Skrzynia z bisa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Potrzebuję pomocy kogoś kto coś wie o bisie mianowicie czy skrzynia z bisama taką samą obudowę sprzęgła jak zwykła maluchowska, tj czy bisowską podepnę bez żadnego kombinowania do silnika650 i jeszce czy ma synchronizowaną jedynkę i czy kręci się w tą samą stronę, tj. czy zęby na biegach są w tą samą stronę ????????????
  
 
podobno jest identyczna, różni się tylko przełożeniem głównym i kołnierzem.. polo (ten od 800-tki z Krakowa) ma taką..
  
 
Skrzynka z BISa ma inny kolnierz. Polo rzeczywiscie ma taka skrzynke u siebie, ale ma zmieniony kolnierz na ten od normalnego malara. I to wszystko co trzeba zrobic, zeby zaadoptowac skrzynke bisowska do malara.

Ja obecnie pracuje nad zaadoptowaniem skrzynki od 700 do malara i jestem juz na koncowym etapie. W 700 dyfer ma wieksze lozyska, a co za tym idzie manzety przez co maluchowskie nie pasuja. Identycznei jest z wyjsciem na polosie, ale dorobienie specjalnych tulei umozliwia zalozenie kol zebatych z dyfra maluchowskiego do 700 i bangla Poostaja jeszcze pomniejsze kwestie jak polaczneie wybieraka z lizakiem (w 700 jest okragly z pionowym otworem i nie da sie ich zamienic), uszczelnienie polosi (srednica polosi malara jest o 2mm mniejsza od polosi cc przez co nie pasuja simerigi w manzetach - problem juz rozwiazany) oraz polaczenie skrzyni z silnikiem (w 1.1 jest flansza, wiec to kwestia zrobienia nowych ptworow).

Podsumowujac:
Skrzynke z BISa mona spokojnie wlozyc do malara, trzeba tylko zmienic kolenirz, cc700 jest wiecej rzezbienia, ale tez sie da
  
 
ja z tego co wiem skrzynia BISowska nie ma synchronizacji jedynki (gdyby tak był to podejżewam że nie próbowano by wsadzać tak jak napisał ŻURAW skrzyni z CC 700 )
 
 
tylko że w 700 ce są zęby w drugą stronę bo silnik kręci się w drugą strone nie wiem czy to wogole będzie się dało jechać (siły w skrzyni działają dokładnie odwrotnie (()
  
 
skoro jeździ taki samochód to znaczy że się da... razem z kołnierzem pewnie trzeba wymienić dyfer i będzie wszystko jak trzeba... albo nie trzeba .... zresztą sam spytaj - numer gg poszedł na priva

ps. jedynke jest oczywiście niezsynchronizowana

TheFiatAndTheFurious
  
 
Co do odwrotnych obrotow skrzyni - rzeczywiscie bedzie sie krecila w druga storne (koniecznosc wsadzenia uszczleniacza za lozyskiem oporym od malara). A jaki bedzie skutek? Virnik jezdzi i dziala. Zobaczymy czy bedzie dzialac u mnie - jesli nie - mowi sie trudno - wkladam od bisa. W koncu skrzynke od 700 dostalem gratisowo, wiec nie ma co narzekac tylko probowac.

A co do skrzynki BISa wystarczy wymienic sam kolnierz - dyfra zmieniac nie trzeba. Wtedy montuje sie cala skrzynke i gotowe. Jest tez tansze rozwiazanie - nalezy kupic walek i talerz od BISa i zalozyc do normalnej skrzynki malara i osiagnie sie dokaldnie to samo. W koncu te skrzynki roznia sie jedynie przelozeniem glownym.
  
 
na czwórce w bisie jest o jeden ząb więcej z tego co wiem i tylko tym sie różni ta skrzynia od maluchowskiej
kiedys rozmawiałem z Polo i mówił ze warto kupic bo zyskuje sie większe prędkości na czwartym biegu przy nizszych obrotach
co daje większe v max
  
 
nie na 4 tylko na glownym przelozeniu
  
 
no to ja juz sam nie wiem każdy mi mówi inaczej ok czyli jest jeden ząb więcej na przekładni głownej co daje nam dłuższe przełożenia
  
 
czyli skrzynaka od bisa jest krótsza czy dłuższa od zwykłej
  
 
dłuższa... na każdym biegu możesz pojechać kilka km/h więcej...
  
