Corolla 89 1.8D - kilka pytań

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Jestem zupełnie nowiutki na tym formu chociaż autko zakupiłem ponad miesąc temu. W związku z tym mam kilka pytań do Was czyli fachowców na pewno lepszych niż ja. Oto one:

1. czy t w tym silniku reguluje się zawory ? jeśli tak to jak często i ile to kosztuje; ewentualnie gdzie to zrobić najlepiej (Warszawa i okolice)?
2. Przy zmianie biegów (zwłaszcza przy większych prędkościach obrotowych silnika) słychać takie ciche brzęczenie po wciśnięciu sprzęgła i czuć lekkie, nierównomierne drgania na pedale sprzęgła. słychać też bardzo cichutkie buczenie gdy się sprzęgło wciska. czy to sprężynki na docisku/sprzęgle i łożysko wyciskowe czy coś innego? jak, gdzie i za ile naprawiać ?
3. co ile się wymienia pasek rozrządu ? ile to kosztuje i oczywiście gdzie najlepiej ?
4. przy zmianie biegów czasem coś "haczy" (zwłaszcza z 2 na 3, częściej przy większych prędkościach obrotowych silnika). jest też inny objaw przy zmianie biegów. dosyć często przy wyłączaniu jakiegoś biegu mam wrażenie że drążek zmiany biegów jakby sam wyskakuje z efektem dźwiękowym, jednak wyraźnie słychać ze ten dźwięk dochodzi jakby z samego lewarka zmiany biegów (nie z wnętrza skrzyni).
5. jak się wymienia filtr paliwa w tym silniku ? tzn. sama wymiana nie powinna być trudna (miałem wcześniej poloneza więc potrafię zrobić sam niektóre rzeczy) tylko boję się, że się naprzykład podczas tej wymiany zapowietrzy cały układ paliwowy a tego diesle chyba nie lubią. trzeba jakiś zaworek zakręcić czy coś ? czy po prostu wymontować filtr i zamontować nowy ?
6. czy wymiana paska klinowego jest trudna ? można to zrobić samemu, pod blokiem ?
7. i wreszcie ostatnie. gdzie swoje furki (pytanie do posiadaczy takich aut jak moje lub zbliżonych cenowo) ? żeby nie było drogo i żeby czegoś spaprali ? WW-a i okolice. ma ktoś może książkę obsługi i napraw do tego autka ? chętnie odkupię lub pożyczę do skserowania za pare piwek

Sorki za długie przynudzanie. pozdrawiam wszystkich klubowiczów i gorąco proszę o porady. dziękuję z góry.
  
 
Witamy w klubie.
Ciężko Ci poradzić jakiś warsztat bo masz kilka różnych "drobiazgów" do zrobienia, chociaż pna pewno związane są one z układem przeniesienia napędu. Spróbuj podjechać i zapytać w takich miejscach:
1. Serwis Sam. Japońskich: ul. Cyprysowa tel. 8463326, 8683797
2. Serwis ul. Rezydowa tel. 6133132
Są to w w miarę dobre miejsca i raczej Ci dobrze zdiagnozują (o ile nie chcesz jechać do ASO ), z tym że uważaj żeby Cię za mocno nie "wydoili" jako "świeżego" tzn. takiego który przyjechał do nich pierwszy raz.
Może to dziwić ale raczej na klientów nie narzekają, bo mają po prostu tych samych od lat + wielu z polecenia.
Może też Jaro Ci coś poradzi
  
 
Cytat:
2003-10-02 16:35:36, miro88 pisze:
Witam wszystkich. Jestem zupełnie nowiutki na tym formu chociaż autko zakupiłem ponad miesąc temu. W związku z tym mam kilka pytań do Was czyli fachowców na pewno lepszych niż ja. Oto one:

