MotoNews.pl
  

[126p] Instalacja EL w ST

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Instalacja w 25 letnim fiacie nadaje się do wymiany. Posłuszeństwa odmawiają podstawowe elementy począwszy od oświetlenia na wycieraczkach kończąc. Posiadam całą kompletną instalację z 126 EL z roku 98 w wersji town. Przednią oraz tylną wiązkę. Jako że instalacja jest pewna, nowsza, lepsza (H4 bez wiekszych kombinacji) i pewnie dużo bardziej niezawodna, zdecydowałem ze przełożę ją do malego.

Myślę że dam radę z większością elementów, ale nie bardzo mam koncepcje na to, jak połączyc instalację z "kapliczką" ST, którą mam zamiar zostawić orginalną.

Mam nadzieje ze uzyskam pomoc.

BTW na co ewentualnie należy zwrócić uwagę? (silnik również bedzie nowy, wiec elementy jak nano czy czujnik są oczywiste.)

Pozdrawiam
  
 
Poszukaj - bylo. Bedziesz musial przerobic kostki od licznika i przelacznikow z deski, no tak jak mowisz - albo dajesz nanoplexa albo przerabiasz wiazke pod silnik z st, dajesz lampy h4, i chyba tyla. Pamietaj ze musisz miec puszke bezpiecznikow i cala reszte.
  
 
No stary to witaj bo ja mam ten sam temat instalacja z EL w 77 roczniku a tez mysle jak polaczyc kabelki z kapliczka.
  
 
Sprawa jest generalnie dosyć prosta, chwytasz za ksiażke, wyciągasz z niej plan instalacji el oraz st, i przepinasz z 3 kostek na 2. Cała sprawa. Ja mam tak zrobione, i powinno śmigać. Kiedy włoże elektryke w autko i przetestuje, napisze dokładnie kolejnośc przewodów w kostkach.
  
 
http://klub.chip.pl/krzysiekz/fiat126p/kap2fl.htm tu tylko że odwrotnie
  
 
Nie bedzie rowniez pasowal przelacznik zespolony pod kiere, i te przelaczniki, ktore sa w EL przy zegarach.
  
 
Odświeżam temat. Czym się różni (jakościowo) instalacja w Elegancie i w jaki sposób można tę z FLa doprowadzić do podobnego stanu? Ilekroć widzę Eleganta to jestem pod wrażeniem działania jego świateł - jasno, wyraźnie, bez żadnej dyskoteki przy włączaniu stopów czy kierunkowskazów. U siebie przeczyściłem styki przy lampach, sprawdziłem masy, wymieniłem kabel akumulator-skrzynka bezpieczników oraz zasiliłem przekaźniki reflektorów bezpośrednio z aku, ale dalej widzę duże spadki napięcia w instalacji. Co jeszcze może powodować taką przewagę instalacji elegantowskiej? Nowy typ skrzynki z bezpiecznikami?
  
 
W elegancie nie ma bata żeby coś jebło w instalacji, jest to praktycznie instalacja bezobsługowa, chyba że szczury ci kable przegryzą
  
 
jak dobrze kojarzę to wrzystkie rzeczy są na większej ilości bezpieczników, sa przekaźniki do świateł i sama w sobie jest nowsza wiec i ma lepsza przewodność, mniej zaśniedziałcy styków.

Przy budowanie rajdówki myślałem czy by nie przekładać z el instalacji ale w sumie nie znalazłem żadnych większych mankamentów po za brakiem przekaźników na światła, a i część tak trzeba sobie dorobić jak halogeny, obrotomierz, temperaturę oleju.