Tankowanie Pb98

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Chciałbym usłyszeć Waszą opinię na temat tankowania benzyny 98 oktanowej do Espero (1.5 DOHC).
Nie mam myśli ciągłego tankowania 98, bo to nie ma sensu, bardziej pytam o tankowanie 98 "raz na ruski rok", podobno to czyści przewody paliwowe. To prawda?
  
 
Nie wiem w jaki sposób miałoby to czyścić przewody.
Kiedyś w necie były dostępne badania na temat tankowania 98 (z badaniami na hamowni) i auta które jeździły cały czas na 95 po zatankowaniu 98 traciły delikatnie na mocy.

Nie wiem, czy jest jakiś dobry sposób na czyszczenie układu, bo te środki dolewane do benzyny które są dostępne na stacjach i w marketach, to zwykła loteria - mi jeszcze żaden nie pomógł, a nawet zdarzyło się, że miałem po nich problemy z odpalaniem. Wtedy pomagał denaturat

pozdr.
  
 
1. Jazda bobem przystosowanym do 95 oktanów po zatankowaniu 98 nie spowoduje niczego oprócz niewielkiego wzrostu spalania i lekko trudniejszego rozruchu na gorącym silniku.
Pożytek tylko w nowoczesnych autach, które adaptują się do wysokooktanowego paliwa ( z reguły tylko turbodoładowane jednostki, choć też nie wszystkie ).
2. Czyszczącego wpływu tym bardziej nie ma!

Inaczej. Benzyniak to nie diesel.
W dieslu tankowanie drogiej ropy też nie wpływa na osiągi, choć tutaj jest zależność nad megadelikatnym układem wtryskowym. Jedynie co widać gołym okiem - przy minus 30 stopniach na standardowej ropie nie odpalisz, na premium powinieneś.
  
 
Wielkie dzięki za odpowiedzi!
Tak więc na zawsze pozostanę przy 95 w Espero
  
 
Cytat:
2013-05-05 22:52:41, mnichex pisze:
Wielkie dzięki za odpowiedzi! Tak więc na zawsze pozostanę przy 95 w Espero



A zworkę robiłeś?

Pozdr.