[mkVII] 1.6 16V sprezyna napinacza paska

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam pytanie odnosnie sprezyny napinacza paska rozrzadu jestem w trakcie wymiany paska i w nowym zestawie razem z napinaczem jest srobka i sprezyna. I teraz pytanie gdzie wkrecic ta srobke zeby zaczepic o nia ta sprezyne?
  
 
Mój mechanik wymieniał mi pasek już 3 razy, auto ma 270kkm śmiga jak trzeba i nigdy nie widziało napinacza i sprężyny. Z tego co mi mówił w bloku powinien być nagwintowany otwór na tą śrubkę.
  
 
Z rysunków w książce wynika że dziura jest u góry po prawej stronie nad napinaczem.
Myślę że na pewno kupa ludzi umie naciągnać bez sprężyny (tylko w czasie napinania paska jest potrzebna, nic innego nie robi, i przy normalnej eksploatacji nie pracuje).
Jakkolwiek to zrobisz kontrola ta sama - pasek nie może się dać obrócić bardziej niż o 90% na "najdłuższym wolnym odcinku".

A ja mam dodatkowe pytanie, bo niebawem mnie czeka rozrząd. Czy wymieniacie z reguły też pompę (Zetec 1.6)? Wiem że to nie np Corsa, w sumie rozrząd pompy nie napędza, ale żeby mieć dostęp i tak trzeba ściągać pasek w razie czego.
A jeśli tak, to czy wiecie o jakiś pompach godnych polecenia, ale trochę tańszych niż SKF za 250 zł?
  
 
Witam już poradziłem sobie z tą sprężynką. Co do pompy to ja osobiście wymieniałem bo do wymiany pompy trzeba ponownie zrzucić rozrząd a po co to znowu robić przykładowo po 10kkm
  
 
W poniedziałek i tak moje pytanie przestało być aktualne, bo po 800 km trasie pompa wyzionęła ducha całkiem. Całkowite zatarcie
Właśnei jestem w trakcie wymiany i rozrządu i pompy.