Znoszenie pojazdu na prawo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Już od dłuższego czasu zmagam się z problemem znoszenia mojego Espero na prawo. Kiedyś nie dokuczało mi to tak, ale już mam tego dosyć, że wystarczy puścić kierownicę na 2-3 sekundy, aby samochód zjechał na sąsiedni pas.
Stąd moje pytanie, co może być przyczyną takiego stanu?
Ciśnienie w oponach po obu stronach jest takie samo.
Do tego dochodzi sprawa piszczących hamulców (zwłaszcza przy delikatnym hamowaniu przy małych prędkościach i od czasu do czasu w czasie jazdy z niedużymi prędkościami)
Czy hamulce odgrywają tu jakąś rolę w znoszeniu pojazdu?

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2013-10-03 15:49:42, mnichex pisze:
Witam. Już od dłuższego czasu zmagam się z problemem znoszenia mojego Espero na prawo. Kiedyś nie dokuczało mi to tak, ale już mam tego dosyć, że wystarczy puścić kierownicę na 2-3 sekundy, aby samochód zjechał na sąsiedni pas. Stąd moje pytanie, co może być przyczyną takiego stanu? Ciśnienie w oponach po obu stronach jest takie samo. Do tego dochodzi sprawa piszczących hamulców (zwłaszcza przy delikatnym hamowaniu przy małych prędkościach i od czasu do czasu w czasie jazdy z niedużymi prędkościami) Czy hamulce odgrywają tu jakąś rolę w znoszeniu pojazdu? Pozdrawiam.


mówiąc językiem Wałęsy .../i od końca zaczynając/ ...i tak i nie

ale piszczenie nie świadczy o blokowaniu ..a jedynie to mogło by miec jakiś tam wpływ na ściąganie ..piszczy bo masz źle dobrane klocki do tarczy ..

Spróbuj przełożyć koła z tyłu na przód ..jak to nie da rezultatu ..jedź do naprawdę doświadczonego serwisu od geometrii ..najlepiej do takiego gdzie robią tylko i wyłącznie tego rodzaju usługi..

Amen
  
 
Jeżeli ciśnienie jest to samo i przyjmując, że geometria jest OK to w pierwszej chwili przychodzą mi 2 możliwości:
1) hamulce - raczej te z tyłu, może któraś linka z ręcznego nie odbija.
2) nie wiem dokładnie jak to się działo, ale kiedyś mnie znosiło przez zużyte łożysko kolumny mcphersona -po wymianie ustało (ale dawało to też oznaki "dźwiękowe")

Pozdr.
  
 
Co do klocków bogdan1 to dzięki za poradę postaram się zmienić w najbliższym czasie.

robertkaluza - co do hamulców z tyłu, odpada, ostatnio był samochód na przeglądzie i nie ujawniły się żadne oznaki, żeby którykolwiek hamulec miał większą siłe hamowania.
Geometria też jest ok, zbieżność również.

Wiec dalej nie bardzo wiadomo co może być przyczyną, oczywiście przy tym znoszeniu to kierownica też odbija w prawą stronę. A jak będzie się ją trzymać prosto to samochód jedzie prosto.

Pozdrawiam
  
 
Też miałem to samo u siebie; okazało się, że uszkodzone były opony... Spróbuj zamienić koła miejscami: lewe na prawą stronę i odwrotnie. Jak ściąganie będzie nadal występowało ale w drugą stronę (w lewo) to masz odpowiedź.

Tak było u mnie ale że espero to był szczególny przypadek samochodu, to nie ma gwarancji, że u Ciebie będzie tak samo.

Natomiast znajomy w Nexii miał taki przypadek, że rozsypała się jemu ze starości tuleja (silenblock) tylnej belki zawieszenia. Efekt był taki, że ...występowało coś w rodzaju kierowania torem jazdy tylną osią i też go ściągało.

Widać więc, że przyczyn może być wiele. Spróbuj najpierw z przekładką kół.



  
 
Z oponami to poczekam jeszcze ze 2 tygodnie i będzie można myśleć o przejściu na zimówki.
A jeszcze taka informacja co do znoszenia w prawo, podczas cofania jest odwrotnie, ściąga na lewo i kierownica też na lewo ucieka.
Może rzeczywiście jest to kwestia opon, nie pamiętam czy to na zimówkach się działo, głowy nie dam, ale obawiam się, że działo się to samo