Automatyczna skrzynia - check(problem)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam . Dziś pojawił się nowy probem w omedze 2.0 16v a mianowicie błąd automatic gearbox i skrzynia przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu skrzynka pracuje prawidłowo przez jakiś czas nawet przez 1-2 dni. Czy winna temu może być :

1.pogoda tzn deszcz, wilgoć (latem nie miałem tego problemu)
2.niski poziom oleju w skrzyni
3. stary olej (nie wiem czy kiedyś był wymieniany - przebieg 160 000)
4.cieknący olej z symeringu między silnikiem a skrzynią- brudzi chyba sterownik takie coś jak ślimak pokryte alu blachą z wiązką przewodów(sorki ale się nie znam)
5. a może coś innego
Proszę o jakieś sugestie i porady z góry wszystkim dziękuję.
  
 
ja na poczatek sprawdzilbym 2 i 3, to mozna najszybciej i najtaniej sprawdzic, a to w skrzyniach autom. podstawa

pzdr
dz
  
 
jedz na kompa i dowiedz sie od czego zapala sie check w skrzyni moze byc 100 roznych przyczyn
  
 
witam
Na bank obstawiałbym elektroniczny selekcjoner wyboru trybu, znajdujący sie obok skrzyni. Proponuje poszukać w wyszukiwarce bo coś w tym temacie było
Te selekcjonery nie padają od razu, po prostu z czasem niema tam styku czy cóś i skrzynia wchodzi w tryb awaryjny.
No to tyle.
Pozdro
ILKU
  
 
Cytat:
2006-11-07 09:03:16, ilku pisze:
witam Na bank obstawiałbym elektroniczny selekcjoner wyboru trybu, znajdujący sie obok skrzyni. Proponuje poszukać w wyszukiwarce bo coś w tym temacie było Te selekcjonery nie padają od razu, po prostu z czasem niema tam styku czy cóś i skrzynia wchodzi w tryb awaryjny. No to tyle. Pozdro ILKU



u mnie było to samo identyczne objawy i okazał sie jak kolega wyzej napisał selekcjoner
  
 
A u mnie prawdopodobnie co innego, ale szczegóły po naprawie
  
 
Witam:
Hej koledzy mam problem wyświetla mi komunikat Automatic getribe na Techu pokazuje kod błędu 56 co to oznacza może ktoś podpowie a jeszcze jedno po pierwyszm wykazaniu komunikatu padł bezpiecznik i tak kolejne dwa razy teraz natomiast bezpiecznik jest ok i komunikat znowu się pokazuje POMOCY!!!

[ wiadomość edytowana przez: sylwos1 dnia 2011-05-19 12:48:14 ]
  
 
Witam , kolego sylwos1 poszukałem i w TIS jest napisane : Kod usterki 56 skrzyni aut. – „usterka jest rozpoznawana, gdy po 20 s układ logiczny kodowania wyłącznika pozycyjnego dźwigni selekcyjnej nie wykazuje żadnej obowiązującej kombinacji.
Następstwa: zawory elektromagnetyczne i elektrohydrauliczny regulator ciśnienia są wyłączone,
jest realizowany awaryjny program jazdy tzn. ( biegi można włączać ręcznie)”.
Sposób usunięcia usterki nie jest podany.

Drogą dedukcji: rozbierz pozycjoner biegów i sprawdź czy woda się nie dostała do środka i nie wyżarło ścieżek lub sprężynek stykowych, bo według opisu z TISa wynika, że pozycjoner może czasami tracić połączenie styków i nie wykazuje „ obowiązującej kombinacji” styku.
Ewentualnie sprawdź kostkę elektryczną pozycjonera. Albo po prostu pozycjoner się przestawił bo poluzowała się śrubka. Jeśli coś innego to nie wiem, nie przerabiałem jeszcze u siebie tego tematu.

Pozdrawiam, Tomek.