| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
VIGGEN DU nexia 1,8 GT Zabki | 2003-09-16 22:51:03 Witam
Tak wlasnie powstaje maly misz masz czyli nexia z silnikiem od espero ciekawe jak zacznie chodzic zwarzyswszy opalkane skutki urwanego korbowody w starym silniku (koszty naprawy) Udalo mi sie kupic dobry silnik z niemiec od esperko z przebiegiem 90 tyskm tuz po przegladzie (wsztkie plyny winienione spewiece przewpdu...) za nie duze pieniadze z ospretem i wlasnie go wkladam Ale jak to bywa w zyciu niby wszytko jest oki i pasuje ale nie do konca Ten co kupielm silnik ma cala mase znaczkow GM i tak np. po starym silniku pozostalo mi mnustwo gratow na chodzie mam miedzy innymi alternator od DOHC, rozrusznik 1,4kW listwe wtryskow z wtryskiwaczmi przewody , pompe wspomagania... itp jak by ktos byl zainteresowany to prosze o kontak a na dnaich opowiem o wrazeniach z jazdy |
Martinezzz Focus II Radom / Warszawa | 2003-09-17 00:59:00 A jaki to silniczek? Domyślam się, że to raczej nie jest 1.5. |
Ptaszyna Daewoo Espero 1.5 16 ... Łódź | 2003-09-17 01:26:34 Wlasnie, napisz cos wiecej o silniku, ile kosztowal, jak go znalazles itd. |
majkel ESPERO 1.8 CD LPG Poznan | 2003-09-17 10:28:01 byly tez nexie z silnikami 1.8 ale tylko z Korei ja sam mialem nexie z silnikiem 1.5 |
VIGGEN DU nexia 1,8 GT Zabki | 2003-09-17 19:23:41 jak juz pisalem w moim silniku (starym) urwal sie tlok ni jak nie wiem ja i dlaczego przy okazji zgiety byl korobowod i o nieszczescie wybranie materialu w cylindrze jakies 3 mm :!!!
a max obrowbka przewiduje 0,010 mm myslalem o tym by zrobic z silnika 1,6 ale tez zamale tloki wiec zaczelem szukac silnika w ASO 1. kompletny silnik z osprzetem 12000PLN!!! 2. sam blok z tlokami i walem korbowym 4250 PLN 3, sam blok 4000 pln tloki 150 sztuka pierscienie 280pln wiec zmusilo mnie to to szukania i tak wydzwonilem cala polsce by znalesc silnik z papierami i w dobrym stanie technicznym Niestety po obejzemiu kilku zalamka nie osc ze drogo to jeszcze marne technicznie az trafilem na szrot na strazackiej dzie zaczelm sie zastaniawic czy nie kupic od kadetta 1,6 i sprzedac nexie a koles ze ma od espero silnik ale 1,8 za 1500 BRUTTO z papierami rozwrzylem czy nie kupic sprawdzilem czy bedzie mi pasowac po przewertowaniu literatury wychodzilo ze tak ta sama skrzyni biegow podlaczenia nie jedynie obaiwalem sie o nowy wydech i zasilanie pompy wspomagania wydech dostalem z silnikiem wsmoganadnie byla pompa przy silniku ale w trakcie wyszlo ze od silnika 1,5 v8 czy 16 nie pasuje alternator ani rozrusznik ale naszczescie mieli nowe na szrocie jak sie doczytalem w paierach i z palkietki silnik pochodzi z espero ktore jezdzilo pod berlinem przejechalo miedzy 98 a 108 tys km chodz po stanie oleju bardziej 98tys km nowe przewody WN swiece NGK R nowe nowy aprata oprostu bajka mam nadzieje ze jak juztro juz odpale to tez tak bede sadzic |
SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2003-09-17 21:40:36
Prawda. ... z Maćkiem pewnie też, choć wszystko wyjdzie w "praniu" |
VIGGEN DU nexia 1,8 GT Zabki | 2003-09-18 08:29:25 oczywiscie ze wymienione elementy nie swiadcza o silniku
jednak z dokumentow i zachowanej plakietki wynika ze silnik mial przeglad po 98 tys km co podwierdza sie w/w elementami Olej w silnku plyn chlodniczy oczywiscie dzis nowy wlewam i odpalam silnik wieczorem opisze co sie dzije i jak z nowym sercem |
VIGGEN DU nexia 1,8 GT Zabki | 2003-09-19 00:12:52 OPERACJA UDANA PACJENTKA ZYJE
przekercam kluczyk zamniera na chwile serce by po chwili uslyszec bicie serca i muzyke silniczka Dzial !!! Bylo troch z tym pracy by podostosowywac roznosci od rurek wodnych po wydech nie mowiac na mocowaniu linki przepustnicy ale dzial to najwazniejsze wrescie czas na zamontoanie maski i w droge by zobaczyc jak to chodzi no i zalatwic wszytkie papierkowe sprawy |
Martinezzz Focus II Radom / Warszawa | 2003-09-19 01:38:48 Czyli najtrudniejsza część operacji się udała. Gratuluję.