1. czy t w tym silniku reguluje się zawory ? jeśli tak to jak często i ile to kosztuje; ewentualnie gdzie to zrobić najlepiej (Warszawa i okolice)?
2. Przy zmianie biegów (zwłaszcza przy większych prędkościach obrotowych silnika) słychać takie ciche brzęczenie po wciśnięciu sprzęgła i czuć lekkie, nierównomierne drgania na pedale sprzęgła. słychać też bardzo cichutkie buczenie gdy się sprzęgło wciska. czy to sprężynki na docisku/sprzęgle i łożysko wyciskowe czy coś innego? jak, gdzie i za ile naprawiać ?
3. co ile się wymienia pasek rozrządu ? ile to kosztuje i oczywiście gdzie najlepiej ?
4. przy zmianie biegów czasem coś "haczy" (zwłaszcza z 2 na 3, częściej przy większych prędkościach obrotowych silnika). jest też inny objaw przy zmianie biegów. dosyć często przy wyłączaniu jakiegoś biegu mam wrażenie że drążek zmiany biegów jakby sam wyskakuje z efektem dźwiękowym, jednak wyraźnie słychać ze ten dźwięk dochodzi jakby z samego lewarka zmiany biegów (nie z wnętrza skrzyni).
5. jak się wymienia filtr paliwa w tym silniku ? tzn. sama wymiana nie powinna być trudna (miałem wcześniej poloneza więc potrafię zrobić sam niektóre rzeczy) tylko boję się, że się naprzykład podczas tej wymiany zapowietrzy cały układ paliwowy a tego diesle chyba nie lubią. trzeba jakiś zaworek zakręcić czy coś ? czy po prostu wymontować filtr i zamontować nowy ?
6. czy wymiana paska klinowego jest trudna ? można to zrobić samemu, pod blokiem ?
7. i wreszcie ostatnie. gdzie swoje furki (pytanie do posiadaczy takich aut jak moje lub zbliżonych cenowo) ? żeby nie było drogo i żeby czegoś spaprali ? WW-a i okolice. ma ktoś może książkę obsługi i napraw do tego autka ? chętnie odkupię lub pożyczę do skserowania za pare piwek

Sorki za długie przynudzanie. pozdrawiam wszystkich klubowiczów i gorąco proszę o porady. dziękuję z góry.




Witam.
Ad1. Tak reguluje się co 40 tys km lub co 2 lata.

Ad2. Spróbuj od najprostszego czyli wymień płyn w pompie sprzęgła. DOT-3 około 1 litra wystarczy na porządne przepłukanie i zalanie od nowa.

Ad3. Pasek rozrządu zmienia się co 75 tyś km lub co 5 lat razem z rolką prowadzącą i napinaczem. Koszt takiego kompletu z JC to około 200 zł.

Ad4. To najprawdopodobniej wina zjechanych synchronizatorów. Mam to samo między 1 a 2. Najprawdopodobniej gdy się tylko pogorszy potraktuję skrzynię żelem Xado i tobie też radzę. Doświadczenia z Xado ma carinus i sobie chwali - a jemu wierzę bo wie on co mówi.

Ad5 Filtr paliwa należy wymienić co 3 lata lub co 45 tyś km. Odwadnia się go najlepiej co rok przed zimą by nie było przykrych niespodzianek. Pompka ręczna jest na samej górze zaworek spustowy na dole. Odkręcasz zaworek i pompujesz aż nie poleci samo paliwo. Przy wymianie wypompowujesz całe paliwo z filtra, zakręcasz odpływ, odłączasz czujnik wody jeżeli takowy posiadasz, rozkręcaszfiltr, wymieniasz, zalewasz nowy filtr po brzegi paliwem, zwilżasz uszczelkę paliwem i dokręcasz filtr. Następnie pompujesz ręczną pompką aż do wyczuwalnego oporu. Jak pali i chodzi silnik to git jak nie to pompuj dalej i znowu próbuj zapalić.

Ad6. Pasek możesz sam wymienić o ile potrafisz sam ustawić włąściwe jego naprężenie. Musisz tylko najpierw poluzować sworzeń alternatora i jego śrubę regulacyjną. Odchylasz alternator do silnika i już można ściągnąć pasek. Zakł nowy i naprężasz dokręcając śrubę regulacyjną alternatora a potem jego sworzeń.
I to tyle.

Co do cen serwisu to się nie orientuję bo jestem obsługiwany przez znajomego mechaniora za dziękuję a w dodatku dzieje się to dość daleko od wawy więc moja niewiedza jest jeszcze większa.

