[126] Przewody uk³adu ch³odzenia ch³odnica-silnik SWAP

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Nadejszla chwila wymiany ch³odnicy, w zwiazku z tym chcialbym wymienic glowne weze chlodnica-silnik ktore aktualnie sa gumowe i maja przekroj wew 36mm.
Nie mam problemu z przegrzewaniem, problem w tym ¿e wyra¿nie czuc moment otwarcia termostatu i pe³ne zamulenie, dlatego tez chcialbym zastosowac mniejszy przekroj pomiedzy 20-26 w systemie pex w celu zmniejszenia pojemnosci ukladu.

Jakie sa wasze doswiadczenia dot. tej sprawy, jakie przekroje stosowaliscie?

Motor 1,1fire, docelowo 1,2.
  
 
Wstaw zdjêcia swojego swapa .

U mnie sa PEXy 32mm zew/one wlasnie maja 25 lub 26mm wew i jest OK. Polecam takie rozwi±zanie.

36mm wew to juz niezla pyta musi byæ .
  
 
Pexy maj± ¶ciankê 3mm
32mm ¶rednicy zewn maj± wê¿e gumowe wysokotemperaturowe, olejoodporne z dodatkowym kordem wzmacniaj±cym Fagumitu. Maj± one 25mm ¶rednicy wewnêtrznej i ch zalet± jest to, ¿e mo¿na pu¶ciæ je pod samochodem bez ryzyka ich uszkodzenia.
  
 
Cytat:
2013-05-08 23:37:37, Zuraw pisze:
Pexy maj± ¶ciankê 3mm 32mm ¶rednicy zewn maj± wê¿e gumowe wysokotemperaturowe, olejoodporne z dodatkowym kordem wzmacniaj±cym Fagumitu. Maj± one 25mm ¶rednicy wewnêtrznej i ch zalet± jest to, ¿e mo¿na pu¶ciæ je pod samochodem bez ryzyka ich uszkodzenia.



Gdzie takie wê¿e mo¿na kupiæ?
  
 
Pu³awska 74 paw 2
  
 
Dziêki Dar00
  
 
Dodam, ¿e to pawilon na Pu³awskiej naprzeciw Dolnej.
  
 
W porz±dku, domy¶lam siê, ¿e to tutaj Wyroby gumowe techniczne
  
 
A stosowa³ kto¶ mniejszy przekrój?
  
 
W Skodzie 120S mam rurki alu 35x2 oraz wê¿e Fagumit o pasuj±ce ¶rednicy wewnêtrzej 32mm z tego co pamiêtam.
Silnik 1300cm3.
http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/skoda-rallye-45/rurki.jpg
  
 
Cytat:
2013-05-13 03:56:25, sem pisze:
W porz±dku, domy¶lam siê, ¿e to tutaj Wyroby gumowe techniczne



Tak.
  
 
Tak przy okazji, dlaczego nie robicie przewodów pod autem z miedzianych rurek? Bo jak patrze po zagranicznych forach to tam tylko w ten sposób robi±, przewody gumowe s± tylko na ³±czeniach. Czy pexy s± lepsze pod jakim¶ wzglêdem? No i wszêdzie pisz± ¿eby ¶rednica wewnêtrzna max 25mm.
  
 
Wydaje mi siê ¿e tylko tañszy
  
 
Cytat:
2013-05-25 20:03:16, MAD_DOGG pisze:
Tak przy okazji, dlaczego nie robicie przewodów pod autem z miedzianych rurek? Bo jak patrze po zagranicznych forach to tam tylko w ten sposób robi±, przewody gumowe s± tylko na ³±czeniach. Czy pexy s± lepsze pod jakim¶ wzglêdem? No i wszêdzie pisz± ¿eby ¶rednica wewnêtrzna max 25mm.



Bo w przypadku uszkodzenia mied¼ mo¿e pêkn±æ, a w±¿ gumowy nie. A ¶rednica wewnêtrzna 25 mm zapewnia prawid³ow± prêdko¶æ przep³ywu p³ynu ch³odz±cego.
  
 
Mied¼ jest zasadniczo do¶c droga. W Skodach 105/120/Rapid oryginalnie pod wozem id± rurki stalowe o fi wew. ok 30-31mm. Mied¼ w zblizonej ¶rednicy 35x1 jest ju¿ po 45zl za m chyba. Do tego kszta³tki.
PEX zasadniczo ma max temp pracy 95st C i co powy¿ej siê bêdzie z nim dzia³o za to nie odpowiada producent. Poza tym PEX w wozie nieodmiennie kojarzy mi siê centralnym ogrzewaniem i pachnie mi to trochê drutem
Najw³a¶ciwszym rozwi±zaniem s± moim zdaniem rury aluminiowe doginane do potrzeb i gumowe ³±czniki. Lekkie, g³adkie, trwa³e, du¿y wybór ¶rednic. Tylko problem w tym ¿e powinny byæ giête na giêtarce trzpieniowej. Mo¿na tez na kuszowej dogi±æ ³agone k±ty ale zabawy jest sporo.
  
 
ja mam pod autem gumowe wê¿e fagumit - zbrojone, odporne na wysok± temperaturê, smary, oleje.
jesli rury miedziane/aluminiowe to tylko z os³on± po ca³ej d³ugosci bo z autopsji wiem, ze czaswm siê wê¿em przytrze o glebe
  
 
Dok³adnie jest jak Dar00 pisze - albo elastyczna, odpowiednich parametrów guma, albo sztywne, os³oniête rury.
  
 
U mnie w 900 mia³em wyspawane z rurek z kwasówki do¶æ cieñikich + we¿e tylko na laczeniu silnik chlodnica czyli 4 kawa³ki.