Skrzynia biegów w klasyku (rozkładanie na części pierwsze)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Nigdy nie rozkręcałem skrzyni biegów na części pierwsze, a chcę samodzielnie wymienić synchronizatory, bo ten od 4 praktycznie nie istnieje. Przy okazji wymieniłbym od razu simmeringi. Pytanie brzmi, czy potrzeba do tego jakichś wyrafinowanych narzędzi, trików, trzeciej ręki, czy wystarczy komplet kluczy, młotek, imadło, prasa do wyciskania, ściągacz do piast kół i cierpliwość? Czytałem w serwisówce i czynności przy tym wydaje się być sporo, ale skoro umiem złożyć silnik, to ze skrzynią także powinienem dać sobie radę, co? Trzeba tam coś grzać palnikiem, żeby się rozkurczyło? Są jakieś kruczki?

Z góry dziękuję za pomoc
  
 
Wystarczy 10,13 młotek, przecinak i t.d. podstawowe narzędzia. Jak już rozbierasz, to wymień łożyska, szczególnie igiełkowe, bo to głównie ono szumi w skrzyni.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
głęboka nasadka 30 tka .
Jak nie ma synchro 4 to pewnie i wałek do wymiany.
  
 
Dziękuję Czyli niedługo się za to powinienem zabrać
  
 
Cytat:
2012-10-15 17:41:42, pioban pisze:
głęboka nasadka 30 tka . Jak nie ma synchro 4 to pewnie i wałek do wymiany.


i tuleja przesuwna z kołem 4go biegu
zapodaj zdjęcia
  
 
Jak rozebrac skrzynie

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2012-10-18 00:59:51, morphio pisze:
i tuleja przesuwna z kołem 4go biegu zapodaj zdjęcia



Nie ma koła 4-tego biegu w tej skrzyni.
  
 
Cytat:
2012-10-30 23:58:14, pioban pisze:
Nie ma koła 4-tego biegu w tej skrzyni.


koło 4 biegu to wałek sprzęgłowy

co z tymi zdjęciami ?
  
 
Napisałem o wałku 3 posty niżej.Tuleja przesówna jak najbardziej i synchrobizator.
Napęd 4-go biegu nie idzie przez żadne koło tylko bezpośrednio.

  
 
Wybaczcie zwłokę, ale miałem czas dokończyć rozkładanie dopiero w niedzielę. Zdjęcia na razie zamieszczę tylko części zużytych elementów, żebyście sami ocenili. Wymieniam i tak wszystkie synchra, koła zębate, sprzegła kłowe, jak i również komplet kół wstecznego, bo tam ząbki są zeszlifowane hardkorowo. Reszta części, typu łozyska, uszczelki też pójdą do wymiany... no jednym słowem skrzynia będzie, jak nowa. Oby tylko nie ciekła po złożeniu




























Faktycznie, nie było trudno rozłożyć to ustrojstwo, ale o kilku rzeczach, na które należy zwrócić uwagę, nie było napisane w serwisówce. Fotorelację krok po kroku zamieszczę, jak skompletuję zdjęcia z rozbiórki
  
 
Uważam za ekonomicznie nie opłacalną naprawę . Za dużo do wymiany, a kupić nową skrzynie 05 można było na allegro za 700zl. Ja bym już od razu przerabiał na 1R. Inaczej szkoda kasy. Jako ciekawostkę powiem ze rozebralem z ciekawości jedną skrzynie 4ke z 1976r. i praktycznie zerowe zużycie. Lekko zużyta 1 przesuwka i 1 widelki na 1 i 2 biegu, reszta jak nowa. A skrzynia 5ka z 95r już była dość mocno zużyta, wymagała wymiany przesuwek, synchronizatorów, a także łożyska i widelki.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
na allegro, czy gdziekolwiek nie widziałem skrzyń piątek w ogóle, oprócz nivowskich. Pojadę do sklepu, zobaczę, ile mi koleś zaśpiewa i będę musiał coś zdecydować... jak kupię używkę, to równie dobrze może być w podobnym stanie. Tą niby jeździł dziadek, a Łada jest z '88, więc dziwi mnie, dlaczego aż tak zajechana jest? Piątkę chętnie bym wziął, nawet zajechaną i wsadził do niej R1, ale co z tego, jak nie można znaleźć nawet zajechanej.
  
