Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-04-03 12:20:01 często palą się ścieżki w skrzynce bezp., albo leca kable a czasami wyłącznik. Przejrzyj skrzynkę, albo puść kablami poza nią do włącznika. |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-04-03 16:58:20 [ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2009-10-04 21:00:08 ] |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-04-03 18:01:35 dodam, że trzeba dołożyć na baypasie bezpiecznik, ale jak się spali, to musisz wiedzieć, gdzie go później szukać... |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-04-03 18:50:58 [ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2009-10-04 21:00:20 ] |
tpodsiadlo Escort Mk5 Ostrowiec | 2009-04-06 01:53:41 moim zdaniem na99% uszkodzenie wewnatrz skrzynki, czsami jak sie w nia mocno postuka to zadziala - mozna sprawdzic tez inaczej : podlaczyc "+" do srodkowego kabla w przycisku - jesli bedzie normalnie reagowal (tzn wszystkie 3 biegi wentylatora dzialaja) to na 100% uszkodzenie skrzynki.
u mnie jest podlaczony kabel od stacyjki wiec przy wylaczonym kluczyku dmuchawa sie wylacza (niby nie powinno sie tak robic bo dmuchawa sporo ciagnie pradu, ale poki co dziala). mozna podlaczyc przez jakis przekaznik za 1.80zl plus bezpiecznik na kablu - moze to nie jest jakos super estetycznie, ale sumienie czyste i roboty mniej niz przy wyciaganiu skrzynki |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2009-09-04 13:36:07 no a jak ja u siebie mam już podpięty kabel od dmuchawy(środkowy) do stacyjki i mimo to nie działa to co robić? |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2009-09-04 18:44:38 [ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2009-10-04 21:00:31 ] |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2009-09-04 21:24:56 Eeee.. jednak okazało się że owy bypass czyli kabel do stacyjki zawiódł, w miejscu bezpiecznika obudowa się w środku stopiła, 20A to za dużo. |
archivi Ford Escort Combi Rzeszow/Jasło | 2011-06-12 19:50:04 Chetnie sie podepne...
Padla dmuchawa ale jakos inaczej... nie bieg trzeci, a drugi . sprawdzalem rezystory i wydaja sie ok... skrzynka ok bo dziala na pierwszym i drugim... czyzby przelacznik? zdazylo sie komus zeby padl? |
Kakiel Sympatyk FEFK Kraków | 2011-06-12 19:58:34
Nie ma bata rezystor uszkodzony. Ewentualnie przełącznik jakoś mechanicznie. Ale nie spotkałem się nigdy z tym |
archivi Ford Escort Combi Rzeszow/Jasło | 2011-06-12 22:12:14 Kakiel sprawdzalem rezystor omomierzem... na kazdym mial jakis opor - na zadnym przerwania... czy przypadkiem 1szy bieg nie dziala zalaczajac dwa rezystory szeregowo?
tzn czy jezeli dziala pierwszy bieg, to rezystory sa ok? EDIT: Fujarka jestem... nie napisalem jednej istotnej rzeczy... na wtyczce na rezystorach tej trzypinowej, srodkowy pin jest mocno przypalony... mozna powiedziec spalony... oczyscilem wszystko ladnie i spryskalem Kontakt Spray`em... Ale kij ma dwa konce - gdzie jest drugi koniec tego "sznurka"? na przelaczniku wlasnie? [ wiadomość edytowana przez: archivi dnia 2011-06-12 22:14:46 ] |
archivi Ford Escort Combi Rzeszow/Jasło | 2011-06-24 19:56:38 UP
Eee no nikt nie ma pomyslow? Dzisiaj znow wkurzony bo padl jeszcze trzeci bieg... Teraz tak: proba podpiecia zasilania na 3piny - na kazdej dziala wentylator prawidlowo... czyli tam wszystko ok... sprawdzam napiecie jakie idzie na opornik: 1bieg - 12.5V (dziala) 2bieg - 8.3V !!! 3bieg - 12.0V - ten bieg nie dziala... czarna magia... teraz pytanko bo nie mam schematu: Idzie sobie plusik z aku... przechodzi przez skrzynke bezpiecznikow, idzie sobie dalej do wlacznika wentylacji i tam trzema przewodami idzie na opornik? Zbulwersowany faktem tylko 1szego biegu ktory dmucha jakby nie dmuchal, postanowilem obrocic wtyczke na opornikach - w efekcie mam 2gi bieg na pierwszym Z gory dzieki za wszystkie podpowiedzi... nie chce rozdzierac calego auta - mam nadzieje ze wystarczy tylko wyciagnac przelaczniki... Ojjj escort podpada... zaczynaja sie zabawy... i ruda... |
profil-usunięty | 2011-06-24 20:47:20 Archivi,podjedz na szrot i pod okiem sprzedawcy/obsługi (czyli dla sprawdzenia,bez kupowania) weź rezystor z MK6 i podłącz go pod przewody dmuchawy (3szt.na kostce-rezystor).To samo z tym pojedynczym.Rezystor MK6-ki połóż luźno,ale coby zwarcia nie zrobić.Przekręć kluczyk i luknij czy masz wszystkie biegi w dmuchawie.Jeśli jest tak jak trzeba,to zostaje Ci kupno rezystora ori.od MK7 lub tańszy MK6 (używka ok 30pln w CK) i chwila rzeźby coby go zamontować z głową i żeby się nie lało na niego.Od zlotu w Sielpi Wielkiej mam u siebie od MK6 i lata do dzisiaj jak ta lala.W moim przypadku najpierw zdechł mi II bieg,potem I,a na końcu III.Mało przyjemna jazda jak deszcz leje i dmuchawa nie działa.Powodzenia.
