile chcesz miec auto do normalnego jezdzenia, tak że nie odstajesz za bardzo od tego co jeździ teraz... ja ogolnie sie nie znam, ale im wieksza pojemnosc, wiecej gaznikow itd itp tym lepiej ![]() a 2105.. to najbardziej prosty model... dla "ludu"... 2106 - chormy, 2107 bajery w srodku i atrapa mercedesa... 2105.... dobre zeby zrobic vfts-a... dla mnie osobiscie - 2105 - dla lansu za slabe, dobre tylko na rajdowke... 2106/ czy 03 - chromy - klasyk - 2107 - lotnicze fotele, troche taki high life.... piatka to taki plastik.... siodemka tez plastik oczywiscie, ale jednak z wyzszej polki ![]() ale ogolnie co kto lubi... zalezy to tez od tzw. finansow ![]() a ja osobiscie czesci biore z rosji i jestem zadowolony ![]() pozdrowienia dla bartixr ![]() |
![]() Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2011-04-13 13:37:24 Moje 1300 seria łykało wszystkie 1500, jedynie nie dałem rady 1700i. Kto widział to moze potwierdzić. Wiec bierz to 1300 i sie nie zastanawiaj. |
![]() SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2011-04-13 22:44:17
Miałeś zajebistego farta, trafiłeś bardzo dobry silnik. Kiedyś miałem malucha 650cm3, miał takiego kopa, ze żaden fiat i polonez nie dawał rady, ale to był jeden jedyny, jaki mi się trafił. Reszta, to cale życie do setki. ![]() |
![]() szymon1977 Blackpool UK | 2011-04-14 21:24:07
A ja jak jeździłem maluchem to przeleciałem siostrę kumpla, który miał Ładę. Ale to już chyba sam sobie OT w temacie robię ![]() |
rafal125p Kandydat na Kandaydata polonez 1985 gorzów | 2011-04-14 21:46:47 2105 napewno dużo ładniejsza jest od 2107 bo ten grill w chromie to jakieś koszmarne nieporozumienie.
miałem do czynienia z 1.3 przez kilka miesięcy zanim łada nie została rozebrana i powiem ci, że bez problemu palił kapcia, bez żdnego problemu z pod świateł robił 125p 1.5 LPG, na mokrym latał bokiem bez najmniejszego problemu, dawał by też radę na suchym gdyby wyposażyć go w szpere. więc typowa miejska jaza to żywioł 1.3 , bardzo ładnie wkręca się na obroty, dobrze ciągnie z dołu, pracuje kulturalnie i z tego co pamiętam mało pali. co do tuningu to był swego czasu kolega na forum co śmigał 1.3 bordową w kjs-ach w poznaniu i okolicach i z tego co pamiętam osiągnął ponad 90 koni bez 2 gaźników i jakiś wielkich cudów. |
![]() szymon1977 Blackpool UK | 2011-04-14 22:03:49
Malinowo! Więcej nie potrzeba. |
![]() szymon1977 Blackpool UK | 2011-04-15 11:30:31 1.3 ma zmieniony blok, rozrząd i pewnie coś jeszcze, wydaje się być też mniej popularnym - przynajmniej w Polsce silnikiem niż 1.5/1.6/1.7.
Czy w związku z tym nie ma problemów z dostępnością części zamiennych? Czy osprzęt jest taki sam? A gaźnik, kolektor wylotowy? |
brabus55 Ruda Śląska | 2011-04-15 21:06:36 Kolego szymon1977 tu masz odpowiedź czy silnik 1300 jest mocny i czy nadaj się do tuningu ![]() |
![]() SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2011-04-15 21:30:14
![]() |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2011-04-15 21:35:26
lekka bzdura, silnik 1300 to chyba najpopularniejszy silnik w 2105 i 2107 w Polsce. Problemow z czesciami nie ma, osprzet jest taki sam jak w 1200, 1500 czy 1600 |
![]() SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2011-04-15 21:52:56 Potwierdzam to co niżej ![]() ![]() |
![]() chio ŁADZIARZ Samara 21093MPI/Cit ... Kudowa/Warszawa/Pabianice | 2011-04-15 21:53:42 Sądząc ze zdjęć nie jest to silnik z Samary...
[ wiadomość edytowana przez: chio dnia 2011-04-15 21:57:32 ] |
![]() SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2011-04-15 22:09:57
|
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2011-04-15 23:04:48
A słyszeliście Panowie o silniku typ 21011????? Czyli 1300 na łańcuchu rozrządu - produkowanym od lat 70-tych zanim pojawił się 1300 na pasku? Od 1200 czyli (silnika typ 2101) różnił się on tylko średnicą cylindrów (79 mm zamiast 76 mm) i głowicą - o nieco większych komorach spalania niż w 1200 - ta sama co w 1500 i 1600. Dopiero później dla ujednolicenia również w 1200 zastosowano ta sama głowicę. I tu mamy przykład właśnie tego silnika. |
![]() szymon1977 Blackpool UK | 2011-04-16 00:26:52
Miałem na myśli Nivę oczywiście ![]() Czy są jakieś istotne różnice pomiędzy 2105 a 2107? [ wiadomość edytowana przez: szymon1977 dnia 2011-04-16 00:42:03 ] |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2011-04-16 07:15:58
Technicznych roznic nie ma, 2107 jest po prostu wersja bardziej ,,wypasiona'' - chromowany grill, chromowane nakladki na zderzaki, bogatsza deska rozdzielcza, wnetrze bardziej eleganckie niz siermiezna 2105. Ale mechanika i buda bez roznic oprocz inaczej nieco przetloconych klap [ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2011-04-16 07:17:34 ] |