 
Książkowo wygląda to tak :
I bieg - 34 km/h
II bieg - 53 km/h
III bieg - 84,5 km/h
IV bieg - 110 km/h
R - 27 km/h

ale z doświadczenia wiem że da sie jeszcze ciut więcej wycisnąć z każdego biegu
 
 
Eeeech - co ja bede sie rozpisywal - zajrzyjcie na strone Cichego do dzialu obliczenia. Podeslalem mu ostatnio wlasnie wszystkieparametry skrzynek do fiata (od 700 w gore) tak, ze mozna porownac teraz obroty w zaleznosci od predkosci o ogumienia (lub odwrotnie) oraz zastosowanej skrzynki. Wszystko stanie sie jasne
  
 
Zuraw a jak to wygląda w twoim wozie, ostatnio gdzieś zdaje się wspomniałeś że coś sie pourywało?????
  
 
Ja mam BISa i napewno 1 jest niezsynchronizowana. Jeśli chodzi o ciekawy LINK do stronki o tym autku to podaje: http://www.bis.prv.pl/
Jest to najlepsza strona jaką udało mi się znaleźć. Jak ktoś wie co mogło mi sie stać z moją to niech mi da znać. OBJAWY:
Na jedynce przy niepełnym puszczeniu sprzęgła coś mi zaczyna charatać (przeskakiwać) jak by jakieś ząbki przeskakiwały, i maluszek niejedzie, musze labo bardzo delikatnie ruszać z jedynki albo z wyższego biegu co niejest zbyt efektowne. Sprawdziłem przegóby, półośki, zabieraki, linke sprzęgła, skrzynie boje sie rozbierać bo mnie przeraża. Poradźcie jak ktoś coś wie na ten temat. Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
  
 
Oj - zeby tylko poutywalo
W chwili obecnej mam juz 4 skrzynke biegow i wlasnie sie konczy, ale moze najpierw po kolei:
Najpierw byla skrzynka 1. Jakims dziwnym trafem pekla w niej obudowa tak, ze lozysko choinki moglo delikatnie podskakiwac do gory co zaowocowalo utrata wlasciwie wszystkich biegow z wyjatkiem 3. Na szczescie mialem skrzynke zapasowa, ktora od razu zalozylem i pojechalem do Modlina. Tam zloilem pare SC, Mitsu Colta 1.6 (gosc nie mial pojecia o ruszaniu przendionapedowka...) i podczas powrotu do domu z predkoscia ~140km/h najpier gdzies po drodze zostal olej ze skrzyni, pozniej czworka, jedynka, dwojka i do domu dojechalem znowu na 3... Na szrocie kupilem 3 skrzynke. Trzoche na niej pojezdzilem - zloilem SC 1.2 z chipem oraz supersprintem oraz stozkiem oraz podlubana Cordobe 1.6. W czasie lojenia cos chrupnelo i sie uspokoilo. Za to w drodze do domu w kabinie zrobilo sie szaro, a w ktoryms momencie zobaczylem plomien dostajacy sie do kabiny z tunelu.... Okazalo sie, ze olej ze skrzyni poleical na rure wydechowa i sie zaplail, a ze mialem uchylone trojkaciki to powietrze zasysane bylo z tunelu no i zassalo plomyk, ktory sam zgasl po zatryzmaniu. Skrzynka zaczela chodzic strasznie glosno wiec wyjal;em ja coby zweryfikowac jej stan, wymienic uszczelniacz i dolac ewnetualnie oleju... (hipol sie pali...). Jednak nie dane mi bylo tego zrobic bo okoazalo sie ze mam.... dziure w obudowie... Sruby mocujace talerz dyfra poluzowaly sie, a jedna znich uderzyla w zeberko od srodka i wywalilo dziure 2x2cm... 6 godzin przekladania wszystkich bebechow do obudowy skrzynki nr 2 i zalozenie skrzyni - dziala do dzis, choc powoli sie juz konczy....
Ale czeka juz skrzynka od 700 dostosowana do malara, tylko nie mam czasu na jej zalozenie, bo musze wyatrgac silnik z samochodu, zeby zrobic nowe mocowania pod jej kolnierz we flanszy...

A co po za tym? Na poczatku gielo sie lewe ramie trzymajace silnik (to, ktore przykrecone jest do silnika). Podwojne wzmocnienie wyeliminowlo problem. w tejchwili wszystko jest kjuz ok, jesli chodzi o mocowanie silnika i skrzyni, rtylko ciagle skrzynki mi padaja.. Nie wiem czy to wina skrzynek - padak, czy tez jakiegos bledu montazu, tym bardziej, ze fabryczne przeguby trzymaja juz 4 skrzynke, a wcale autka nie oszczedzam. Jak bede zakladal ta od 700 to dokladnie obejrze flansze czy nic sie z nia nie stalo i moze zrobie sobie druga.

