| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
MGHRally F&F Sympatyk Fiat 126p Kraków | 2011-12-30 17:22:55 Stara sprawdzona metoda, więc na pewno zda egzamin
|
rosck Z Poznań | 2011-12-30 20:02:22 Jak obspawasz śrubę to ją rozhartujesz - ukręci się jak masełko przy dokręcaniu. Nie bez powodu jest ona tak delikatnie przyspawana fabrycznie... |
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2011-12-30 20:14:06
ciekawe rzeczy przyjacielu mówisz, zwłaszcza że ja nie można czegoś odkręcić nagrzewa się śrubę i nakrętkę niemal do czerwoności i jak to jest że o dziwo się w tedy odkręca a nie urywa ? |
DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2011-12-30 20:55:34 Spawaj spokojnie, nic się nie stanie. Niektórzy za bardzo teoretyzują na forum
Tylko nie rób zbyt wielkiego spawu, bo podkładka ze stopu Al nie wejdzie. Ją pewno i tak trzeba będzie rozwalić żeby się dostać do belki i śrub więc kup od razu. |
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2011-12-30 21:50:41 dokładnie tak jak dawca mówi. Byle nie posmarkać tak by się żarzyło na biało |
rosck Z Poznań | 2011-12-31 00:12:29 w takim razie powodzenia...
|
DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2011-12-31 09:58:07
Gdybym tego kilka miesięcy temu samemu nie robił to może i bym miał pewne opory. U nas mimo że belka pod resorem była nowa śruby po roku się wysrały i cały resor gonił przy hamowaniu (na szarpaku to dobrze było widoczne). Niestety ale trudów odcinków specjalnych fabryczne mocowania nie zdzierżą zbyt długo. Dodatkowo wspawałem tam kawałek blachy 3mm i teraz trzyma jak głuchy drzwi. |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2011-12-31 10:57:51 Żeby się do tego dostać to:
Odcinasz zewnetrzna blachę:
Jak widać nie tylko wyrwały się szpilki ale też popękała blacha dookoła. Wszystkie pęknięcia przeleciałem frezem, żeby zrobić rowek (lepszy przetop). Wszystko trzeba MOCNO obspawać i wyszlifować na gładko. To jest główne wzmocnienie i musisz te pęknięcia zaspawać bo inaczej będzie pękać dalej. Jak już wszystko wyszlifujesz, to wycinasz z blachy taki sam kawałek jak to co wyciąłęś wcześniej, wiercisz w nim otowory na szpilki i parę innych i spawasz - na krawędziach i zaspawujesz te dodatkowe otwory żeby połączyć to ze wzmocnieniem nie tylko po krawędzi. Potem szlifujesz wszystko na gładko i tyle. Jeśli na dole szpilek masz resztki spawu to wyszlifuj go w stożek a w podstawce zrób fazkę ![]() |
PitGTR F&F MEMBER 126p Gdańsk | 2011-12-31 11:15:16 Dzieki jaqo na tutorial, na dniach u siebie też to robię |
34 F&F Sympatyk fiat 126 opole | 2011-12-31 11:31:28 Dlatego ja zaraz jak kupiłem malana to dmuchając na zimne dałem wzmocnienia z 3mm blachy pod stopy resoru, przekładnie kierowniczą i wspornik układu kierowniczego |
34 F&F Sympatyk fiat 126 opole | 2011-12-31 15:41:02
Widocznie to był smark a nie spaw jak pójdziesz właściwym przetopem to nic nie puści po szlifowaniu. |
Krzysiek666cn Fiat 126p Cieszyn | 2011-12-31 16:10:35 Bardzo mozliwe nie jestem spawaczem ucze sie dopiero Dlatego te wzmocnienia chce juz zrobic do porzadku |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2011-12-31 17:42:52 https://imageshack.us/photo/my-images/803/dsc01247.jpg/
ja robiłem z 2mm blachy i wg mnie to już jest pancerna grubość. Blacha niech będzie do końca belki wtedy jest gdzie ładnie spawać, a otwory jak zrobisz większe w tej blaszce to będzie gdzie obstawać i zostanie więcej spawu, tutaj akurat zostały obspawane od środka belki przy okazji wymiany wzmocnienia wahaczy, wtedy jest tam ładne dojście. Rozumiem że spawasz migiem?? jak tak to daj największy prąd i wtedy ładnie przetopisz, chyba że masz jakiegoś wypasa to nie przesadzaj. Mój bester 150A na 4 biegu przetapia pewnie nie więcej niż 2mm ale to w zupełności wystarczy. |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2012-01-01 12:25:43 podolasz podolasz- wez sobie jakas śrubę m10, kawalek blachy i poćwicz na stole jakie są najlepsze ustawienia spawarki i już. |
qbara F&F MEMBER fiat 126p chrzanów | 2012-01-01 21:08:06 spawajac w suficie magiem trzeba dac mniejszy posow drutu, tak zeby sie tylko tworzylo jeziorko i nie "strzelalo". najlepiej to by szlo TIGiem wtedy nawet nie ma co szlifowac. chyba ze malec obrucony to bajka nawet elektroda ![]() |