Nexioespero a moze esperonexia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Tak wlasnie powstaje maly misz masz czyli nexia z silnikiem od espero ciekawe jak zacznie chodzic zwarzyswszy opalkane skutki urwanego korbowody w starym silniku (koszty naprawy)

Udalo mi sie kupic dobry silnik z niemiec od esperko z przebiegiem 90 tyskm

tuz po przegladzie (wsztkie plyny winienione spewiece przewpdu...)
za nie duze pieniadze z ospretem
i wlasnie go wkladam Ale jak to bywa w zyciu niby wszytko jest oki i pasuje ale nie do konca
Ten co kupielm silnik ma cala mase znaczkow GM i tak np. po starym silniku pozostalo mi mnustwo gratow na chodzie
mam miedzy innymi alternator od DOHC, rozrusznik 1,4kW
listwe wtryskow z wtryskiwaczmi
przewody , pompe wspomagania... itp
jak by ktos byl zainteresowany to prosze o kontak a na dnaich opowiem o wrazeniach z jazdy
  
 
A jaki to silniczek? Domyślam się, że to raczej nie jest 1.5.
  
 
Wlasnie, napisz cos wiecej o silniku, ile kosztowal, jak go znalazles itd.
  
 
Tak, też jestem zainteresowany...
Najmocniejsze, seryjne nexie miały właśnie silniki takie jak w Esperach ( 1,5 16V ) i chodziły jak diabły.
  
 
byly tez nexie z silnikami 1.8 ale tylko z Korei ja sam mialem nexie z silnikiem 1.5
  
 
jak juz pisalem w moim silniku (starym) urwal sie tlok ni jak nie wiem ja i dlaczego przy okazji zgiety byl korobowod i o nieszczescie wybranie materialu w cylindrze jakies 3 mm :!!!
a max obrowbka przewiduje 0,010 mm
myslalem o tym by zrobic z silnika 1,6 ale tez zamale tloki
wiec zaczelem szukac silnika w ASO
1. kompletny silnik z osprzetem 12000PLN!!!
2. sam blok z tlokami i walem korbowym 4250 PLN
3, sam blok 4000 pln
tloki 150 sztuka pierscienie 280pln
wiec zmusilo mnie to to szukania
i tak wydzwonilem cala polsce by znalesc silnik z papierami i w dobrym stanie technicznym

Niestety po obejzemiu kilku zalamka nie osc ze drogo to jeszcze marne technicznie

az trafilem na szrot na strazackiej dzie zaczelm sie zastaniawic czy nie kupic od kadetta 1,6 i sprzedac nexie
a koles ze ma od espero silnik ale 1,8
za 1500 BRUTTO z papierami
rozwrzylem czy nie kupic sprawdzilem czy bedzie mi pasowac
po przewertowaniu literatury wychodzilo ze tak
ta sama skrzyni biegow
podlaczenia
nie jedynie obaiwalem sie o nowy wydech i zasilanie pompy wspomagania
wydech dostalem z silnikiem
wsmoganadnie byla pompa przy silniku
ale w trakcie wyszlo ze od silnika 1,5 v8 czy 16 nie pasuje alternator ani rozrusznik
ale naszczescie mieli nowe na szrocie
jak sie doczytalem w paierach i z palkietki
silnik pochodzi z espero ktore jezdzilo pod berlinem
przejechalo miedzy 98 a 108 tys km
chodz po stanie oleju bardziej 98tys km
nowe przewody WN swiece NGK R nowe
nowy aprata oprostu bajka mam nadzieje ze jak juztro juz odpale to tez tak bede sadzic

  
 
VIGGEN ... nie chcialbym CIe strasznie martwic... nowe swiece... lepszy olej.. nowy aparat... to akurat wymienic sie da nawet na wyjetym silniku... tak wiec nie wierz w to co widac... uruchom ... pojezdzij, zrob 1000km i wtedy sprawdz olej i poziomy wszystkich plynow ...

Nexia 1.8 ... hahaha Maciek moze juz tylko pomarzyc ^_^
  
 
Cytat:
2003-09-17 20:06:06, KeyJey pisze:
VIGGEN ... nie chcialbym CIe strasznie martwic... nowe swiece... lepszy olej.. nowy aparat... to akurat wymienic sie da nawet na wyjetym silniku... tak wiec nie wierz w to co widac... uruchom ... pojezdzij, zrob 1000km i wtedy sprawdz olej i poziomy wszystkich plynow ...