Tak to wyglada od 1 marca jak zaczalem ujezdzac 1.1 i jak na razie wszystko jest na dobrej drodze do doskonalenia malara - w drugiej polowie czerwca spawanie calej budy plus klatka, a jak wystarczy funduszy moze i lakier. W kazdym razie pozujemy - zobaczymy.

PS. Sorry za przynudzanie
  
 
Skrzynia z Bisa ma tylko inne przełożenie przekładni głównej, ale skrzynia CC 700 to już inna melodia:

126 126 Bis CC 700

I bieg 3,250:1 3,250:1 3,250:1
II bieg 2,066:1 2,066:1 2,050:1
III bieg 1,300:1 1,300:1 1,312:1
IV bieg 0,872:1 0,872:1 0,872:1
wsteczny 4,024:1 4,024:1 4,024:1
przekł. gł. 4,875:1 4,333:1 4,333:1


Skrzynia Bisa różni się od skrzyni kaszla obudową sprzęgła i brzełożeniem przekładni głównej, niczym więcej. Przekładanie obudowy sprzęgła z innej skrzyni odradzam, a to dlatego że otwory pod oprawy łożysk dyfra są obrabiane na skręconej obudowie. Obróbka ta minimalnie może się różnić pomiędzy skrzyniami.
Skrzynia CC 700 różni się znacząco od pozostałych: inna obudowa, inne wałki, inne wszystko. Ale oczywiście da się założyć do kaszla. Wcale nie trzeba odwracać dyfra z kołem tależowym - silnik CC 700 kręci się w lewo !!!. Ażeby skrzynia kaszla czy CC 700 dłużej wytrzymała niż 3 tygodnie, trzeba się mniej nad nią znęcać!!! Jest to skrzynia, która w warunkach wyścigowych wytrzymywała do ok. 90 Nm momentu. Seryjne 1.1 ma 86 Nm, więc nie powinno być problemu. Bardzo ważne jest, by skrzynia była w ekstra stanie i kąpała się w dobrym oleju - syntetyk Castrol Saf-X (NIE HANDLUJĘ CASTROLEM !!!). Jakby co, to służę dalszymi info.
  
 
Cytat:
2003-05-27 21:32:05, Yaninnya pisze:
Skrzynia z Bisa ma tylko inne przełożenie przekładni głównej, ale skrzynia CC 700 to już inna melodia:

126 126 Bis CC 700

I bieg 3,250:1 3,250:1 3,250:1
II bieg 2,066:1 2,066:1 2,050:1
III bieg 1,300:1 1,300:1 1,312:1
IV bieg 0,872:1 0,872:1 0,872:1
wsteczny 4,024:1 4,024:1 4,024:1
przekł. gł. 4,875:1 4,333:1 4,333:1


Skrzynia Bisa różni się od skrzyni kaszla obudową sprzęgła i brzełożeniem przekładni głównej, niczym więcej. Przekładanie obudowy sprzęgła z innej skrzyni odradzam, a to dlatego że otwory pod oprawy łożysk dyfra są obrabiane na skręconej obudowie. Obróbka ta minimalnie może się różnić pomiędzy skrzyniami.
Skrzynia CC 700 różni się znacząco od pozostałych: inna obudowa, inne wałki, inne wszystko. Ale oczywiście da się założyć do kaszla. Wcale nie trzeba odwracać dyfra z kołem tależowym - silnik CC 700 kręci się w lewo !!!. Ażeby skrzynia kaszla czy CC 700 dłużej wytrzymała niż 3 tygodnie, trzeba się mniej nad nią znęcać!!! Jest to skrzynia, która w warunkach wyścigowych wytrzymywała do ok. 90 Nm momentu. Seryjne 1.1 ma 86 Nm, więc nie powinno być problemu. Bardzo ważne jest, by skrzynia była w ekstra stanie i kąpała się w dobrym oleju - syntetyk Castrol Saf-X (NIE HANDLUJĘ CASTROLEM !!!). Jakby co, to służę dalszymi info.




kurde skad sie tacy ludzie biora????

nie mial w rekach a ....[cenzura]... od rzeczy
  
 
Z nienacka!

Upuść trochę pary chłopie, to może wtedy będziesz w stanie normalnie rozmawiać.
Tak się nieszczęśliwe składa, że wszystkie trzy skrzynie leżą u mnie w garażu. Jeździłem 126, 126 BIS i CC 700 i wszystkie sam dłubałem więc wiem, co mówię. Jeśli uważasz, że jest inaczej, to napisz to, a nie nacieraj z opętaniem w oczach.