MotoNews.pl
  

Czy to pompa wspomagania??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam zauważyłem od niedawna że skręt kół powoduje taki dziwny pisk gdzie w komorze silnika. Czy może to siada pompa wspomagania czy moze płyn jest stary?? Jego sie wymienia?? Jak tak gdzie jest korek spustowy i jak sie odpowietrza układ??
  
 
Raczej zacznij od sprawdzenia paska klinowego. Slabo naciągnięty powoduje piski.
  
 
Bez przesady nie przyskrecaniu kół
  
 
odnośnie wymiany płynu w układzie wspomagania jest napisane i pokazane w poradach Asterixa
a co piszczy to
  
 
No wlasnie mam ten dzwiek ja w poradach, z tym ze jest on przy kołach skeconych i ostatnio pojawił sie na prostych. Czyli mam rozumiec ze ten dzwiek po wyminaie nie ucichnie?? Ja mam plyn jeszcze od fabryki.
  
 
Jasne ze przykreceniu kolami tez, zwlaszcza do oporu, pompa wtedy ma duze obciazenie i pasek potrafi piszczec, o ile pompe zasila pasek klinowy. Sprawdz poziom plynu, a co do wymiany to wymienia sie tak (nie czytalem porad Asterix'a, wiec moj sposob moze troche odbiegac od jego) odkrecasz przewod przy maglu, dzajesz cisnienie w zbiorniczek, czekasz az zleci, potem zakrecasz, nalewasz plynu odpalasz, sadzasz kogos za kolko zeby krecil od oporu do oporu a sam dolewasz zeby bylo maksimum, parenascie razy tak az przestnaie powietrze wywalac i jest odpowietrzony. Robilem tak na renowce, ale w espero chyba jest podobnie.
  
 
nie wiem czy to wina ostat. siarczytych mrozów ale wspomaganie ostat. właśnie strasznie piszczy zaraz po odpaleniu silnika ale potem już cichnie- czy u was też tak jest teraz na mrozie?


[ wiadomość edytowana przez: rudi dnia 2009-12-19 19:23:24 ]
  
 
A za wspomaganie nie odpowiada pasek ?
  
 
chyba jeden dlugi pasek obejmujacy altka, walki, pompe wody i wspomagania?
  
 
U mnie też tak piszczy po odpaleniu.Ciągnie się to od paru miesięcy.Myślę ,że to raczej pompa wody a ściślej sygnały dźwiękowe informujące o konieczności jej wymiany.Zamierzam wiosną bądź latem wymienić części eksploatacyjne silnika.Przy poprzedniej nie wymieniałem właśnie jej.Alternator mam nowy,pompa wspom.po naprawie+naciąg klimy .
Jest możliwość tarcia pasków o nie spasowane elementy osłony.




[ wiadomość edytowana przez: gafcio dnia 2009-12-19 23:14:14 ]
  
 
Cytat:
2009-12-19 19:22:45, rudi pisze:
nie wiem czy to wina ostat. siarczytych mrozów ale wspomaganie ostat. właśnie strasznie piszczy zaraz po odpaleniu silnika ale potem już cichnie- czy u was też tak jest teraz na mrozie? [ wiadomość edytowana przez: rudi dnia 2009-12-19 19:23:24 ]

podczas pierwszych mrozow w pazdzierniku tez tak mialem... teraz niewiem bo nie udalo mi sie odpalic jeszcze espero piszczal mi rowniez podczas deszczu jak wjechalem w kałuże i woda poszla na pasek
  
 
z tym ze czy napewno w astrze 3-bo takie auto chyba ma autor postu jest wspomaganie hydrauliczne napedzane paskiem?
czy tez moze elektryczne-lub elektrochydrauliczne
  
 
z tym że tego wcześniej tj. przy wyższych temp. nie było a nie jest to raczej pisk paska tylko takie wycie jakby coś tam przez chwilę miało słabe smarowanie czy ciśnienie a płyn wymieniany w tym roku i jest dobry poziom - trwa to 2-4 sekundy i jest cisza a wspomaganie pracuje normalnie.
Na szczęscie mój esperak odpala nawet teraz bez większego problemu po pierwszym przekręceniu kluczyka a było dzisiaj minus 20 st. C.
  
 
Tzn. czegoś nie trybie:
Cytat:
z tym ze czy napewno w astrze 3-bo takie auto chyba ma autor postu jest wspomaganie hydrauliczne napedzane paskiem?
czy tez moze elektryczne-lub elektrochydrauliczne


Czy chodzi Ci o założyciela tematu czy o osobę,która go odświeżyła?
Dodam jeszcze,że luźny pasek nie dolegający ściśle do piasty alternatora ,może być przyczyną "pisków"z pod maski jak i słabego ładowania aku.To właśnie zaraz po odpaleniu (zwłaszcza w mrozy)aku intensywnie się regeneruje a przez to alternator ciężej się obraca.
  
 
o załozyciela
ach nie popatrzyłem na daty postów
przepraszam za zamieszanie