Nexia 1.8 ... hahaha Maciek moze juz tylko pomarzyc ^_^


Prawda.
... z Maćkiem pewnie też, choć wszystko wyjdzie w "praniu"
  
 
oczywiscie ze wymienione elementy nie swiadcza o silniku
jednak z dokumentow i zachowanej plakietki wynika ze silnik mial przeglad po 98 tys km co podwierdza sie w/w elementami
Olej w silnku plyn chlodniczy oczywiscie dzis nowy wlewam i odpalam silnik

wieczorem opisze co sie dzije i jak z nowym sercem
  
 
OPERACJA UDANA PACJENTKA ZYJE
przekercam kluczyk zamniera na chwile serce by po chwili uslyszec bicie serca i muzyke silniczka
Dzial !!!
Bylo troch z tym pracy by podostosowywac roznosci od rurek wodnych po wydech nie mowiac na mocowaniu linki przepustnicy ale dzial to najwazniejsze wrescie czas na zamontoanie maski i w droge by zobaczyc jak to chodzi no i zalatwic wszytkie papierkowe sprawy
  
 
Czyli najtrudniejsza część operacji się udała. Gratuluję.
Ciekawe jak to teraz będzie jeździć. 1,8 waży praktycznie tyle samo co 1,5 więc z tej strony nie powinno być problemów.
Ile waży nexia?
  
 
W zależnosci od zródła informacji od 930 kg do 970 kg.


Pozdr Czedu
  
 
Jeżeli silnik sprawny to może ta Nexia miec ok. 10 s do setki, ale obawiam sie że nie obedzie sie bez jakis przeróbek wydechu dla poprawy osiagów (głownie kolektor od 2,0). Ale gdyby Viggen wsadził tam mój silnik to pewnie by do 8 sekund zszedł... (skoro mój miesci sie w 9s)
No to teraz możesz zacząc tuninig. Jestem ciekaw jakie to ma teraz osiągi...
  
 
Jestem ciekaw czy nie bedzie problemu z zalegalizowaniem takiego zestawu ?? Przeciez w nexii nie bylo silnika 1,8 i co na to U. komunikacyjny ?? Chodzilo mi po glowie wlozenie wiekszego silnika np 2.0 ale z Calibry czy by to przeszlo w Espero)
  
 
Cytat:
2003-09-19 07:10:25, czedu pisze:
W zależnosci od zródła informacji od 930 kg do 970 kg.



Nexia sedan waży ok 1050 kg...
  
 
Cytat:
2003-09-19 09:34:41, LUXOR pisze:
Jestem ciekaw czy nie bedzie problemu z zalegalizowaniem takiego zestawu ?? Przeciez w nexii nie bylo silnika 1,8 i co na to U. komunikacyjny ?? Chodzilo mi po glowie wlozenie wiekszego silnika np 2.0 ale z Calibry czy by to przeszlo w Espero)


no właśnie? to w końcu można przekładać dowolne silniki? czy tylko takie, które były montowane w danym typie aut? ktoś wie NA PEWNO ?
  
 
Cytat:
2003-09-19 08:13:32, by do 8 sekund zszedł... (skoro mój miesci sie w 9s)
No to teraz możesz zacząc tuninig. Jestem ciekaw jakie to ma teraz osiągi...


trza sie spotkac i zobaczyc co bedzie umiala przed przerobkami
standartow
1. wywarzanie ukladu korbowego i kola zamoachowego z sprzeglem
2. obrobka koletkorow
3. fakt kolektor z vektry ma lepiej ukaszlakowane kanaly wiec przeplywy beda leprze a w konsekwencji przyrost mocy
4. walek
itp

acha nie wiem czy to wsztkich Du dotyczy
na tym silniku 1,8 na bloku i wiekszosci czesci za znaczki GM a nie DU
podobno 2.0 16v Du 136 kM tez jest wyrobu GM lub austarliskiego HOLDENA
  
 
Cytat:
2003-09-19 09:34:41, LUXOR pisze:
Jestem ciekaw czy nie bedzie problemu z zalegalizowaniem takiego zestawu ?? Przeciez w nexii nie bylo silnika 1,8 i co na to U. komunikacyjny ?? Chodzilo mi po glowie wlozenie wiekszego silnika np 2.0 ale z Calibry czy by to przeszlo w Espero)


1. jesli silnik ma papiery to nie ma problemu
2. koniecznie trzeba jechac do stacji dagnostycznje
3. z dokumentami do wydzialu komunikacji by zmnieic zapis w dowodzie rejestracyjnym
no i zglosci sie do ubezpieczalni
  
 
po wazeniu na stacji Diagnostycznej nexia wazy z silnikiem 1,8 1040kg
  
 
Byly dwa silniki 2.0 16V

Pierwszy, o ktorym wspomniano to:

X20XEV DOHC
produkowany w okresie od marca 94 do lipca 97
pojemnosc 1998
moc 136/5600
moment 185/4000
stopien sprezania 10,8
zasilanie ukladem Simtec

Oraz silnik drugi

C20XE DOHC
produkowany w okresie od września 89 do sierpnia 93
pojemnosc 1998
moc 150/6000
moment 196/4600
stopien sprezania 10,5
zasilanie ukladem Motronic


W sumie kupno silnika C20XE jest bardzo trudne ... bylo ich malo.