MotoNews.pl
9 Charakterystyka amortyzatora (270676/53) - PT
  

Charakterystyka amortyzatora

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Czy ktoś orientuje sie jaki jest stosunek dobicia do odbicia w amortyzatorach sportowych? Muszę zlecić regulację amortyzatorów we fabryce, gdzie dobicie będzie ustawione na stałe, a siła odbicia będzie można korygować pokrętłem, nie są to amortyzatory gazowe. Za uwagi będę wdzięczny.
  
 
Nie da się regulować tylko jednej wartości i do tego w amorach olejowych.
Dobicie jest ustawione na stałe, a odbicie chcesz regulować pokrętłem ?
NA jakiej zasadzie ?
Zawsze pierwszy parametr to dobicie, drugi rozciąganie.
W sporcie rajdowym stosuje się większą siłę na rozciąganie 0.4-0.6.
W wyścigach 02-03.
Jaki masz teraz parametr rozciagania ? a jaki dobicia?
Masz wydruk ?
Jaką masz sprężynę ?
W jakim samochodzie ? tył czy przód.?
  
 
Odbicie jest regulowane pokrętłem, charakterystyka ma być twardo+ stąd więc pytanie jak ustawić dobicie w stosunku do odbicia aby nie było za twarde. Taki problem miałem w Bilach, po regeneracji dobicie było twarde ( chyba za dużo gazu) w stosunku do odbicia kiepsko się jeździło. Ogólnie wykresu nie dostałem, pacjent to AVO do 126p przód i tył, wysyłam do Angli na regulacje bo przysłali do serii i są za miękkie, stąd to pytanie jaki stosuje się proporcje aby nie popełnić błędu.
  
 
Cytat:
Odbicie jest regulowane pokrętłem, charakterystyka ma być twardo+ stąd więc pytanie jak ustawić dobicie w stosunku do odbicia aby nie było za twarde. Taki problem miałem w Bilach, po regeneracji dobicie było twarde ( chyba za dużo gazu) w stosunku do odbicia kiepsko się jeździło.



?????????
Pokrętłem zmieniasz całą charakterystykę !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obracająć pokrętło, śrubę itp zmieniasz tylko ilość otworów przepływowych w tarczkach (talerzykach) ciśnienia !!!!!!!!!!!!!
i na tym polega cała regulacja. I zawsze będzie działa w dwóch parametrach!!!!!!!!!!
Poza tym napisałem ci stosunek odbicia do dobicia.
A masz jeszcze resor w pf 126 i może on był za twardy.?