Rejestracja zabytku-zólte tablice - jakie warunki?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
sz.p.
jestem posiadczem 2106 z lpg i moj waz 1981 rok prod ma juz 24 latka ! jakie warunki nalezy spelnic aby za rok dostac zolte tablice , zalezy mi na niskim OC ; slyszlem ze po 25 latach moge miec auto zabytkowe i mnejsze oplaty jednak czegos nie mozna potem wymieniac i wlasnie chodzi mi o to czego nie wolno potem modernizowac i jakie warunki trzeba spelniac aby dostac zolte "papiery i tablice " pozdariam
  
 
Nie zarejestrujesz bo jednym z warunków jest to że produkcja tego modelu musi byc zakończona co najmniej 15 lat temu. A 2106 albo zakończyli robić w 2002 r albo (w/g innych żródeł) robią nadal tyle że w fabryce Iż-a.
  
 
Cytat:
2005-01-23 00:17:26, andrzej_krakow pisze:
Nie zarejestrujesz bo jednym z warunków jest to że produkcja tego modelu musi byc zakończona co najmniej 15 lat temu. A 2106 albo zakończyli robić w 2002 r albo (w/g innych żródeł) robią nadal tyle że w fabryce Iż-a.


czyli chodzi o date zakonczenia produkcji a nie o wiek auta? to troszke chu....bo myslalem ze juz za rok .....no trudno a le czy jestes pewien ze to ten sam 2106 ja slyszalem ze juz nie robi 2106 tylko 2107 lub 2109 a jak to ustali moja ubezpieczalnia ??? moze uda sie jakiegos walka wkrecic ?? musi sie dac
  
 
Ej a przecież cobra angielska nie jest już zabytkiem? A przecież nadal produkują (bo w fabryce zostało mase części )
  
 
Bieszczadnik zastanów sie

Koszty rejestracji pojazdu zabytkowego

-opłata za kazde wydanie opini rzeczoznawcy - 100zł
-opłata za wydanie białej karty - 250-450zł
-opłata za przegląd wieczysty - 260 zł
- opłata za tablice zabytkowe i znaczki skarbowe - 142,50zł
-itd.

Ogólnie koszt "żółtych tablic" wynosi 2000zł
nie lepiej tą kase wydać na remont łady
  
 
Cytat:
2005-01-23 11:03:39, bieszczadnik pisze:
czyli chodzi o date zakonczenia produkcji a nie o wiek auta?


Powinny być spełnione oba warunki: auto ma mieć co najmniej 25 lat a dodatkowo dany model nie moze byc produkowowany od 15 lat. Tak przynajmniej stanowia przepisy. Oczywiście jak to w Polsce wszystko za odpowiednia "opłatę" da sie przepchnąć.
  
 
Cytat:
2005-01-23 11:37:19, zax pisze:
Bieszczadnik zastanów sie Koszty rejestracji pojazdu zabytkowego -opłata za kazde wydanie opini rzeczoznawcy - 100zł -opłata za wydanie białej karty - 250-450zł -opłata za przegląd wieczysty - 260 zł - opłata za tablice zabytkowe i znaczki skarbowe - 142,50zł -itd. Ogólnie koszt "żółtych tablic" wynosi 2000zł nie lepiej tą kase wydać na remont łady


MYSLALEM ZE BEDZE TANIEJ CHYBA SOBIE DARUJE...
  
 
Andrzej masz rację - w tej zielonej 2103 , która wystąpiła w TVN turbo nie wszystko było zgodne z orygianłem - tak ja w mojej - przednie kierunki były od 2106. Ale z naszymi "urzędnikami" raczej wszystko da się "załatwić" . To taki spadek po poprzednich czasach i " siła przyzwyczajenia".
Jesli chodzi o rejestrację na żółte tablice- myslę ,że wprzypadku takiego auta jak łada czy inne o mniejszej wartości to jest to jedyny spossób ponownej rejstracji gdy auto jest wyrejestrowane( oczywiście musi mieć powyżej 25 lat ). Jesli komuś bardzo zależyu by takie auto przywrócić do ruchu.Bo na naormalne blachy już takiego auta nie zarejestrujemy. Moze to być np. sytuacja , kiedy w jakiejś stodole stoi niezarejestrowany np. polski fiat 125 czy cos w tym stylu.
paweł
  
 
Cytat:
2005-01-23 12:35:52, Pawel_66 pisze:
Jesli chodzi o rejestrację na żółte tablice- myslę ,że wprzypadku takiego auta jak łada czy inne o mniejszej wartości to jest to jedyny spossób ponownej rejstracji gdy auto jest wyrejestrowane( oczywiście musi mieć powyżej 25 lat ). Jesli komuś bardzo zależyu by takie auto przywrócić do ruchu.Bo na naormalne blachy już takiego auta nie zarejestrujemy. Moze to być np. sytuacja , kiedy w jakiejś stodole stoi niezarejestrowany np. polski fiat 125 czy cos w tym stylu.



Niekoniecznie, możemy zarejestrowac wyrejestrowany wcześniej pojazd na normalne blachy. Musimy tylko dostać opinie od uprawnionego rzeczoznawcy że nasze autko "jest unikatowe dla historii motoryzacji" a nie że "jest pojazdem zabytkowym". Oczywiście muszą być spełnone warunki takie jak wiek min. 25 lat, okres od zakończenia prod. 15 lat, w miare oryginalny stan. W przypadku auta "unikatowego" mamy zwykłe blachy, co roku przechodzimy przegląd ale poza tym same korzyści: oszczędzamy kase na cały proces rejestracji jak "zabytek" i unikamy niedogodności z posiadania "zabytku"
  
 
Witam. Hmm... Jeżeli chodzi tylko o niższe OC to z tego co wiem PZU wymaga jedynie wieku auta, i wszystkie powyżej 25 lat traktuje ulgowo. Tak przynajmniej mi mówili ostatnio (tzn w tym roku nawet) jak płaciłem składkę. Myślę, że warto iść do nich i się zapytać w tej sprawie. Wiem natomiast, że inne firmy ubezpieczeniowe wymagają jakichś zaświadczeń, rzeczoznawców itp. Popytaj w PZU.
  