ps.Jak coś to mam zapasowy/sprawny rezystor od MK6 i mogę Ci podesłać.Jak coś to PW. [ wiadomość edytowana przez: przemo2 dnia 2011-06-24 20:53:13 ] |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2011-06-24 20:48:48 zawsze skrzynka jest winna.
z niej zasilany jest przelacznik i wracaja 3 kable spowrotem (gora) a potem wychodza dolem skrzynki. kto widzial w srodku skrzynke wie ze jest kolo 120 mozliwosci na niedzialanie jakiegos biegu. podanie + "z boku" to nawet nie pol sukcesu. jak juz ktos chce papranine robic to musi te 3 pary kabli polaczyc poza skrzynka. kolory sie zgadzaja. oczywiscie najlepiej jest poswiecic sie i przelutowac skrzynke - całą. mnie ciekawi jeszcze jeden fakt. dlaczego wersje bez AC dmuchaja mocniej od tych z AC. jak bede sie dalej bawil w eksploatacje escorta to zrobie hardcore i doloze 3 przekazniki i juz nigdy nawiew mi nie padnie mam dolozony przekaznik do pozycyjnych - same zalety - polecam ciagaczom przyczep |
archivi Ford Escort Combi Rzeszow/Jasło | 2011-06-24 21:13:26 przemo2 - wydaje mi sie ze to nie jest wina opornika... skoro juz przed opornikiem dzieja sie dziwne rzeczy (napiecie 8V) a po podaniu napiecia bezposrednio na styki opornika jest wszystko OK... tak ze opornik to moim zdaniem ostatecznosc.
CKsrv - czyli schemat jest taki, ze + -> skrzynka -> przelacznik (rozdzielenie na trzy) -> skrzynka -> dmuchawa ale po co to idzie poraz drugi przez skrzynke? przeciez to nie jest zabezpieczone juz na poszczegolnych biegach... no nic... trzeba bedzie znow skrzynke pod mlotek... btw. skrzynka byla przelutowana jakis rok temu... i tu dla niecierpliwych polecam zamiast bawic sie z wylutowywaniem tych "slupkow" laczacych "obie" plytki, rozciecie ich przecinakiem, a potem zlutowanie... u mnie chodzi bez zarzutu (no o ile dmuchawa nie jest wlasnie tego objawem). jak ktos ma jakies jeszcze opcje to prosze o opinie jak nie to moze w przyszlym tygodniu wezme sie za skrzynke (nie ma duzo roboty ) dzieki pozdrawiam |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2011-06-24 21:26:31 + -> skrzynka -> przelacznik (rozdzielenie na trzy) -> skrzynka -> rezstory-> dmuchawa "ale po co to idzie poraz drugi przez skrzynke?" odpowiadam bo to central electric box lub centraj junction box "polecam zamiast bawic sie z wylutowywaniem tych "slupkow" laczacych "obie" plytki, rozciecie ich przecinakiem, a potem zlutowanie... u mnie chodzi bez zarzutu " normalnie zle pawelku usiadz na jezyka. mozna wyciac, wylutowac, wywalic i zastapis poltorowka miedziana. |
archivi Ford Escort Combi Rzeszow/Jasło | 2011-06-25 11:20:54 CKsrv - yep - pominąłem rezystory .
a co do drutów - no jednak jest to bardziej pracochłonne - trzeba uważać żeby nie pominąć lutów w środku... poza tym wylutowywanie z dwustronnej plytki męczące ;P pozdrawiam |