[127p] odbudowa klasyka...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak Tak xD Nowy nabytek w garażu... Kolejna kupa metalu... Fiat 127 na pokładzie!

Obiecywałem sobie zrobię EVO i koniec!!! Choć na jakiś czas 2-3 lata...

Ale ja mam naprawdę bardzo silną wolę... Robi ze mną co chce

Mało tego jak już kiedyś mówiłem... Normalny nie jestem :crazy: i to się chyba nigdy nie zmieni więc trzeba nauczyć się z tym żyć

Krótko o aucie:

Fiat 127
Rok produkcji: 1974
Dodaję kilka fot:



Silnik trochę wybrakowany



Stan licznika:




... i to by było na tyle, nic więcej o nim nie wiem poza tym że ma blachę w bardzo ładnym stanie... aha jest czerwony

Jak doszło do jego zakupu? Od dłuższego czasu zagłębiam się bardziej w temat renowacji klasyków dlatego że uważam że poza Motorsportem jest to najciekawsze co daje nam motoryzacja! A jeśli połączymy te dwie rzeczy to dla mnie pełne spełnianie marzeń...

Wyposażyłem garaż w porządną spawarkę, elektronarzędzia, szafkę na kółkach na narzędzia, oraz masę innych narzędzi drobnych jak młotki blacharskie, wszelkiego rodzaju klucze, śrubokręty itp.

Nabrałem trochę teorii dzięki książce Jerzego Stojanowskiego "Blacharstwo Karoseryjne", zacząłem czytać prasę branżową, więc teraz czas na praktykę...

Plany? Jeszcze nie wiem... Może pójdzie na wyścigówkę do klasy historycznej może zostanie seryjnym klasykiem z niskim zawieszeniem i ładną felgą...

Jeśli ktoś posiada jakieś ładne foto tego auta proszę wklejcie
  
 
No widzę że coraz więcej klasyków się tu pojawia brawo oby tak dalej powodzenia
  
 
siódemka jest fajna
a zwłaszcza MKa jedynka
widziałem ją na otomoto, jak poszła za taką cenę jak było w ogłoszeniu to pogratulować

tak powinna wyglądać dla mnie idealna siódemka





[ wiadomość edytowana przez: Pablo79 dnia 2012-01-24 15:51:38 ]
  
 
Fajnie to wygląda Łukaszu!


Pozdr od "7" z Bielska!
  
 
Cytat:
2012-01-24 15:37:31, Pablo79 pisze:
tak powinna wyglądać dla mnie idealna siódemka



A mój typ numer jeden to od zawsze to :







To jest dla mnie po prostu mega miazga
  
 
jaki piekny kolor!


  
 
Mam taki na motorynce:d
  
 
Cytat:
2012-01-24 18:49:23, flapjck1 pisze:
jaki piekny kolor!



jak to było??? kawałsraki???
  
 
Cytat:
2012-01-24 19:41:01, Furiosus pisze:
jak to było??? kawałsraki???


Jakoś tak
  
 
Jeżeli blacharka jest taka jak piszesz, to pogratulować, bo siódemki lubiała korozja.
Bardzo lubię siódemki, chciałbym kiedyś sobie taką zrobić



Uploaded with ImageShack.us

-----------------
Fiat 124 Spider, Fiat 125, Fiat 125p, 126p, Fiat 500, Fiat 600, Fiat 850
www.jarcar.net
  
 
W dniu wczorajszym prace nad 127 zostały rozpoczęte jednak do końca zimy nie będą jakoś specjalnie szybko szły...

Na razie zostało wykonane:

-Rozebrany cały środek
-Opisana i odłączana została instalacja elektryczna w komorze silnika
-Odnalazłem też numer VIN ;D
  
 
Wygląda dokładnie jak mój nawet kolor ceglasty tyle ,że jest o rok młodszy. Ja swojego będę odnawiał na 100% oryginał. Chce żeby oddawał klimat tamtych czasów. To był świetny zakup życzę powodzenia w odbudowie !

[ wiadomość edytowana przez: torino73 dnia 2012-01-26 20:59:32 ]
  
 
Czy to ten z otomoto bez kwitu?

-----------------
http://plepleple.pl
  
 
Cytat:
2012-01-27 21:35:41, el_comendanto pisze:
Czy to ten z otomoto bez kwitu?



Bez kwitu?

Mam pytanie do mądrzejszych głów niż moja

Początkowo był plan na włożenie do mojej 7 silnika 1.3 jednak wizja cięcia podłużnic nie bardzo mi przypasowała wiec to raczej odpada...

A jak jest z silnikiem 1050? Pasuje on bez spawania czy zmian mocowań silnika?

Pozdrawiam
  
 
Bez kwitu znaczy bez dokumentów.

Zależy o którym 1050 mówisz, jeśli o tym który występował w 127 to jest to gabarytowo taki sam blok jak 1300.
Natomiast 1050 z Autobianchi a112 jest na bazie 900 ale powodzenia w szukaniu silnika i części do niego.
  
 
ja w 127 mk1 mialem silnik z rodziny fire, dokladnie 1.0 fire ze skrzynia 5ka i poloskami z lancii y10. skrzynia 5ka byla bardzo blisko podluznicy ale sie miescila, ze skrzynia 4 biegowa{od silnika 750 fire np z pandy} mysle ze nie byloby zadnych problemow. Kwestia dorobienia porzadnie mocowan silnika. Na oryginalne mocowania ponoc siada silnik sohc {1100-1600}z fiata 128, ritmo regaty itp, byl daaawno temu taki 127 z silnikiem z zastavy na forum

Albo poprostu 1300 sport z mk3 ale ze skrzynia 4 biegowa, mysle ze w takim ukladzie odpadnie rzezba z podluznica.
  
 
Cytat:
2012-01-30 16:32:22, Bart128 pisze:
(...) Na oryginalne mocowania ponoc siada silnik sohc {1100-1600}z fiata 128, ritmo regaty itp, byl daaawno temu taki 127 z silnikiem z zastavy na forum(...)



Ano był. Ale:
a) silnik nie siada wprost, trzeba rzeźbić mocowania i nie tylko
b) ledwo się to mieści, do tego ciężkie bydlę jest, trochę bez sensu taki silnik

Nawiasem przypomniałeś mi studenckie lata jak nosiłem na zajęcia plecak z narzędziami


EDIT:

Ten 127 miał jeszcze unikatowe rarytaśne zegary z obrotomierzem i licznikiem przebiegu dziennego


[ wiadomość edytowana przez: Krzemowy dnia 2012-01-30 16:54:20 ]
  
 
do 1050 i do 1300 trzeba dorobić mocowania w budzie, do tego do skrzyni 5 należy wymienić podłużnicę z MK3, co już jest dość mocną ingerencją w nadwozie. Nie wiem jaka jest różnica w silnikach 900 a 1050 ale 1300 od 1050 waży o 40kg więcej przynajmniej całe auta tyle mają różnicy w masie. W rzeczywistości też jest duża różnica bo 1.3 w 2 osoby jest cięzko udzwignąć.
Zresztą jak to ma być klasyk bez usportowienia zawieszenia hampli to niech zostaje 900 i po problemie, ewentualnie skrzynie 5 wsadzić tylko czy będziesz sie po trasie poruszać szybciej niz 100km/h?? bo jak nie to ze skrzynią też bym sobie odpuscił.
  
 
A jeśli silnik 1050 współpracowałby ze skrzynią 4 biegową z mojego obecnego 127 to już to coś zmienia?
  
 
1050 ohc zdaje sie nie pasuje do skrzyni z 903 ohv.