[126p] kontrolka ciśnienia na dohamowaniach, zakrętach itp.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie takie pytanie do bardziej doświadczonych. Otóż stosunkowo często zdarza mi się, że na odcinku rajdu zapala się kontrolka oleju i po kilki(nastu) sekundach gaśnie. Zjawisko to najczęściej ma miejsce przy: przejazd na pełnej prędkości po nierównościach, ostre zakręty (bez poślizgu), dohamowanie oraz na mecie.
Mniemam a właściwie wmawiam sobie, że nic złego nie dzieje się z motorem a świecenie się kontrolki od ciśnienia spowodowane jest przelewaniem się oleju w misce. I pytanie do Was: czy też macie takie sytuacje na odcinkach w swoich maluszkach? Czy jest to groźne? Czy są jakieś patenty by zapobiec temu?
Z góry dzięki za informację i wszelką pomoc!
  
 
Simon, tego nie ma co olewac, bo jest mocno męczące dla silnika. Dolej olej, bo pewnie masz na minimum albo mniej. Na hamowaniach nie ma prawa sie zaswiecic. Przy seryjnej misce jedynie przy dlugim winklu moze cos mrygnąć - ale to mozna zrobic patent z dodatkową przegrodą.
  
 
W takim razie coś jest zdecydowanie nie tak. Trzy okrążenia po Motodromie zrobiłem praktycznie cały czas na zapalonej kontrolce...
Ciśnienie oleju było mierzone:
- zaraz po odpaleniu 4,5
- w miarę z grzaniem się silnika spadło do 3,2
- przy dodawaniu gazu rosło równomiernie do 3,6-3,8 lecz przy 7k rpm spadło do około 3
W terenie nigdy nie było mierzone. Pomiary zrobione w warsztacie.
Gdzie w takim razie może być przyczyna? Panewki główne? Czop wałka rozrządu wytarty? Gdzieś musi spierniczać to ciśnienia, tylko dziwny zbieg okoliczności, że dzieje się tak w ściśle określonych warunkach.
Oleju jest troszkę ponad połowę na bagnecie, 10w40 Mobil - przyznam ze wstydem, że zaniedbałem to i nie wiadomo czemu zapomniałem po dotarciu go zmienić (przejechałem dwie imprezy na nim + dotarcie)
  
 
Sprawdź podłączenie czujnika , może gdzieś kabel nie robić , a jak podłącznie jest OK to nie ma żartów -jak świeci na mecie - za rzadki olej (zbyt wysoka temperatura), lub brak panewek - nadmiernie zurzyte , w czasie upalania w winklach to może odpływać z pod smoka- trzeba dolać oliwy i/lub wspawać przegrody .
  
 
Jak dla mnie przyczyna leży w za niskim stanie oleju.
Jak kiedyś jeszcze miałem maluchy to też potrafiła lampka mignąć czy przy hamowaniu , czy na łuku co oznaczało że olej nie jest na full i taki stan do upalania ci polecam. A jak to nie pomorze to przegroda w miskę.
Mnie już dwa wytopione motory w kancie nauczyły że przy ostrzejszej jeździe odpowiedni stan i przegroda to podstawa jeśli chodzi o zdrowie silnika.
  
 
Sam czujnik podmieniałem i było dokładnie to samo. Przyznam, że samego kabla nie sprawdzałem ale auto było budowane przed tym sezonem, wiązka była nowa i całość jest peszlach - stąd wykluczam uszkodzenie kabla.
Teraz jestem raczej na 90% pewny, że to przez olej, gdzie zresztą sam zaniedbałem temat. Po weekendzie zmienię olej, w niedzielę rajd a po rajdzie motor leci na stół - zobaczymy jak duże szkody wyrządziłem przez własne zaniedbanie

P.S. Macie może rysunki, schematy, wymiary dodatkowej grodzi w seryjnej misce? Motor leży na stole więc wystawanie takiej grodzi nie będzie już problemem.
  
 
ja mam wstawioną przegrodę na środku wysokość to tak troszke więcej niż połowa miski z przelotem na dole, tylko uważaj przy spawaniu ponieważ miska ma dość cienkie ścianki i łatwo to można przepalić.

A jak po takim przeleceniu odcinka stoisz na wolnych też gubi ciśnienie?? jak tak to coś już napewno pada powoli.
A co do poziomu oleju to już spotkałem bagnety które pokazują nieprawidłowo poziom, gumka łatwo się przesuwa i jak wpadnie wyżej to wydaje Ci się że masz dużo a tak w rzeczywistości masz minimum.
  
 
Powiedz mi, tą przegrodę masz wspawaną równolegle do dna miski czy prostopadle? Bo z tego co wyczytałem to są dwie szkoły robienia przegród w misce i podobno te równolegle do dna miski są lepsze (czy to prawda, nie mam pojęcia).
Po odcinku sprawa ma się tak, że często zapala się kontrolka na mecie. Wystarczy, że troszkę przygazuje i kontrolka znika - na dojazdówce do kolejnego odcinka jest już git. Kiedyś sprawdzałem na mecie po jakim czasie zgaśnie kontrolka bez dotykania gazu - po około 10 sekundach zgasła i już się nie zapaliła do kolejnego odcinka.

Znalazłem też taką fotkę:

Czy przegrody w tej misce zrobione są tak jak należy?
  
 
jak kontrolka oleju pali się przez 10s to raczej przegroda miska tutaj nic nie pomoże, co nie znaczy że nie warto jej zrobić. Bez rozebrania silnika nie sprawdzisz co jest grane.

Co do tej przegrody to nie wpadł bym na pomysł by tak zrobić, ja mam po środku pionowo by olej nie przelewał się w nadmiernej ilości na boki przy zakrętach czyli tak jak by miska 2 komorowa.
  
 
To jest bardzo dobre rozwiązanie. Oryginalna miska alu abartha miała na dnie przegrodę - na wysokości ok 1,5-2cm w postaci płaskiej blachy z okrągłym otworem na sitko smoka. Przegrodę w poziomie a nie w pionie.
  
 
Zdejmij miskę i sprawdź czy smok nie jest podgięty. U mnie kontrolka zapalała się na lewych zakrętach pomimo prawidłowego poziomu oleju, przyczyną okazał się lekko wygięty smok.