Wałki do dohc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie mam 2.0 ie w trakcie remontu i przyszła kolej na wałki rozrządu bo są niektóre krzywki zjechane.
1. Jakie krzywki zrobić?? Zostać przy standardowych czy jakieś inne wyrzeźbić?? Silnik na ładnie sie zbierać od "dołu" ale "góra" też ma być dobra - czyli taki zeby nie było problemów z docieraniem
2. Jakie wymierne kożyści daje zwiększenie wzniosu krzywek??
3. Czy wałki w 130 tc były inne niż w zwykłym 2.0??
Pytam bo pisałem do Świątka ale nie dostałem odpowiedzi
  
 
Ja też kiedyś pytałem Świątka o przerobienie wałków na tak zwaną wersję GT (wałki o innym zarysie krzywki - dłuższe otwarcie zaworów, przeznaczone do jazdy na co dzień). Jeżeli chodzi o wałki silnika na wtrysku, to wałek wydechwy, na którym jest zębatka do napędu aparatu zapłonowego regeneruje, natomiast ssący wykonuje nowy. Koszt nowych wałków do 2.0 DOHC na gaźniku wynosi 900 PLN.
  
 
Świątek nie odpowiada na maile, ale na str. jest telefon.. spróbuj zadzwonić.

Cytat:
3. Czy wałki w 130 tc były inne niż w zwykłym 2.0??


Tak, były inne... Bart128 wie więcej na ten temat, natomiast są to wałki dość słabe jak na możliwości 2,0 dohc

Cytat:
2. Jakie wymierne kożyści daje zwiększenie wzniosu krzywek??


Powinno porawić się napełnianie, natomiast jak przy każdej modyfikacji jest określony punkt powyżej którego jest gorzej. I podobnie jest ze wzniosem - trzeba wiedzieć (policzyć? sprawdzić?) jaki jest optymalny, lub zdać się na wiedzę fachowców i kupić wałek, a nie rzeźbić samemu.
  
 
a wiesz może coś o tych wałkach?? wznios krzywek, kształt?? cena troche zaporowa biorć pod uwage że można duuużo taniej przerobic i zregenerować wałki
  
 
czy znacie kogoś kto robił wałki u Pana Świątka i wie coś o nich(wznios, kształt) ??
  
 
w tym wątku była poruszana sprawa wałków - adres
  
 
czytałem wcześniej ten wątek ale prawie nic w nim niestety nie ma ale namiar na Heinricha wykorzystam
  
 
Cytat:
Bodzioo Włączony: 2004-05-03 20:30:38
napisał:
a wiesz może coś o tych wałkach?? wznios krzywek, kształt?? cena troche zaporowa biorć pod uwage że można duuużo taniej przerobic i zregenerować wałki


Nie wiem jaki jest wznios krzywek, natomiast kształt krzywek wałka GT jest przedstawiony na stronie Świątka. Świątek może wykonać również regenerację wałków. Koszt 340 PLN.
  
 
a czy w Wawie jest ktoś kto mógłby zrobic wałki na wzór gt Świątka??
  
 
jak wygląda moment obrotowy w ritmo 130?? od jakich obrotów ciągnie?? i przy jakich jest max momentu??
  
 
130 TC:176Nm przy 3600.
125 TC:172Mn przy 3500

mialem 125 TC, od 2500 juz ladnie ciagnal...
  
 
a poniżej 2500 jak jest?? da sie jakoś normalnie jechać??
  
 
no jasne ze sie da, 125TC krecil do 5800 {red line sie zaczyna} czyli jak na silnik badz co badz modyfikowany przez abarth-a to raczej smiech na sali... to raczej street-torque abarth byl a nie prawdziwy wysokoobrotowy abarth.... dobry dol do samej gory ktorej ni ma ... na miasto ideal...elastycznosc wysoka i spore mozliwosci zwiekszania mocy....

ps:130TC kreci do 6300 red line....
edit.. sorry 130 tez kiepsko... do 5900...



[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2004-05-27 17:58:05 ]
  
 
ma zbyt duzym kręceniu mi za bardzo nie zależy, ale na momencie obrotowym i jego "przyjemnym" rozłożeniu na obrotach tak, choć zwiększeniem mocy też niepogardze dlatego zastanawiam się pomiędzy wałkami z ritmo abarth a gt świątka
  
 
zastanawiam sie jaki efekt koncowy uzyskam po obróbce głowicy pod zawory z ritmo abarth, zastosowaniu tłoków z 1.8, dorzuceniu kotektora rurowego 4-2-1, wydechu przelotowego i wałka gt albo abarth. Silnik pochodzi z argenty na wielopunkcie. Jaki efekt końcowy obstawiacie??
  
 
130-140 ?
  
 
Witam!
Bart, bardzo optymistycznie to oceniasz...