 
Z tego co sie dowiedziałem to Międzynarodowa Federacja Pojazdów Zabytkowych, do której nalezy Polska, okresla iz samochodem zabytkowym z Żółtymi tablicami może być auto które ukończyło 20 lat i nic poza tym . Natomiast by stratować w rajdach zabytków auto musi mieć skonczone 25 lat i jego produkcja powinna byc zakończona co najmniej 15 lat temu.

Dlatego też każda łąda która ma ponad 20 lat może mieć żólte tablice
  
 
Czyli jeszcze 2,5 roku w moim przypadku.
  
 
Cytat:
2005-12-25 20:29:51, zax pisze:
... Dlatego też każda łąda która ma ponad 20 lat może mieć żólte tablice


Chyba sie mylisz...
Cos ze stronki FSO Autoklubu, bardzo ładnie wszystko opisane

Oczywiscie ustawy mogły sie zmienić.


-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.

[ wiadomość edytowana przez: Yanosik dnia 2005-12-26 00:56:47 ]
  
 
Cytat:
2005-12-26 00:33:37, Yanosik pisze:
Chyba sie mylisz... Cos ze stronki FSO Autoklubu, bardzo ładnie wszystko opisane Oczywiscie ustawy mogły sie zmienić. [ wiadomość edytowana przez: Yanosik dnia 2005-12-26 00:56:47 ]



Różne źródła róznie piszą....ale gdyby tak była jak pisze fSO to nie można byłoby zarejestrować na żółte blachy np Mini, bo jego produkcja skonczyła sie jakoś w 2000 r., to samo z garbusami, z maluchami z początków swojej produkcji itd. A sam widziałem mnóstwo takich samochodów na żółtych tablicach
Wydaje mi się że to do czego ja sie dokopałem jest sensowniejsze, podobnie piszą także w starszym wydaniu GT classic.
Ale nie ma co sie spierać, chociaż chciałbym wiedziwec dokładnie jak to jest.
Jak na razie Nie przymierzam sie do zółtych tablic ale myśle że warto byłoby to wiedzieć.........
  
 
do którego roku była produkowana lada 2104 poniewaz posiadam samochód z roku 1985 wiec ma on juz 20 latek bo chce sie dowiedziec za ile lat moge go zarejestrowac
leci mi płyn od sprzegła wymieniłem gumki uszczelki w wysprzęgliku jest mozliwe ze ucieka mi od pompki?
prosze o pomoc samochod lada 2104 z 1985 roku?


[ wiadomość edytowana przez: lukasz19850 dnia 2005-12-30 11:41:02 ]

[ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2005-12-30 16:50:10 ]
[ powód edycji: Dołączono do juz istniejącego watku ]
  
 
Cytat:
2005-01-23 15:34:27, andrzej_krakow pisze:
Niekoniecznie, możemy zarejestrowac wyrejestrowany wcześniej pojazd na normalne blachy. Musimy tylko dostać opinie od uprawnionego rzeczoznawcy że nasze autko "jest unikatowe dla historii motoryzacji" a nie że "jest pojazdem zabytkowym". Oczywiście muszą być spełnone warunki takie jak wiek min. 25 lat, okres od zakończenia prod. 15 lat, w miare oryginalny stan. W przypadku auta "unikatowego" mamy zwykłe blachy, co roku przechodzimy przegląd ale poza tym same korzyści: oszczędzamy kase na cały proces rejestracji jak "zabytek" i unikamy niedogodności z posiadania "zabytku"


ja mam takowy papier od dwoch tygodni - bajer :] do tego ubezpieczenie na okres kiedy chce sie jezdzic - minimum 30 dni na rok
  
 
Cytat:
2005-12-30 23:22:19, nikusss pisze:
ja mam takowy papier od dwoch tygodni - bajer :] do tego ubezpieczenie na okres kiedy chce sie jezdzic - minimum 30 dni na rok



Na fiata, czy na Jawę? Jeśli dali Ci na fiata 125 MR to rzeczywiście bardzo liberalnie ostatnio podchodzą do tej kwestii, przecież wg. przepisów musi być chyba w 95% oryginalnie zachowany, poza tym samochód zabytkowy na żółtych blachach jest pod opieką konserwatora wojewódzkiego i nie można juz w nim nic zmieniać, przerabiać, a przy tym jest obowiązek dbania o auto i np. konserwator może nałoyć sankcje , jeżeli auto stoi pod chmurką i uzna, że właściel nie chroni go odpowiednio...
  
 
na fiata, pozatym to jest klasyk tylko troche unowoczesniony byl... teraz to w sumie juz auta nie przypomina - golutka buda na kobylkach stoi w garazu i rzezbie z blacha...
  
 
Jeździsz złomem?
Nie umiesz przejść przeglądu swoim samochodem?
Zarejestruj go na żółte tablice, czyli... co słychać w Cieszynie.
Żart?
  
 
Oglądalem z bliska ten sprzet - to wlasnosc jednego mechanika. Nie chodzi tu o przeglad ale o OC. A rzeczoznawca albo wziął w łape albo wogole go nie widział. Auto jest mocno zaniedbane i z nieoryginalnym silnikiem.