Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2012-03-07 20:53:48 Tak jak Ci pisałem, jak blok nie ma jakiegoś ukrytego feleru to na trwałości nie stracisz. |
![]() grzehu była Lada 21043, Ast ... Bydgoszcz | 2012-03-08 19:16:10 Spalanie po jednym baku 8,7l Pb/100km , zobaczymy czy spadnie przy następnym tankowaniu... |
![]() pioban www.banymotorsport.pl Warszawa | 2012-03-20 23:22:20 Zwiększyłes pojemnosć dołu a głowica ta sama skutkiem czego podniósł sie stopień sprężania,co znowu skutkuje mniejszym zuzyciem paliwa.
Pare ładnych lat temu miałem w ręku silnik rozwiercony do 84mm. trwałosc spada przy mocach rzędu 100 koni z litra. To co zrobiłes to kosmetyka. |
![]() SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2012-03-21 21:47:59
Pierwsze słyszę, stopień w 1,5 i 1,6 jest ten sam 8,5. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2012-03-21 22:14:45 A jednak dobrze pamiętałem
Tłoki 1600 [ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2012-03-21 22:17:08 ] |
![]() SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2012-03-21 22:22:40 ожение двигателя и ведущие колеса ПРЗ ПРЗ ПРЗ ПРЗ
Рабочий объем, см³ 1452 1452 1452 1569 Расположение, число цилиндров и клапанов Р4-8 Р4-8 Р4-8 Р4-8 Диаметр цилиндра и ход поршня 76,0х80,0 76,0х80,0 76,0х80,0 79,0х80,0 Степень сжатия 8,5 8,5 8,5 8,5 Система питания РВ РВ РВ РВ Мощность, л.с. (кВт ![]() ![]() Крутящий момент, Нм при об/мин 112/4000 112/4000 112/4000 120/3000 ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
![]() pioban www.banymotorsport.pl Warszawa | 2012-03-21 23:26:49 Tak małe wklęsniecie nie skompensuje tej zmiany.
do tego dochodzi pojemnośc głowicy. Do 1,5 były inne albo bardziej splanowane. |
![]() SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2012-03-22 06:48:42 W swojej 06 mam silnik 1,6, porownam oznakowanie glowic. Moim zdaniem, nawet w 1,2 jest taka sama glowica. Takowy silnik tez mam, wiec sprawdze. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
![]() SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2012-03-22 09:14:28
Tez o tym czytalem, jakos tak wlasnie bylo. Co do roku, to mi cos swita, ze to bylo jakos do 78roku, a moze i 80. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2012-03-22 10:02:59
Może oprócz innego kształtu denka tłoki są po prostu niższe. Głowica raczej ta sama. |
![]() grzehu była Lada 21043, Ast ... Bydgoszcz | 2012-03-22 20:10:47 Może i zrobiłem kosmetykę ale w miarę mnie ona zadowala. Tłoki zastosowałem 79 mm o płaskim denku (z płytkim okrągłym wgłębieniem na środku). Nie wiem ile to ma więcej koni, głowica jest delikatnie planowana, stopień sprężania raczej wzrósł ale nieznacznie, jest większy moment obrotowy na niższych obrotach i to mnie najbardziej cieszy. Na benzynie idzie słabsze auta objeżdżać, na lpg słąbiej bo gaz mam skręcony na ekonomię ![]() W odczuciu jakby trochę brakuje przelotu na dolocie, może trochę wydech zdławia bo byłoby naprawdę b.żwawo. Auto wykorzystuje do dojazdów do pracy i jazdy z rodziną, więc taki silnik w zupełności wystarcza (1.5 też by starczył ![]() |
![]() Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2012-03-23 23:02:01 jak rzezbilem silnik to liczylem wszystko.
