F 126- 900cm-układ chłodzenia i ogrzewanie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie jak macie w swoich autach rozwiązaneogrzewanie (czy jest jakaś nagrzewnica???), jakiej średnicy i któredy są puszczone węże do chłodnicy. Bardzo proszę o wszelkie info.
Dzięki!!!
  
 
Według mnie najlepsza do malca 900 jest nagrzewnica od Bisa. Mieści się w prawym rogu bagażnika a wężę lecą do silnika w tynelu.
  
 
SPEED ma racje ja mialem w poprzednim 126 nagrzewnice z pandy w tylnym prawym rogu ale trudno sie powietrze przepychało do przodu w nowym mam nagrzewnice z bisa bo to na m,arginesie był bis
  
 
Cytat:
2003-09-27 17:14:35, kaza pisze:
w nowym mam nagrzewnice z bisa bo to na m,arginesie był bis



jak zabudowales silnik? widzialem kiedys bisa z innym silnikiem, z tylu mial klape i szybe od 126 650. Mozesz napisac jak masz polaczony uklad chlodzenia? tzn gdzie zbiorniczek cisnieniowy i jak przewody biegna...
  
 
maniac nic ci to nie da bo ja mam w tym bisie nie 900 ale 1400 włożony centralnie , tak jak rafalmaxi
  
 
Cytat:
2003-09-27 18:02:40, kaza pisze:
maniac nic ci to nie da bo ja mam w tym bisie nie 900 ale 1400 włożony centralnie , tak jak rafalmaxi



ale nie pytam o montarz silnika, wiec mozesz miec tam nawet v6, tylko o sposob podlaczenia tego pod chlodnice (no chyba ze to silnik chlodzony powietrzem )
  
 
Mie wiem jaki masz dokladnie silnik, ale nagrzewnice mozna podlaczyc ciagnec tylko jeden przewod przez caly samochod. Mowie oczywiscie o nagrzewnicy z BISa. otoz zasilanie nagrzenwicy bierzesz z weza POWROTNEGO z chlodnicy (podlaczasz sie z przodu), zas wyjscie ciagniesz na tyl samochodu i gdzies tutaj musisz podlaczyc. W 1.1 z wtryskiem podlacza sie je pod kolektor oraz podgrzewanie wtryskiwacza, gdzie kolektor jest slepy (wpada w chlodzneie glowicy) zas wyjscie z podgrzewania wtryskiwacza laczy sie ze zbiorniczkiem wyrownawczym.

Wiem, bo wlasnie zrobilem to u sibie. Ciepelko az sie patrzy Inna sprawa, ze w ukladzie chlodzenia jest az 10 litrow plynu
  
 
Zuraw! - podlaczenia chlodnicy i wyrownawczych, mozesz dokladnie napisac jak to jest zrobione u Ciebie i w ktorych miejscach masz to popodlaczane (i do ktorych przewodow, w ktorych miejscach odpowietrzniki, itd). Mam silnik po remoncie i nie chce go juz na starcie sp@#$%c przez zle podlaczenie przewodow... Do tej pory mialem chlodnice z tylu, ale nie wydajne to jest, wiec chce od razu przeniesc ja do przodu, stad prosba o jakis schemat poprawnie dzialajacego ukladu chlodzenia !!


[ wiadomość edytowana przez: maniac dnia 2003-09-28 01:42:12 ]
  
 
To powiedz przynajmniej jaki masz silnik - gaznik czy wtrysk. Jak na wtrysku to ci powiem, na gazniku - brdziej intuicyjnie niz praktycznie.
  
 
gaznik
  
 
No to musisz podlaczyc tak jak jest w bisie - tutaj ci nie pomoge. Ogladalem obrazek jakto jest zrobione w SC899 , ale to tez jest wtrysk i inaczej biegna przewody. Jak cisie nei spuieszy to postaram sie wyciagnac od kogos zdjecie obiegu chlodzenia z cc900 na gazniku - powienienes miec bardzo podobnie
  
 
Pogrzebalem troche tu i tam, zasiegnalem jezyka i chyba bedziesz mogl na spokojnie wszyskto podlaczyc w sposob jak ponizej. Jest to schemat podlaczenia ukladu chlodzneia w silniku cc900 z nagrzewnica wlacznie, wiec wszystko mas zjak na dloni. Powodzenia.