Co do literatury to polecam kupić książkę Etzolda z serii Sam naprawiam samochód. Wydawnictwo WKŁ. Ja za swoją (z której to pochodzą powyższe dane i wskazówki) dałem 5 lat temu 47 zł.

Na allegro chodzą one teraz po ok 10 zł mniej więc tam Cię odsyłam. Dopilnuj tylko by była kompletna ze schematami elektr któe stanowią luźny dodatek łatwy do zgubienia (bo ja q...rna zgubiłem).

Książka liczy 320 stron plus te schematy co w sumie nie opłacało by się kserować. Lepiej dac parę zł więcej i mieć całą knigę. Jeżeli jednak chcesz kserować to nie ma problemu - udostępnie Ci przy najbliższym spotkaniu mój sfatygowany już nieco egzemplarz.
Pozdrawiam



  
 
dzieki serdeczne za wszelkie uwagi. ostatnio pojawil sie jeszcze jeden problem a w zasadzie to dopiero teraz go sobie uswiadomilem. podaczas pracy silnika (na jalowym glosniej) slychac regulrne piszczenie czy moze bardziej chrobotanie. wczoraj otworzylem maske. dzwiek dochodzi chyba spod pokrywy rozrzadu. ponizej jest tez pasek klinowy (stary i piszczacy rano). obawiam sie jednak ze to moze byc jakies lozysko czy cos, przy rozrzadzie. rozrzad wraz z osprzetem byl wymieniany jakies 60 tys km temu. dlugo mozna z tym jezdzic i czy to napewno rozrzad ? dziekuje i pozdrawiam jeszcze raz.
  
 
Cytat:
Ad5 Filtr paliwa należy wymienić co 3 lata lub co 45 tyś km. Odwadnia się go najlepiej co rok przed zimą by nie było przykrych niespodzianek. Pompka ręczna jest na samej górze zaworek spustowy na dole. Odkręcasz zaworek i pompujesz aż nie poleci samo paliwo. Przy wymianie wypompowujesz całe paliwo z filtra, zakręcasz odpływ, odłączasz czujnik wody jeżeli takowy posiadasz, rozkręcaszfiltr, wymieniasz, zalewasz nowy filtr po brzegi paliwem, zwilżasz uszczelkę paliwem i dokręcasz filtr. Następnie pompujesz ręczną pompką aż do wyczuwalnego oporu. Jak pali i chodzi silnik to git jak nie to pompuj dalej i znowu próbuj zapalić.



Zgadzam się z tym co napisał Orion76. Miałem kiedyś (dokładnie w zeszłym roku taką Toyotkę). Jak ją doprowadziłem do stanu używalności po kupnie...... co to był za samochód......... wyobraźcie sobie że jadąc do D.C. cały czas 120 km/h nie chciała mi spalić 5 litrów ropy. Normalnie jeździło się jak za darmochę. Ale trochę się rozkleiłem .......... Wracając do rzeczy............ Powinieneś mieć na desce rozdzielczej kontrolkę ostrzegającą przed wodą w filtrze paliwa. Powinna się znajdować po lewej stronie od kontrolki świec żarowych. Po zapaleniu się jej, powinno się spuścic wodę z filtra w sposób jaki opisał Orion76. Gratuluję zakupu.
  
 
Ogólnie moge polecić Ci tylko jedno po kupnie używanego wozu w którym na 100 proc nie wiadomo co, gdzie, kiedy i czy wogóle było wymieniane. Wymień wszystkie płyny, paski i filtry. Kosztuje to trochę ale warto.
Ja też mam 1.8D tylko że z 1990 roku i jestem super zadowolony. Jutro czeka mnie zmiana oleju w silniku i wspomaganiu. Rozrząd i wszystkie płyny zmieniłem na początku czyli 2,5 roku temu a paski klinowe poddałem gruntownemu przeglądowi u mechanika. Stwierdził że wszystko gra i jak narazie wszystko faktycznie gra.
Warto na początku zapobiegawczo zapłacić dla świętego spokoju. No chyba że nie zamierzasz tym autem długo jeździć.