| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2012-03-18 22:18:27 wpisz swap w wyszukiwarce a znajdziesz dużo tematów.
można rovera wstawić, można DOHC fiata możliwości jest dużo... |
Bubu125 VW Golf III Fiat 125 Nowy Wiśnicz | 2012-03-18 22:56:52 Możesz sobie wsadzić rovera do kanta 1.4 16V 103 km w kancie spokojnie daje rade i jest prosta przekładka pozdrawiam. |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2012-03-19 05:57:23 teraz dłubana OHV się zaczyna robić modna... |
Tailgunner FSO 125p tarnów | 2012-03-19 08:27:40
wstępnie to ja sprzedaje swojego ![]() |
balu1987 125p Opoczno | 2012-03-19 13:24:43 Podłaczam się do pytania kolegi faownik81
Pozdrawiam |
Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2012-03-19 13:51:01
Bez większych to raczej nic nie podejdzie. Jest jeszcze opcja- (patrz GIEŁDA, o ile będzie dostępny) dzwon łączący skrzynię FSO z silnikiem VW od 1.6 do 2.0 według mnie najrozsądniejsze wyjście. Swego czasu czytałem trochę o silnikach citroena (tych co są montowane w truckach dieslach i caro dieslach 1.9) silnik diesla o oznaczeniu XUD9 to bliźniaczy silnik benzynowego XU9- na 99% podejdzie pod skrzynię FSO(diesla). Piszę na 99% bo ktoś to gdzieś sprawdził i niby pasuje, ale osobiście tego nie sprawdzałem. Też według mnie dobra opcja, tyle że na rynku mało jest tych silników już... Z innych opcji to jeszcze silniki forda (np zetec)+ skrzynia N9/mt75, opel omega i jakieś bmw- ale to raczej grubsze rzeźby, bo nic nie pasuje (czyt. miska, mocowania silnika, skrzyni, wał itp) To są jedynie zestawy, które się zmieszczą pod maskę/między podłużnice. Osobiście gdybym robił swapa drugi raz w 125p to w pierwszej kolejce sprawdziłbym citroena czy pasuje w skrzynię fso, jeśli byłby problem (lub ze znalezieniem dawcy) to poszedłbym w VW+fso. A jako trzecia opcja- silnik omega 2.0 i skrzynia omega. Przynajmniej napęd (skrzynia+silnik+sprzęgło) byłby z jednej stajni i odpadła by wersja słabej/źle zestopniowanej skrzyni pod dany silnik. |
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2012-03-19 14:31:26 2.5 V6 z omegi ? |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2012-03-19 14:59:18 a co Ty zamierzasz z tym fiaciszczem robić??? |
balu1987 125p Opoczno | 2012-03-19 17:56:55 Witam
Na początku chciałem podziękować koledze Tybek za podanie tych opcji Spróbuje to wszystko ogarnąć Bo teraz mam metlik w glowie A tak sobie pomyślałem że może pasowałaby jakaś mocniejsza jednostka rovera ? Ale to tylko taka wolna sugestia
A do czego będzie używany fiacik ? Raczej jazda typowo rekreacyjna (zadnych wyścigów czy coś w tym stylu ) No może czasem jakby się udało przytrzeć nosa jakiemuś gościowi w BMW to byłaby pełnia szczęścia Oczywiście z tym żart Sam mam Beemke i naprawde kocham tą markę A na poważnie to muszę przytrzeć nosa temu Cwaniakowi z Tico
Jeśli ktoś może coś pomóc mi w tym temacie to będę wdzięczny za pomoc I oczywiście dziękuje wsystkim
Pozdrawiam |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2012-03-19 18:20:22 Jak fiat do rekreacji to poskładaj mocną OHV - będzie z klasą. |
balu1987 125p Opoczno | 2012-03-19 18:36:42 Do kolegi Furiosus:
Przepraszam za zaniżanie poziomu forum ale dopiero wchodzę w ten "świat" Jaki konkretnie linik miał kolega na myśli pisząc "mocna OHV"?
Pozdrawiam |
bimber1 (S) Furious Moderator kant Kraków | 2012-03-19 18:39:34 dobrze złożone ohv (orginalny silnik fiata) i tico nie ma szans Co do wsadzania innego silnika to pytanie czy masz zaplecze do takiej zabawy i robiłeś już jakiegoś swapa ?? |
balu1987 125p Opoczno | 2012-03-19 18:51:37 Dziękuje za wyjaśnienie Aktualny silnik ma 116 tys przebiegu (na 100% oryginalny bo pierwszym właścicelem był Dziadek dugim Tata i trzecim Ja ) ale jjest on strasznie mułowaty i chyba zajechany przez gaz.. Więc kierowałbym się raczej w kierunku wymiany na coś innego..
A co do zaplecza do swapa to nie byłoby problemu ponieważ mam dostęp do tokarek, frezarek, spawrek itp. "Kadrę" wydaje mi się że też mam wykwalifikowaną ponieważ Tata jest mechanikiem i ma do tego jak to się mówi smykałke Ja jestem elektrykiem więc w zaawansowaną mechanikę pchać się nie będę |
Bubu125 VW Golf III Fiat 125 Nowy Wiśnicz | 2012-03-19 19:12:21 to najtaniej wyjdzie silnik rovera bo mozna tanio kupic i nawet w dobrym stanie i te 103 koni robi robote ale decyzja nalezy do ciebie ![]() ![]() |
balu1987 125p Opoczno | 2012-03-19 19:25:42 Aha A czy jeśłi zdecyduje się na tego Rovera to mam jakiś wybór czy jedynie ten silniczek 1.4? Bo tak mniemam że identyczny był montowany w Roverach, tak ? Czyli inny silnik z danego modelu powinien miwć w tych samych miejscach poduszki itp ?
Jeśli bredzę to proszę mnie poprawić
Pozdrawiam |
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2012-03-19 19:50:01 załóż 1.4 na sam początek to najlepsze rozwiązanie, kupujesz poloneza na dawce i masz praktycznie wszystko do swapa.
ja nigdy żadnego swapa nie robiłem przed dużym fiatem i dałem sobie z małą pomocą qmpli radę
później już możesz sobie kupić sam silnik 1.6 albo 1.8 wybór jest.... |
Tailgunner FSO 125p tarnów | 2012-03-19 20:17:30 nie nakręcajcie go na rovera bo za pół roku bedzie nowy temat w stylu- sprzedam fiata po swapie, był na chodzie ale cośtam cośtam, szkoda żeby stał, ja nie mam czasu, piniędzy itp ![]() |