  
 
Heh, przeciez uklad z silnikiem z tylu jest o wiele bardziej skomplikowany, na prawde nie mozesz napisac jak masz to u siebie? moze nie wiesz jak masz to podlaczone?? Co z przelewowymi, masz dwa?

PS Niech Ci bedzie, mam wtrysk Moze to cos ulatwi
Ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, niczego sie tu nie da dowiedziec...

update:
Na pewno przelewowy z tylu, ale mam jeszcze przy chlodnicy wyjscie wlasnie do zb. przelewowego, mam je po prostu zatkac, czy dac tam jeszcze jeden? (z przodu).

[ wiadomość edytowana przez: maniac dnia 2003-09-29 18:21:34 ]
  
 
A jak to ogrzewanie się ma do silnika na gaźniku???
  
 
ogrzewanie/chodzenie na gazniku wtrysku albo niczym sie nie rozni, albo sa to tylko szczegoly o ktorych nie warto nawet wspominac, biore pod uwage samochodzy ktore ogladalem tZn, cc 900 gaznik, sierra 2.0 gaznik, polonez 1.6 gaznik w porowaniu do cc 900 wtrysk, sierra 2.0 wtrysk, polonez 1.4 wtrysk. Zwykle przepustnica jest jeszcze polaczona z ukladem - polonez 1.4 ale czy te dwie rurki to juz od razu odmienna konstrukcja calego ukladu ??!!


[ wiadomość edytowana przez: maniac dnia 2003-09-29 20:10:01 ]
  
 
Cytat:
2003-09-29 18:03:14, maniac pisze:
Heh, przeciez uklad z silnikiem z tylu jest o wiele bardziej skomplikowany, na prawde nie mozesz napisac jak masz to u siebie? moze nie wiesz jak masz to podlaczone?? Co z przelewowymi, masz dwa?

PS Niech Ci bedzie, mam wtrysk Moze to cos ulatwi
Ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, niczego sie tu nie da dowiedziec...

update:
Na pewno przelewowy z tylu, ale mam jeszcze przy chlodnicy wyjscie wlasnie do zb. przelewowego, mam je po prostu zatkac, czy dac tam jeszcze jeden? (z przodu).


To ja nie kumam o co ci chodzi....
Najpierw pytales jak nalezy rozwiazac problem podlaczneia nagrzewnicy. Napisalem jak to zrobilem u siebie i zadalem pytanie jaki masz silnik. Mozwisz ze gaznik, wiec odpowiadam,z e nie bardzo sie orientuje, po czym wrzucam DOKLADNY schemat jak to wszystko podlaczyc. Wuec o co chodzi??? Czego nei rozumiesz? Wszystkie elementy ukladu chlodzacego muisz miec jak w schemacie - i pozamiatane. A moze ty nie rozumiesz tego schematu?
  
 
Cytat:
2003-09-29 23:19:14, Zuraw pisze:

Najpierw pytales jak nalezy rozwiazac problem podlaczneia nagrzewnicy. Napisalem jak to zrobilem u siebie i zadalem pytanie jaki masz silnik. Mozwisz ze gaznik, wiec odpowiadam,z e nie bardzo sie orientuje, po czym wrzucam DOKLADNY schemat jak to wszystko podlaczyc. Wuec o co chodzi??? Czego nei rozumiesz? Wszystkie elementy ukladu chlodzacego muisz miec jak w schemacie - i pozamiatane. A moze ty nie rozumiesz tego schematu?



