| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
pwr79 F&F MEMBER 125p Warszawa | 2011-07-05 14:34:18 Pewnie to sprawdziłeś, ale warto zapytać: Czy dobrze umieściłeś termostat?
Od ustawieniach na znaki ![]() |
ant_eater X1/9, 124 CS0 jaroslaw | 2011-07-05 15:08:43 Tak, probowalem tez z innym termostatem, ta sama syfoza. Etap ustawiania rowno na znaki tez mam opanowany ![]() |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2011-07-05 15:28:17 1. Czy DOBRZE umieściłeś termostat?
2. 6,5 kompresja? 3. Jak to pali oliwę? To zrobiona ta głowica czy nie? Dół ma pierścienie czy nie czy nie sprawdziłeś i dół wsadzony na jana? [ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2011-07-05 15:30:31 ] |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2011-07-05 15:53:02 Ostatnie pytanie. Sprawdziłeś pierścienie? Bo kompresja 8 to dla mnie znak ostrzegawczy nadciągającego remontu a 6,5 to AGONIA. Nie wiem jaką przyjmujesz normę, że jeszcze nie wiesz co się dzieje? Dla porównania mój dohec po złożeniu legitumuje się komprechą w okolicach 12-13 atm. |
ant_eater X1/9, 124 CS0 jaroslaw | 2011-07-05 16:37:47 Tak, luzy ustawione na nowych podkladkach na fabryczne wartosci. |
pwr79 F&F MEMBER 125p Warszawa | 2011-07-05 16:46:00 nie pozamieniałeś kółek? |
mar125 (M) Furious Moderator ![]() 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2011-07-05 17:33:15
albo/i wałków choć nie powinien palić oliwy , paliwo nie od kosiarki ?----------------- "Fatalna Imitacja Auta Turystycznego" P.U.H. MARAKANT Transport samochodów / pomoc drogowa Poliwęglan do rajdówek |
Slawo Polonez 2000 Gdańsk | 2011-07-05 18:13:19 Zrób "próbę olejową", żeby rozwiać wątpliwości czy to na pewno "dół". Dziwne, że kompresja padła od razu we wszystkich cylindrach.
Nie wiem co masz za wałki, ale prawdopodobnie ustawienia seryjne tj. na znaki nie są optymalne dla nich. Nie ma to co prawda wpływu na ciśnienie sprężania, ale na osiągi na pewno. |
sebastianamg FIAT 126P POZNAŃ | 2011-07-05 22:43:36 Może to się na coś przyda.
Ogarniałem ostatnio silnik na ostrych wałkach, co prawda od toyoty i zasilany był dwoma weberami 45, ale jedno co stwierdziłem to, że silnik świeżo złożony miał 7,5 ciśnienia sprężania , ale na początku prychał i nie wkręcał sie i mocno się grzał ( chwila i się gotował), silnik ustawiony niby na znaki, kąt wyprzedzenia taki jak ma być. Wszystko wskazywało na źle dobrane dysze, ale przy dalszych próbach wyprzedziłem, dużo kąt wyprzedzenia zapłonu silnik i zaczął się wkrecać, nie grzeje się i nie prycha, zapidala jak stary pomimo niskiego cisniania spręzania. Może twój się przegrzał i faktycznie głowica padła, albo pierścienie. |
Slawo Polonez 2000 Gdańsk | 2011-07-06 08:02:23
Tak, to prawda. Jeżeli jest totalnie przestawiony to będzie problem z kompresją. Zakładałem, że rozrząd jest ustawiony prawidłowo tzn. na znaki, a wówczas "ostre" wałki nie mogą powodować znacznego spadku kompresji, max. może 5%. |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2011-07-06 08:16:43 Sprawdzić ustawienie "współotwarcia" jest proste jak budowa cepa i nie zajmie więcej jak 10 minut - pokrywki głowiczek do góry klucz na małe kółko i jedziemy do GMP - jak małe kółko osiągnie gmp wałki powinny być ustawione odpowiednio na płytkach i już wiemy czy wałki nie są "przefazowane".
Ja obstawiam spękane w trzy dupy pierścienie (albo co gorzej to co Winiar napisał) - bo jak głowica zrobiona to skąd ten olej do jasnej anielki? |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2011-07-06 08:57:37 Miałem podobny objaw 2 x razy
1.Dół , przed zdjęciem czapki stan bdb, po założeniu, dupa, brak kompresji, dym w oknach
próba olejowa, zero porawki... Okazało się to co pisał Winiar - popękane pierścienie, oraz w jednym półka... tłoki out. 2. Dół igła, zdjęcie czapki, - nowa głowica, nowe szpilki itp Po złożeniu dym w oknach, kompersja taka sobie , w szczególności na dwóch środkowych garkach..ubytek płynu chłodzącego, delikatne gotowanie, po wyjęciu termostatu bez zmian. Zdjęcie czapki, nic, po rozebraniu dołu - peknięcie bloku, pomiędzy dwoma cylindrami, - przyczyn podejrzewałem kilka - między innymi - brak czystego i dokładnego składania
Oba silniki 2.0 dohc - pierwszy fiat - lancia, drugi fordowski. |
winiar7 125p 1978/1979/1987/ ... warszawa | 2011-07-06 09:42:30 w swojej argencie 2000iE teraz mialem tak:
auto dostało trochę batów nic się nie grzało termostat chłodnica wentylator wszystko działało nagle zaczęło palić płyn chłodniczy i dymić ale nie olejem tylko płynem chłodniczym sprawdziłem świece na 4 cyl mokra w płynie pomyślałem że padła uszczelka PG dolewałem wody i tak jeszcze jeździłem bo nie było czasu zrobić uzupełniłem wodę i auto stało 3 dni nie ruszane po czym sprawdzam stan a tu pusta chłodnica upps wyciągam bagnet majonez dobra koniec jeżdżenia wyciągnołem silnik czapka w górę ku mojemu zdziwieniu uszczelka (AJUSA straszny szajs) lekko nadpalona do 4 cyl i tyle a skąd woda w oleju ???? aha ciśnienia przed wyjęciem silnika 11/10,5/10,5/11 zawsze na 1 i 4 cylindrze są większe wartości bo komory są mniejsze |
ant_eater X1/9, 124 CS0 jaroslaw | 2011-07-06 12:55:25 Dzieki za podpowiedzi. Zanim zaczne pruc silnik, to posprawdzam rzeczy, ktore sie da. Najpierw zaloze oryginalne kola i zrobie probe olejowa, potem bede szukal dalej. Moze wreszcie bede mial porzadny pretekst, zeby zbudowac motor ![]() |