I tak jesli skleroza mnie nie oszukuje: tloki 2103 sa plaskie bez wglebien tloki 2105 sa plaskie i maja dwa wyciecia(po jednym na zawor) tloki 2106 sa "plaskie" i maja jedno duze wciecie(zaglebienie) na srodku Dla tego tez, stopnie sprezania przy roznch srednicach i skoku, sa przyblizone. Jesli dobrze pamietam, ktos mnie informowal ze pojemnosc wglebien denka tloka 2105 jest rowna(badz prawie rowna) pojemnosci wglebienia denka tloka 2106. Glowice na pewno mialy rozne komory spalania(pod wzgledem wielkosci i nie tylko) ale to raczej tyczylo bardzo starych glowic i bardzo nowych. I tak wiercac 2103 na 79mm uzyskuje sie prawie kwadratowy silnik-ktory jest uznawany za jeden z doskonalszych-pod wzgledem osiagow rowniez. Dla wiadomosci 2103 -srednica tloka - plaskiego- 76 skok 80 2105 -srednica tloka -podciecia na zwory-79 skok 66 2106 - srednica tloka -wklesly- 79 skok 80 Mowa oczywiscie o "kodach" silnikow |
![]() pioban www.banymotorsport.pl Warszawa | 2012-03-23 23:18:37 jaką średnice/skok mam 1,7?
|
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2012-03-24 00:28:21
Skok 82 mm i średnica 80mm co daje 1690 смз (1.7) Bazowymi danymi posłużyły tłoki od 21083-ki czyli samary (82x71), a wał klasyki 2103/2106 (76x80 i 79x80). Jeśli wnikać w szczegóły to wał 213 ma ille szyjki panewek i niektóre inne rozmiary łożyskowania, smarowania, luzów, pływający palec w korbowodzie wzięty z dizla.. w ogóle wał jest zaadoptowany dizlowski... wszystko poprawione w lepsza stronę. 213 blok to naprawdę świetna, przemyślana i dopracowana konstrukcja! Najlepszy motor w vazie. Szczegóły tutaj: http://myniva.ru/publ/dvigatel/17_litrovyj_dvigatel_nivy/14-1-0-59 Chcesz więcej pojemności to trzeba dobrac wał i wówczas można: pionowo - skok wału w mm. poziomo - średnica mm Na przecięciu wiadomo co otrzymujemy w cm3. skok 80 mm / 84 mm / 86 mm / 88 mm śr. 76,0 mm 1451 / 1524 / 1560 / 1596 76,4 mm 1466 / 1540 / 1576 / 1613 76,8 mm 1476 / 1556 / 1593 / 1630 79,0 mm 1568 / 1646 / 1685 / 1725 79,4 mm 1584 / 1663 / 1702 / 1742 79,8 mm 1600 / 1680 / 1720 / 1760 80,0 mm 1608 / 1688 / 1628 / 1768 82,0 mm 1689 / 1774 / 1816 / 1858 82,4 mm 1706 / 1791 / 1834 / 1876 82,8 mm 1722 / 1808 / 1851 / 1894 84,0 mm 1772 / 1861 / 1905 / 1950 . na przykład wał 88mm: KLIK tuningsport.ru [ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2012-03-24 00:53:04 ] [ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2012-03-24 01:00:08 ] |
![]() SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2012-03-24 22:48:17 Głowica z silnika 1,5
![]() Glowica z silnika 1,2 ![]() Głowica z silnika 1,6 ![]() Nie ma numeru od tej strony, ale jest z drugiej strony głowicy ![]() Czyli głowice są identyczne, więc mit o rożnych komorach spalania jest obalony. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
![]() pioban www.banymotorsport.pl Warszawa | 2012-03-25 08:12:35 Numer głowicy nic nie daje,nawet teraz w fiatach numer odlewu nic nie znaczy,numer części może byc zupełnie inny.
Wystarzczy że obróbka jest inaczej zrobiona i pojemnośc głowicy jest inna. Ja twierdze że kolega podniósł spręż. Jak znajde chwile to policze to wstępnie. |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2012-03-25 08:51:26 Piotr, ale teraz zastanawiamy sie nad tym jak w seryjnym 1,6 jest kompensowana zwiekszona pojemnosc w stosunku do 1,5 tak aby nie podnosic stopnia sprezania - ja obstawiam nizsze tloki (rozwiązanie najtańsze), ew wyzszy blok. Głowica raczej jest zunifikowana - znowu koszty. |