[k] Pasy bezpieczeństwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Proszę o radę. Buduję auto do kjs,ale chcę również jezdzić nim po drogach i mam problem z zakupem pasów,5-cio lub 4-ro punktowych o szerokości 3 cale.Jakie wybrać aby spełniały normy na drogach czy są jakieś przepisy na to,czy muszą mieć przynajmniej homologację drogową jak to wygląda?

[ wiadomość edytowana przez: bimber1 dnia 2012-03-13 20:25:15 ]
  
 
Najlepiej, żeby miały homologację FIA, wtedy wiesz, że zadziałają w razie czego. Tu znalazłem najtańsze KLIK


  
 
Pytanie laika - czy ma sens montowanie pasów szelkowych do Groclin-ów Standard z Poldka? Czy to np nie sprawdza się takim zestawie gorzej (mniej bezpiecznie) niż zwykłe pasy? Czy bezwzględnie muszą tu być kubły? Zastosowanie - jakieś tam KJS-y.
  
 
dzięki za linka.
  
 
kubły są planowane na sztywnych mocowaniach
  
 
Cytat:
2012-03-12 21:47:34, andrzej_krakow pisze:
Pytanie laika - czy ma sens montowanie pasów szelkowych do Groclin-ów Standard z Poldka? Czy to np nie sprawdza się takim zestawie gorzej (mniej bezpiecznie) niż zwykłe pasy? Czy bezwzględnie muszą tu być kubły? Zastosowanie - jakieś tam KJS-y.


to jeszcze moim zdaniem kwestia tego jaki masz napinacz tych pasów, czy w ogóle jest, bo jak spinasz się mocno do fotela to działać jak powinno będzie. Ale w momencie gdy pasy nie są napięte to raczej więcej szkód niż plusów, ja przeżyłem połamanie kręgosłupa i mam 3 kręgi szyjne praktycznie nieruchome (normalne pasy normalny samochód) więc raczej nie polecam niepewnych eksperymentów
  
 
To oczywiste ze jak pasy są bez napinacza to muszą być naciągniete. Ale chodzi mi czy szelki mogą współgrać z Grokami? Kubły maja przelotki na pasy a Groki nie.
  
 
Dzialać będą, ale wygodniej będzie z kubłami. Przy zwykłym fotelu pas górny wiecznie bedzie ci spadał na podłoge i dopiero po niewygodnym załozeniu go na ramię i naciagnięciu będzie się trzymał. Przy dzisiejszych cenach kubłów juz za 300-400zł można kupic jakis przyzwoity fotel i wtedy bedzie to miało ręce i nogi.
  
 
Przerabiałem niedawno temat pasów szelkowych.
Jeżeli chcesz mieć ECE (homologację drogową) na pasy to niestety odpada centralna klamra w większości. Centralną klamrę i ECE ma jeden model Schrotha (Sandtler również, ale to te same pasy) - Clubman www.schrothshop.de/popup_image.php?pID=106&imgID=0

Na evo.org te pasy oferował ktoś po 580pln/szt

Ze swojej strony mogę polecić pasy OMP 4M, 3" góra, 2" dolne pasy, homo ECE.
Może nie wyglądają tak "rasowo" jak pasy z centralną klamrą ale w razie kontroli drogowej i przeglądu nie będzie niemiłej niespodzianki. Cena ok 400 pln/szt.

Jeżeli chodzi o tanie pasy to też rozważałem kupno ale stwierdziłem, że jak ma mi pas pomóc to lepiej dołożyć kila pln. Poza tym sprawdź w których wypina się pas "jajowy" - nie we wszystkich da się spiąć klamrę bez tego pasa.


[ wiadomość edytowana przez: Piatka dnia 2012-03-13 09:42:34 ]
  
 
Pan który napisał że montaż pasów szelkowych do iner gorklin nie ma sensu ma on rację do pasów z allegro z homologacją FIA za 250pln dokupiłem fotele MIRKO rs2 i naprawdę jestem z nich zadowolony.W najbliższym czasie postaram się wstawić jakieś fotki auta w jakim stanie było a jak jest obecnie.Dziękuję również za wasze podpowiedzi były dla mnie bardzo cenne.