| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
KrzysioVW [H] W-wa | 2003-09-22 09:25:39 To ja ci powiem - zeby jeździć oszczednie - nie przekraczam 4.000 obrotów. Najlepiej jak jade 3000 - 3500 --- wtedy ekonomiczne spalanie.
Do kazdego samochodu sie tyczy zasada ze im niższe obroty tym nizsze spalanie... A co do efektywnosci jazdy (zwlaszcza przyspieszanie) to właśnie jak w opisanym przez ciebie artykule, czyli: dochodzisz do maksymalnej wartości momentu obrotowego, a poniżej wartości mocy maksymalnej. Czyli po prostu - jezeli maxymalne 150 koni masz przy 5500 obr na minutre, a samochod mozesz krecica do 8000 - to nie warto przekraczac 5500, bo po tej granicy silnik nie idzie mocniej tylko głosniej.... i wiecej chla paliwa (oczywiscie nigdy w zyciu nie spotkalem silnika o takich parametrach jak opisałem, ale świetnie sie nadawał do obrazowego opisu) Moja exploatacja auta - to jak ma byc ekonomicznie to nie przekraczam 3500 obrotów silnika i szybko zmieniam biegi przy ruszaniu nie ruszam z piskiem i wolniej sie rozpedzam (przy ruszaniu najwieksze obciążenia są na silniku) A normalnie jezdza nie przekraczajac 170 km/h ale wciaz jak ruszam to bez pisku opon - bo to nie jest efektywne ruszanie.... Zwlaszcza przy ściganiu sie |
MisiekTS Toyota Corolla TS Brzeg | 2003-09-22 10:37:34
Oczywiscie nie jest to wcale prawda !!! Tak samo jak jest pewna granica ekonomicznosci gorna tak samo jest i dolna. Ponizej pewnych obrotow silnik bedzie sie meczyl i palil wiecej. |
carinus TOYOTA SPEC Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2003-09-22 15:48:45 Do niedawna jezdzilem srednio oszczednie nie patrzac na zuzycie ale bez wariacji.Srednie zuzycie bylo w okolicach 10-11l/100km.Dopiero jak zalozylem komputerek i widzialem co sie dzieje przy szybkim przyspieszeniu,ile pali przy 120km/h a ile przy 90 to zrozumialem jak jechac zeby wyszlo jak najmniej.
Takia mala zabawka potrafi mnie zdyscyplinowac zeby duzo nie spalic.Teraz srednia spalania wychodzi 8.3l/100km |
MisiekTS Toyota Corolla TS Brzeg | 2003-09-22 18:16:22
Na sluch to do kitu Ja jak jade na sluch to moj silniczek sie domaga zmiany na wyzszy bieg kolo 8200 jak zaczyna szarpac |
ko-hoshi TOYOTA DRIVER now Civic ex Starlet Posen | 2003-09-22 21:03:40 ja podobnie jak koleżanka Timotey, jeżdżę na tzw. słuch, bo po pierwsze nie mam obrotomierza ani żadnego podobnego ustrojstwa, a po drugie lubię patrzeć gdzie jadę, a nie rozglądać się po wskaźnikach w poprzedniej starlecie miałem taką lampkę z napisem economy (namiastkę obrotomierza), świeciła w kolorach zielonym, przechodzącym w pomarańcz i czerwień. Jeżdząc na słuch, dosyć żwawo, nie wychodziłem poza kolor zielony, co dawało satysfakcjonujące zużycie paliwa i zadowalającą dynamikę. Ale jak to Jaro pisze, w każdym aucie jest ciut inaczej i należy to samemu wyczuć, przegięciem jest na pewno zapinanie IV przy 40 km/h, bo wtedy silnik wcale nie należy do oszczędnych, trzeba znaleźć swój (a właściwie autka) złoty środek |
carinus TOYOTA SPEC Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2003-09-22 21:23:55 Ja wbijam V bieg juz przy 45-50 i wtedy mozna sie spokojnie toczyc np. w ogonku i nawet jak wcisne pedal gazu to silnik nawet nie jeknie i ciagnie do przodu.Wiem ze taki start przy niskich obrotach jest zabojczy dla panewek dlatego nie przyspieszan w takich warunkach ale proby nieraz robilem z pozytywnym skutkiem.
