MotoNews.pl
  

Obniżenie środka ciężkosci i oporów powietrza.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Spedziłem wczoraj pól dnia na opracowywaniu klatki i kolega wpadł na pomysł dziwny ale w sumie realny ....
Obnizyc dach w maluchu jak w warszawie lowrider.
Wiec przedewszystkim chodzi o takie coś żeby nie zmieniac szyb bocznych tylko je skrócic o 10 cm - wszystkie !!!!!
Wiec wsadzic drzwi od eleganta - i obciac je o 10 cm - rozciac na górze - przedłuzyc mocowanie pod szybe i skrócic szybe .
obciecie o 10 cm w zakładzie który sie tym zajmuje + szlif konców obcietej szyby tak żeby byla wytrzymalsza.

Cały dach przeciac na 3 czesci patrzac z boku na lewa i prawa i przełuzyc.
Tak zeby kat pochylenia przedniej szyby sie nie zmienił !!!! podobnie tylnej.Całosc i tak opierałaby sie na mocnej klatce bezpieczenstwa wiec ze tak powiem wytrzymałosc takiego spawanego dachu to sprawa drugorzedna !!!
Wywalić rynienki ( to juz przerabiałem w elegancie i wiem ze bedzie ciekło ) ale to auto ma byc tylko na wyscigi .
Całosc wygladałby ciekawie rysiunku nie bede robił i co ciekawe cały koszt to jakies 200 zł + malowane.
jedyne co potrzeba to sciac szyby i skombinowac drzwi od eleganta 1 szt zeby wyciac na górze dwa kawałki z samej góry i dach drugi na czesci.
W teorri wyglada ze robota max na 5 dni ale to tylko teoria !!!!??
kierowca siedziałby w przerobionym kuble siedzac na podlodze do tego obnizona gleba - opony w nadkolach prawie ....
przeglad to mały problem ale co z policją ????
Koledze chodzi o to zeby obnizyc jaknajbardziej wspólczynnik cx ....
  
 
teoretycznie wykonalne ale od razu nasuwają się problemy tevhniczne:kierowca musi byc wysoki zeby cokolwiek widizl.ja kiedys jechalem bez fotela na podzuszeczce polozonej na podlodze i nie widzialem nic bo deska zaslaniala...a mam 176 cm wzrostu
  
 
Hmmm nad tym nie pomyslałem.
Przełozyc zegary np na lewa strone tak by nic nie zasłaniały to nie problem !!!!!
Kierownica - są takie dosc ciekawe np firmy momo prawie ze prostokatne wiec jadac na wpsort duzo by nie zasłaniało !
Aha kolega ma 1,82 chyba wiec to nie problem .
I pytanie które nurtuje innego kolege ( mojego kaszla składamy w 4 ) jezeli wstawi sie klatke to mozna by sie pokusic o przeróbke dachu np jak w trabantach niektórzy robia - plexa i mamy ciepłe cabrio ( maluch i ciepło w zimie )

dam wam rade składajcie malucha sami bo z rozumem sie nie pozbieracie po paru godzinach ......
  
 
gdzie ten samochód ma startować, że potrzebny jest niski Cx? i z jakim silnikiem, bo oryginaly nie rozpędzi fury do prędkości przy której ten współczynnik zacznie odgrywać rolę wartą zachodu..
  
 
CZUCZU
Cytat:
I pytanie które nurtuje innego kolege ( mojego kaszla składamy w 4 ) jezeli wstawi sie klatke to mozna by sie pokusic o przeróbke dachu np jak w trabantach niektórzy robia - plexa i mamy ciepłe cabrio ( maluch i ciepło w zimie )


trzeba by wzmacniac cala podloge i klatke spawac do niej,poza tym klatka ma spelniac role antykapotarzowa a nie nosna wiec tez musialaby miec inna konstrukcje.tak uwazam
  
 
Auto ma startowac w rajdach ulicznych czyli 400 m .
Silnik który jest w trakcie kapitalki i tuningu to 1,2 z zastaw ma byc wstawiony tak jak u rafala maxi i mozliwe ze na krótkiej skrzyni 5ce .
Kolega który ma zamiar to zrobic wie co robi i wiem ze to zrealizuje - ja jestem jednak sceptycznie nastawiony co do tego dachu !!! tak mysle moze po prostu z prozdu obnizyc tylko o 5 cm a tyłu coraz wiecej i na koncu lekki spoiler z blachy dociskajacy mocno tył .

Ta plexi to tylko tak off topic pomysł poroniony !!!!!!! kumpel ma zawsze brudne auto i szyby a co dopiero dach .....
  
 
a po co do auta na 400m klatka?? przecież to tylko niepotrzebna waga.. no chyba, że nie tylko na 400 będzie...
  
 
Cytat:
Ta plexi to tylko tak off topic pomysł poroniony !!!!!!! kumpel ma zawsze brudne auto i szyby a co dopiero dach .....


  
 
Myślę ze to poroniony pomysł , bo :
- obnizanie dachu w warszawie miało na celu raczej walory estetycznie (a nawet na pewno).
- roboty było by masę a efekty marne (już widzę cięcie przedniej szyby.....
- powstało by auto dla przedszkolaków z wziernikiem jak w czołgu
- znacznie lepze było by zabawianie się z zawiechą bo bez poważniejszego rzeżbienia budy z cx nie wygrasz (chyba ze zatrudnisz tego gościa z reklamy peżota)


[ wiadomość edytowana przez: dooh dnia 2003-10-12 22:28:05 ]
  
 
...aczkolwiek stylistycznie wygladaloby ladnie bo maluch sam w sobie ma dobre proporcje wysokosci do szerokosci,szczegolnie obnizony a co dopiero z obcietym dachem.tylko to robota raczej prozna,sztuka dla sztuki...
  
 
Cytat:
2003-10-12 22:19:17, CZUCZU pisze:
Auto ma startowac w rajdach ulicznych czyli 400 m .


oficjalnie zabraniam nazywania 'tego czegoś na 400m' rajdami

a tak swoją drogą to jak ma to kręcić dobre czasy to może lepiej wrzucić coś mocniejszego?
  
 
No własnie schwepes o tym - relingach - juz pomyslał kolega .
Podejrzewam ze skonczy sie na mocnej glebie , klatce i silniku.
Jednakze dach chodzi mu po głowie i coraz bardziej ja o tym mysle .

HAHAHa a terz obnizenie dachu o jakies 15 cm z nudów zrobione pokaze koledze i chyba mu odejdzie ochota

Tak patrze na to i stwierdzam ze tam nic nie bedzie widac nawet jak sie deske zmieni ......

  
 
mylilem sie...wyglada okropnie.jakby ktos zrobil z niego kombi...porazka,choc to kwestia gustu
  
 
popieram poochaty - slabo to wyglada, wrecz dramatycznie slabo
  
 
Tak na to lookam i coraz mniej mi sie podoba.

Schwepes dobrze powiedział zamiast walczyc z cx lepiej wsadzic cos mocniejszego