Zwarcie - sypie się bezpiecznik el. szyb

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam panowie.

Kilka dni temu robiłem alternator u elektryka, padły diody jak się okazało. Ładuje teraz jak trzeba. Ale kilka godzin po odbiorze auta, kiedy zachciało mi się pobawić szybami - nie działały. Do tego centralny 2 razy sam sie zamknął. Spojrzałem na bezpieczniki, wywaliło ten od el. szyb. Wsadziłem następny, włączyłem zapłon, znów go wywaliło. W międzyczasie centralny znów się zamknął. Wszystko inne działa jak należy.
Wróciłem do elektryka, zarzekał się, że alternator nie ma nic wspolnego z szybami i centralnym. Poza tym, sprawdził czy na bezpieczniku wciąż jest zwarcie i było! Szyby latały. Stwierdził, że to przypadek z tym zwarciem, że oni nic innego nie ruszali.
No więc zasadziłem dowy bezpiecznik i pojechałem do domciu. Po jakimś czasie znowu padł... Wychodzi na to, że zwarcie raz jest, raz go nie ma.
Czy ten elektryk miał rację? Jesli tak, to gdzie mogę szukać tej zwary? Pomóżcie
  
 
Pewnie ze miał i ma rację
Alternator nie ma nic wspólnego z szybami i centralnym... bo niby jak.

Usterki szukaj w wiązce przewodów drzwi.
A dokładniej w "harmonijce" miedzy karoserią a drzwiami.
Drzwi kierowcy są częściej otwierane niż pasażera i to właśnie w tych drzwiach masz panel do szyb i centralnego.
Gdzieś się kabelki przetarły i robi zwarcie na masę.
  
 
...Prawda !!

Przewody w harmonijce się poprzerywały i tyle. Sam to sobie naprawiałem ...ale robora jest przerąbana. (w tej harmonijce idzie ok. 20 kabelków)

Ok. roku po naprawie jednego kabelka ...ten sam naprawiany się ułamał !!!

Czyli te oryginalne koreańskie są całkiem nienajgorsze. Stwierdzam, ze im cieńszy kabelek tym jest bardziej odporny na uszkodzenia mechaniczne.
_________________
PS:
...się ciesz, że się Tobie buda nie zapaliła
  
 
Elektryk zdziwił się, że tam jest aż 30A bezpiecznik. I teraz mnie olśniło, bo właśnie sobie wracałem do domu, zauważyłem, że lampy świecą mocniej Wychodzi na to, że zwarcie było wcześniej, tylko alternator powoli dogorywał, przez co bezpiecznik wytrzymywał.
A więc święto pracy uświęcę pracą
  
 
Zamiast naprawiać w harmonijce proponuję obciąć uszkodzone przewody w kabinie i w drzwiach a potem wstawić w harmonijkę nowe odcinki linki lutując, bądź zaprasowując tulejki na połączeniach. Dzięki temu będzie z tym spokój na kolejne lata. Z resztą jest duża szansa na to że taka operacja będzie konieczna. Przy zabezpieczeniu 30 A można się spodziewać że izolacja na żyłach po prostu się spaliła.

P.S. W zasadzie to czemu wepchnąłeś tam taki bezpiecznik?
I jeszcze jedno. Raczej nie ma sensu szukać usterki przy innych drzwiach niż kierowcy. Zamykanie się centralnego wskazuje na zwarcie przy siłowniku typu "master", a ten o ile wiem w Daj Ewo jest tylko w tych drzwiach.
  
 
przynajmniej wiesz czemu alternator padł.
  
 
Cytat:
2012-05-01 09:55:40, robert_or3 pisze:
Przy zabezpieczeniu 30 A można się spodziewać że izolacja na żyłach po prostu się spaliła. P.S. W zasadzie to czemu wepchnąłeś tam taki bezpiecznik?


Czemu taki bezpiecznik? Na naklejce znamionowej widać, że jest to patent koreańców. Po naprawie wsadze tam 20A, powinno być ok.