my master
od poczatku chodzilo mi o podlaczenie chlodnicy a nie nagrzewnicy, bo ta mam w std (jak bys nie wiedzial w bisie taka juz siedziala zwykle ) a roznimy sie chyba tym, ze tego twojego bolida skladal jakis twoj kumpel, a ja mojego robilem sam, a jezeli uwazasz ze ten uklad ze zwyklego cieniasa cos pomaga to sie mylisz bo silnik z tylu i chlodnica z przodu to troche odmienny uklad, dochodza jeszcze odpowietrzniki i inne rzeczy, jest to bardziej skomplikowane, trudniejsze od odpowietrzania itd. Nie pamietasz chyba problemow blackpartnera jesli sie nie myle, gotowanie itd, chcialem tego uniknac, wiec nie mow ze tym rysunkiem komukolwiek pomogles Chyba sobie nie pogadamy, thx za dobre checi jesli takie byly. EOT
  
 
Ja przy okazji mam pytanko czy moge podłączyć nagrzewnice przy samej chłodnicy na wejściu i wyjściu , bo niebardzo mi się uśmiecha ciągnięcie kolejnych czy kolejnej rurki.
  
 
Cytat:
2003-09-30 00:00:28, SPEED pisze:
Ja przy okazji mam pytanko czy moge podłączyć nagrzewnice przy samej chłodnicy na wejściu i wyjściu , bo niebardzo mi się uśmiecha ciągnięcie kolejnych czy kolejnej rurki.



chodzi oto, aby nagrzewnica grzala rowniez wtedy gdy duzy obieg nie jest wlaczony... a chlodnica przynajmniej na poczatku jest zwykle calkiem chlodna, az do czesciowego/calkowitego otwarcia termostatu-duzy obieg. Wiec to imho bez sensu tak podlaczac-o ile w ogole by dzialalo...
  
 
Cytat:
2003-09-29 23:49:58, maniac pisze:
my master
od poczatku chodzilo mi o podlaczenie chlodnicy a nie nagrzewnicy,


Mea culpa - napsiales tak, ze nbie wiadomo o co biega, ale spox.

Cytat:
bo ta mam w std (jak bys nie wiedzial w bisie taka juz siedziala zwykle ) a roznimy sie chyba tym, ze tego twojego bolida skladal jakis twoj kumpel, a ja mojego robilem sam,


Ekhmmm... A skad masz takie informacje???? Kumpel - owszem - mial w tyum swoj udzial w postaci garazu, narzedzi, kilku pomyslow (m.in zawieszenie silnika) oraz migomata. A reszta to wlasna ciezka praca - harowalismy we dwoch i efekt jest. Pozniej on sam zrobil sobie 900 u sibie.
BTW - w Sochaczewie zajal I miejsce w klasie i 6 w generalce

Cytat:
a jezeli uwazasz ze ten uklad ze zwyklego cieniasa cos pomaga to sie mylisz bo silnik z tylu i chlodnica z przodu to troche odmienny uklad, dochodza jeszcze odpowietrzniki i inne rzeczy, jest to bardziej skomplikowane, trudniejsze od odpowietrzania itd.


Cos tam bylo. Generalnie u siebie mam zbiornik wyrownawczy w najwyzszym punkcie ukladu chlodzenia (wisi z tylu i przewod wpada tuz przed pompa), a odpowietrznik jeden przy chlodnicy i jeden w nagrzewnicy. ZTo wszystko - zalewasz wode, odpowietrzasz chjlodnice i nagrzewnice i pzoamaitane.

Cytat:
Nie pamietasz chyba problemow blackpartnera jesli sie nie myle, gotowanie itd, chcialem tego uniknac, wiec nie mow ze tym rysunkiem komukolwiek pomogles Chyba sobie nie pogadamy, thx za dobre checi jesli takie byly. EOT


Cos ty taki nerwowy?? Zle przeczytalem i tyle, Mam nadzieje, ze teaz juz wszystko jasne. A co do Panthery to cos mial nei tak, ale szczegolow nie pamietam. Wazne jest zeby zbioirniczek wyrownawczy mial korek, przez ktory uchodzi nadmiar powietrrza (redukuje cisnienie w ukladzie). I bangla jak ta lala.