Zuzycie paliwa przy takiej predkosci na V biegu to ok5l/100km |
przemo_z TOYOTA DRIVER Toyota Avensis Świdnica | 2003-09-23 01:12:13 Każdy , kto ma economizer / Carina E, AVvensis i inn/ lub pc pokładowe z chwilowym zuzyciem plaiwa, ten wie jak jezdzić ekonomicznie. W moim aucie wcale nie oznacza to unikania wysokich obrotow. Mozna jezdzic ekonm. i na wchodzic nawet do 4500 obr, tyle , ze powoli..... |
Micaj TOYOTA DRIVER Carina E 1.8 GL LB Starogard Gdański | 2003-09-23 10:33:16 Nagłe przyspieszanie, hamowanie, nierównomierna lub zbyt szybka jazda powoduje wpier...lanko paliwka w zastraszającym tempie.
Powiem tak - na niemieckiej autobani jechałem w 4 os. nie schodząc poniżej 160 km/h. Spalanie nie przekroczyło 8 litrów gazu! Na drodze ze Starogardu do Gdańska gdzie nie przekraczam 140 km/h bo po prostu nie ma gdzie ale za to często wyprzedzam i daję w kość mojej Carince spalanie, jadąc w 2 os. nierzadko przekracza 11 litrów (gazu oczywiście). Ekonomiczna jazda to umiejętność sterowania przyśpieszaniem, prędkością i hamowaniem i nic więcej. P.S. Osobiście zmieniam bieg przy 2,5 max 3 tys. obr. z zachowaniem max. prędkości dla: 1- 40 km/h 2- 80 3- 120 4- b.o. 5- b.o. |
MaciekB 4R W | 2003-09-23 12:23:39 ja mam kupę śmiechu jak jade b. spokojnie (do 2.500 obr i zmiana na wyższy bieg) - [moment obr. robi swoje] i zawsze się trafi jakiś leszcz co mysli że się ścigam i daje na maxa po garach i potem mordę cieszy że wygrał HAHAHAHAHAHAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!
![]()
|
Many E x | 2003-09-23 16:36:58 Obrotomierz, obrotomierz........ ja tego ustrojstwa użwam głównie przy wbijaniu biegu jałowego (LPG)
Śmiem twierdzić że dobry, wprawiony kierowca nie potzrebuje ekonomizera ani obrotomierza bo zwykła droga to nie jest tor wyscigowy.....i zmiany biegów nie trzeba przeprowadzać z dokładnością dziesiątek obr/min..... Dobry kierowca czuje silnik jak i całe autko. Taki kierowca wie kiedy jego autko ma kopa na poszczególnym biegu w zależności od prędkości pojazdu... osobiście używam do tych celów prędkościomierza a nie obrotomierza..... Zgadza sie... mój wujo też lubi gnać poldka na V biegu przy 50km/h pod mniejszą górke i mysli że jedzie ekonomicznie a silnik sie nie męczy bo pzrecież nie wyję na wysokich obrotach-co z tego że korby chce pokręcic....on tego nie czuje... Bożenka a Tobie dam radę: Chcąc ekonomicznie jeżdzić....postarj sie wyczuwać przy jakim położeniu pedału gazu starletka łagodnie przyspiesza (w zasadzie niezaleznie od biegu ale głównie na 2,3,4) A jesli chodzi o efektywne i bezpieczne wyprzedzanie....(zważając na technikę jazdy znakomitej wiekszości kobiet) po prostu od razu REDUKA na bieg niższy..... ps czasem przyda sie redukcja o dwa biegi. pzry dużym ruchu w zasadzie nie wyprzedzam inaczej....(przy 90km/h reduka z 5 na 3 do 120km/h) ,...mniemam że spokojnie możesz to zrobić przy 70-100km/h ..i starleta poczuje żywioł ... ale zapomniej wtedy o ekonomicznej jeżdzie |
carinus TOYOTA SPEC Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2003-09-23 19:03:31 Perzan gdzies Ty byl jak Ciebie nie bylo.Od razu mnie od zabojcow silnikow wyzywasz.Az takim lamerem to ja nie jestem zeby nie wiedziec co szkodzi silnikowi.
Ta kontrolka ekonomizera jeszcze nie mowi wszystkigo o zuzyciu paliwa.Polecam komputerek on Wam cala prawde powie o zuzyciu i ekonomice jazdy. P.S. Micaj jechales kiedys na niemieckim gazie? |
Micaj TOYOTA DRIVER Carina E 1.8 GL LB Starogard Gdański | 2003-09-23 19:11:25
Obeszło się bez. Miesiąc temu byłem w Niemczech ale udało się zatankować jeszcze po Czeskiej stronie (bo wracałem z Pragi). A na autobani nie znalazłem żadnej stacji LPG po drodze i zatankowałem benzynkę. No i muszę powiedzieć, że benzynę to mają na 100% lepszą (czystszą może) od naszej. A jak to jest z niemieckim gazem? |