Ciekawe jak to teraz będzie jeździć. 1,8 waży praktycznie tyle samo co 1,5 więc z tej strony nie powinno być problemów. Ile waży nexia? |
czedu Espero 1,8 CD Pyskowice | 2003-09-19 07:10:25 W zależnosci od zródła informacji od 930 kg do 970 kg.
Pozdr Czedu |
MaciekGT Espero 1,8 CDX petro ... Warszawa | 2003-09-19 08:13:32 Jeżeli silnik sprawny to może ta Nexia miec ok. 10 s do setki, ale obawiam sie że nie obedzie sie bez jakis przeróbek wydechu dla poprawy osiagów (głownie kolektor od 2,0). Ale gdyby Viggen wsadził tam mój silnik to pewnie by do 8 sekund zszedł... (skoro mój miesci sie w 9s)
No to teraz możesz zacząc tuninig. Jestem ciekaw jakie to ma teraz osiągi... |
LUXOR ESPERO Poznań | 2003-09-19 09:34:41 Jestem ciekaw czy nie bedzie problemu z zalegalizowaniem takiego zestawu ?? Przeciez w nexii nie bylo silnika 1,8 i co na to U. komunikacyjny ?? Chodzilo mi po glowie wlozenie wiekszego silnika np 2.0 ale z Calibry czy by to przeszlo w Espero |
holy_ Piła | 2003-09-19 11:23:17
Nexia sedan waży ok 1050 kg... |
VIGGEN DU nexia 1,8 GT Zabki | 2003-09-19 13:04:56
trza sie spotkac i zobaczyc co bedzie umiala przed przerobkami standartow 1. wywarzanie ukladu korbowego i kola zamoachowego z sprzeglem 2. obrobka koletkorow 3. fakt kolektor z vektry ma lepiej ukaszlakowane kanaly wiec przeplywy beda leprze a w konsekwencji przyrost mocy 4. walek itp acha nie wiem czy to wsztkich Du dotyczy na tym silniku 1,8 na bloku i wiekszosci czesci za znaczki GM a nie DU podobno 2.0 16v Du 136 kM tez jest wyrobu GM lub austarliskiego HOLDENA |
VIGGEN DU nexia 1,8 GT Zabki | 2003-09-19 13:11:12
1. jesli silnik ma papiery to nie ma problemu 2. koniecznie trzeba jechac do stacji dagnostycznje 3. z dokumentami do wydzialu komunikacji by zmnieic zapis w dowodzie rejestracyjnym no i zglosci sie do ubezpieczalni |
VIGGEN DU nexia 1,8 GT Zabki | 2003-09-19 13:14:29 po wazeniu na stacji Diagnostycznej nexia wazy z silnikiem 1,8 1040kg |
KeyJey Volvo C70 Cabrio Warszawa | 2003-09-19 15:34:48 Byly dwa silniki 2.0 16V
Pierwszy, o ktorym wspomniano to: X20XEV DOHC produkowany w okresie od marca 94 do lipca 97 pojemnosc 1998 moc 136/5600 moment 185/4000 stopien sprezania 10,8 zasilanie ukladem Simtec Oraz silnik drugi C20XE DOHC produkowany w okresie od września 89 do sierpnia 93 pojemnosc 1998 moc 150/6000 moment 196/4600 stopien sprezania 10,5 zasilanie ukladem Motronic W sumie kupno silnika C20XE jest bardzo trudne ... bylo ich malo. |