Hak holowniczy - montaz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!

Zanabylem droga kupna hak holowniczy do Lajdaczki, jako ze przystymulowal ja kiedys od tylu jakis fan analnych zabaw o nieustalonych personaliach. Hak jest fabrycznie nowy, kupiony w malym sklepiku Lady w malej miejscowosci. To polski wyrob. Ma tabliczke znamionowa wypelniona roznej masci danymi, w tym nazwa producenta. I teraz pojawiaja sie dwa pytania:

- Jakich srub [rozmiar i twardosc] uzyc do montazu [nie dostalem ich niestety]

- Jak wyglada sprawa montazu, abym mogl uzyskac wpis do dowodu? Mam kolege mechanika, ale on nie orientuje sie w temacie, bo ostatni raz zakladal hak jakie szesc lat temu.

Pozdr.


-----------------
http://plepleple.pl
  
 
Przede wszytkim witam po dlugim okresie nieobecnosci na forum.

Osobiscie uzylbym srub min o wytryzmalosci 8.8, 12.8 to chyba byla by przesada. Co do adnotacji w dowodzie to trzebaby miec papierek od diagnosty a tutaj moze byc problem poniewaz teraz haki holownicze musza miec mozliwosc demontażu gdy nie sa uzywane (chyba ze masz taki odkrecany) i nie wiem czy te stale haki mozna jeszcze montowac.

Pozdrawiam
  
 
zapytaj Race_D, on ma w tym wprawe, ze szczegółami zapewne powie Ci jak go zamontować i jak potem wbijać go w dowód, stary dowód;/
  
 
dzieki za info

jak zwykle trzeba na butelke rzucic komus

-----------------
http://plepleple.pl
  
 
mam pytanie jakie koszta są związane z montażem haku w aucie?? poza hakiem oczywiscie chodzi mi o wpisy do dowodu rej. przeglądy czy co tam trzeba zrobic po zamontowaniu?
  
 
Przyłączam sie do pytania. A jak koszta są wysokie to inne pytanie, ile może kosztować mandat za jazdę z nielegalnie zamontowanym hakiem ?
  
 
hmm 100zł ?? wiem ze łukaszc dostal za to mandat i chyba w takiej kwocie, ale musial by to potwierdzic. ja od 2 lat mam hak nie wbity, kilka kontroli bylo i nikt tego nie zauwarzyl 2 lata temu tak pojechalem na wakacje z przyczepa campingowa
  
 
To bylo dwa lata temu ??????????

Ja pierdole ale ten czas szybko leci...
  
 
Nam sie udało stargować na niezapmięte pasy czyli 100zł i 2pkt.
A co do kosztów to wbicie w dowód to 60zł jeszcze papier ze stacji ale nie wiem ile .
A i tak hak w cienkim dalej nie wbity i wbity juz nie bedzie.
  
 
Podepnę sie pod temat. Jak sądzicie czy kupno haka z innego samochodu i przeróbka mocowań pod swój przejdzie? Chodzi o to żeby była tabliczka znamionowa na kuli a resztę konstrukcji sobie już pospawam.

Hak pod Justy jest praktycznie niemożliwy do dostania. W sklepach wołają sobie po 800-1000zł i trzeba długo czekać...

Przerabiał może ktoś temat?
  
 
tylko do haka powinienes miec papiery do jakieg ojest auta...
  
 
Jak juz temat się odkopał to też zadam pytanie czy jak mam hak dedykowany do konkretnego auta ale ma pewnie ze 30lat i nie ma żadnych oznaczeń można go założyć i mieć legalnie w papierach ze jest hak??
A druga rzecz jak auto waży niecałem 800kg to jaka może mieć masę przyczepka
  
 
jak auto wazy niecale 800 kg to przyczepka lekka moze miec niecale 400. jak masz wybite na tabliczce znamionowej do jakiego auta i wszystkie potrzebne dane tez są to raczej nie powinno byc problemu...
  
 
Cytat:
2010-08-17 11:10:45, Poochaty pisze:
tylko do haka powinienes miec papiery do jakieg ojest auta...


A te papiery potrzebne są tylko na przegląd rozumiem? Bo po adnotacji w dowodzie już żadnych papierów mieć przy sobie nie muszę chyba?
  
 
Nie jestem pewny jak to wygląda przy urzędach, bo co jeden to inny...jak mnie wbijali hak to nie wymagali w urzędzie, kumplowi na wiosce 30 km dalej już tak...burdel jak to w urzędzie...
oczywiscie piszę tutaj o momencie wbijania tego w dowód, potem na przeglądach już to do niczego nie jest potrzebne nikomu

[ wiadomość edytowana przez: Poochaty dnia 2010-08-17 21:44:57 ]
  
 
Czyli wniosek z tego taki, że muszę pojechać i spytać na SKP a następnie w UK. Jakby papier nie był potrzebny to bym był wygrany bo kupię hak do dowolnego heczbeka i go przerobię.
  
 
Cytat:
2010-08-17 18:23:37, Try3ek pisze:
Jak juz temat się odkopał to też zadam pytanie czy jak mam hak dedykowany do konkretnego auta ale ma pewnie ze 30lat i nie ma żadnych oznaczeń można go założyć i mieć legalnie w papierach ze jest hak?? A druga rzecz jak auto waży niecałem 800kg to jaka może mieć masę przyczepka



u mnie zastavie masa samochodu 860km przyczepka z hamulcem max 900kg - tak mam w dowodzie
  
 
Podobny problem miałem gdy szukałem haka do Lancii. Za oryginał krzyczeli 500-600zł więc znalazłem na alledrogo jakąś używkę. Widać, że to samoróbka, ale zrobiona solidnie no i z tabliczką. w SKP sprawdził tylko działanie świateł, wypisał jakiś świstek i kazał iść do urzędu. w UM nie robili żadnych problemów i na miejscu wbili pieczątkę. Najlepiej popytaj w SKP i UM jak u Was ta procedura wygląda, bo tak jak pisze Puchacz - co kraj to obyczaj.
  
 
130 tak naprawdę to kiedy nie masz papierów na hak i widać samoróbkę to jest tylko dobra wola i ryzyko diagnosty że to dopusci. Większość pyta o papiery, z resztą do nowszych aut haki są tanie, do mojej omegi kosztował 280 zł i to porządny, za uzywki krzyczeli po 150 bez papierów i tabliczek...Natomiast najdziwniejsze jest to że w urzędzie nie ma ujednolicenia. Tak smao jak się np. zdziwilem rok temu ze w Kraku mozna iśc do urzędu i "oświadczyć" ze zdemontował osię instalację gazową i na podstawie tego pani wykresla z dowodu nawet nie sprawdzając...dawniej w ogole tak nie mozna bylo, nie wiem jak jest w innych wojewodztwach...
  
 
Przez pojęcie "samoróbka" miałem na myśli produkt firmy typu "Jan Kowalski - haki holownicze", a nie np. Brinks, Bosal. Podstawą do rejestracji jest tabliczka z wypisanymi obciążeniami, nazwą producenta itp.
Dla mnie chore było postępowanie diagnosty, który posprawdzał tylko światła, a nie sprawdził np. punktów mocowania haka.