 


ile jesteś w stanie dać za skrzynię 5 bo są jakieś w ogłoszeniach, używane..

są też po kapitalkach, z gwarancją.. ale nie wiem ile.
  
 
Nivowska kategorycznie odpada ? I tak miałeś zamiar ją rozkładać więc zębatkę napędu prędkościomierza przełożysz bez problemu.
Przez pewien czas wisiała jedna na Allegro, ale chyba się nie sprzedała Skrzynia Niva, po zdjęciu wydaje mi się że to 5-tka. Może ją jeszcze ma, niby tylko odbiór osobisty, ale zawsze można spróbować się dogadać
TU też można spóbować przekręcić.
A nówkę za ~1700 co jest od dawna na Allegro na pewno wszyscy widzieli

[ wiadomość edytowana przez: Rzoooq dnia 2012-11-22 09:38:22 ]
  
 
Cytat:
2012-11-22 09:36:18, Rzoooq pisze:
Nivowska kategorycznie odpada ? I tak miałeś zamiar ją rozkładać więc zębatkę napędu prędkościomierza przełożysz bez problemu. Przez pewien czas wisiała jedna na Allegro, ale chyba się nie sprzedała Skrzynia Niva, po zdjęciu wydaje mi się że to 5-tka. Może ją jeszcze ma, niby tylko odbiór osobisty, ale zawsze można spróbować się dogadać TU też można spóbować przekręcić. A nówkę za ~1700 co jest od dawna na Allegro na pewno wszyscy widzieli [ wiadomość edytowana przez: Rzoooq dnia 2012-11-22 09:38:22 ]



od Nivy była gdzieś dyskusja i opinie są dosyć rozbieżne. Jedni mówią, że tylko napęd prędkościomierza zmienić, inni, że cały tył skrzyni, gdzie kryje się wsteczny i piątka jest zupełnie innego kształtu i nie podpasuje do klasyka... Nie chcę kupować w ciemno... aż tyle kasy nie mam.


Co do ceny za używkę, to max 400. Do Golfa TDI są tańsze
  
 
Cytat:
Co do ceny za używkę, to max 400. Do Golfa TDI są tańsze



no to nie damy rady z rosji ciągnać.
  
 
Cytat:
2012-11-22 20:32:11, bartixr pisze:
no to nie damy rady z rosji ciągnać.



Spoko, dzięki za propozycję Póki co, złozyłem tą 4kę z powrotem, wymieniłem tylko uszczelki, simmeringi, najbardziej zużyte synchro i zamieniłem przesuwne koła... Remont kapitalny kosztowałby mnie około 700, więc dałem 50 za absolutnie niezbędne części i oby moje dobre międzygazy pomogły w przyszłości ocalić resztę podzespołów. Piątkę dogadam sobie na dniach...
  
 
Cytat:
Piątkę dogadam sobie na dniach...



Cytat:
cały tył skrzyni, gdzie kryje się wsteczny i piątka jest zupełnie innego kształtu i nie podpasuje do klasyka...



Jeżeli będziesz miał 5-tke z klasyka, to może porównamy foty bebechów z niwowską ?

U Węgrów pojawił się ostatnio 3 nowe wpisy o skrzyniach 5, nie wczytywałem się, ale wygląda jakby coś z tymi 5-ami ostatnio zmieniali ? Ogarnia ktoś węgierski lepiej niż google translator ?
  
 
Jako expert w sprawie skrzyń gwarantuje każdemu, że 5 niva = 5 klasyka. Różnica tylko w napędzie linki licznika, nic po za tym. Bebechy te same co w 2105-07. Napęd przekłada się z 4ki.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2012-11-26 10:26:59, SzokoLada pisze:
Jako expert w sprawie skrzyń gwarantuje każdemu, że 5 niva = 5 klasyka. Różnica tylko w napędzie linki licznika, nic po za tym. Bebechy te same co w 2105-07. Napęd przekłada się z 4ki.

dokładnie

poza tym sprawdź tutaj ambit czasami kupuję od nich części i jestem zadowolony