| Sortuj wg daty: rosn±co malej±co |
![]() maciuhh F&F Wolny S³uchacz :) ¶licznotki bielsko | 2013-05-05 13:54:13 Nadejszla chwila wymiany ch³odnicy, w zwiazku z tym chcialbym wymienic glowne weze chlodnica-silnik ktore aktualnie sa gumowe i maja przekroj wew 36mm.
Nie mam problemu z przegrzewaniem, problem w tym ¿e wyra¿nie czuc moment otwarcia termostatu i pe³ne zamulenie, dlatego tez chcialbym zastosowac mniejszy przekroj pomiedzy 20-26 w systemie pex w celu zmniejszenia pojemnosci ukladu. Jakie sa wasze doswiadczenia dot. tej sprawy, jakie przekroje stosowaliscie? Motor 1,1fire, docelowo 1,2. |
piotres87 126P FL 1.2MPI 89' Pomiechówek | 2013-05-08 08:53:04 Wstaw zdjêcia swojego swapa .
U mnie sa PEXy 32mm zew/one wlasnie maja 25 lub 26mm wew i jest OK. Polecam takie rozwi±zanie. 36mm wew to juz niezla pyta musi byæ . |
Dar00 126p BIS/ 126p FL/ B ... G³osków | 2013-05-10 23:29:56 Pu³awska 74 paw 2 |
sem Warszawa | 2013-05-11 18:28:02 Dziêki Dar00 ![]() |
Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2013-05-11 21:29:22 Dodam, ¿e to pawilon na Pu³awskiej naprzeciw Dolnej. |
sem Warszawa | 2013-05-13 03:56:25 |
![]() maciuhh F&F Wolny S³uchacz :) ¶licznotki bielsko | 2013-05-13 11:44:06 A stosowa³ kto¶ mniejszy przekrój? |
Rudiger Fiat 125p, Skoda 120 ... Bia³ystok | 2013-05-13 21:50:11 W Skodzie 120S mam rurki alu 35x2 oraz wê¿e Fagumit o pasuj±ce ¶rednicy wewnêtrzej 32mm z tego co pamiêtam.
Silnik 1300cm3. http://www.czarprlu.pl/wp-content/gallery/skoda-rallye-45/rurki.jpg |
Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2013-05-19 08:52:01
Tak. |
MAD_DOGG F&F Sympatyk Ferrari killer & 100 ... £ód¼ | 2013-05-25 20:03:16 Tak przy okazji, dlaczego nie robicie przewodów pod autem z miedzianych rurek? Bo jak patrze po zagranicznych forach to tam tylko w ten sposób robi±, przewody gumowe s± tylko na ³±czeniach. Czy pexy s± lepsze pod jakim¶ wzglêdem? No i wszêdzie pisz± ¿eby ¶rednica wewnêtrzna max 25mm. |
CEHU F&F MEMBER Du¿y Kropek Iserlohn/Niemcy | 2013-05-25 21:32:38 Wydaje mi siê ¿e tylko tañszy |
Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2013-05-27 01:04:34
Bo w przypadku uszkodzenia mied¼ mo¿e pêkn±æ, a w±¿ gumowy nie. A ¶rednica wewnêtrzna 25 mm zapewnia prawid³ow± prêdko¶æ przep³ywu p³ynu ch³odz±cego. |
Rudiger Fiat 125p, Skoda 120 ... Bia³ystok | 2013-05-29 09:17:32 Mied¼ jest zasadniczo do¶c droga. W Skodach 105/120/Rapid oryginalnie pod wozem id± rurki stalowe o fi wew. ok 30-31mm. Mied¼ w zblizonej ¶rednicy 35x1 jest ju¿ po 45zl za m chyba. Do tego kszta³tki.
PEX zasadniczo ma max temp pracy 95st C i co powy¿ej siê bêdzie z nim dzia³o za to nie odpowiada producent. Poza tym PEX w wozie nieodmiennie kojarzy mi siê centralnym ogrzewaniem i pachnie mi to trochê drutem
Najw³a¶ciwszym rozwi±zaniem s± moim zdaniem rury aluminiowe doginane do potrzeb i gumowe ³±czniki. Lekkie, g³adkie, trwa³e, du¿y wybór ¶rednic. Tylko problem w tym ¿e powinny byæ giête na giêtarce trzpieniowej. Mo¿na tez na kuszowej dogi±æ ³agone k±ty ale zabawy jest sporo. |
Dar00 126p BIS/ 126p FL/ B ... G³osków | 2013-05-29 19:05:45 ja mam pod autem gumowe wê¿e fagumit - zbrojone, odporne na wysok± temperaturê, smary, oleje.
jesli rury miedziane/aluminiowe to tylko z os³on± po ca³ej d³ugosci bo z autopsji wiem, ze czaswm siê wê¿em przytrze o glebe |
Zuraw Byl 126p 1.2MPI Wawa | 2013-06-05 22:52:55 Dok³adnie jest jak Dar00 pisze - albo elastyczna, odpowiednich parametrów guma, albo sztywne, os³oniête rury. |
RUFF 126p i.e Poznañ | 2013-06-06 23:17:39 U mnie w 900 mia³em wyspawane z rurek z kwasówki do¶æ cieñikich + we¿e tylko na laczeniu silnik chlodnica czyli 4 kawa³ki. |